Programmeren voor Pocket PC / Windows CE

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een I-Paq 3130. Dit apparaatje bevat Windows CE 3.
Bij Microsoft heb ik Visual tools for embedded programming gehaald.

Ik ben op zoek naar een goed boek over het programmeren voor Windows CE, gericht op de taal C.

Ik beheers C/C++. Maar ik heb geen enkele ervaring met het schrijven van Windows programma's met C. Met Delphi wel, da's heel simpel. Ik heb alleen maar C-programma's geschreven onder Unix/Linux, met Gnome als GUI.
Ik heb die Windows API ff bekeken, maar ik vind het er allemaal wat ingewikkeld uitzien. Een hello-world voor Windows CE is al behoorlijk wat. Die Windows API functies zijn ook allemaal zo groot :(
Daarom zoek ik dus een goed boek, met als primair doel uiteindelijk Windows CE applicaties te kunnen maken met C++.

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 09:56
Op m'n website heb ik een tutorial staan die de beginselen van de windows GUI uitlegt, zelfs nog wat over MFC en directx.

Gezien je kennis van de GUI voor Unix/Linux denk ik dat je aan die tutorial voldoende hebt om van start te gaan. Alle details (extra opties, etc) van de diverse functies kan je in msdn vinden.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

Ik zou je aan willen raden om gewoon de Win32 API te leren. Het is een zeer onlogische stap ineens in MFC te duiken, vind ik. De win32 API is zeer begrijpelijk en simpel te gebruiken als door de zure appel, die hij in het begin lijkt, heen bent.

Windows werkt nogal met functies die een structje nodig hebben (van windowsclass- tot bitmapheaderinfo- tot mdicreatestruct ) en je zal dus veel tijd bezig zijn met het uitvinden van dit soort zaken. Verder kom je 'nogal' wat handles tegen..

Conquer Microsoft's world!

Veel plezier..

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Je zou ook kunnen overwegen om Java te gebruiken. Ik meen dat Java zelfs binnenkort of nu al wordt meegeleverd op de iPaq en het zou er in ieder geval op moeten kunnen draaien.

De Java-libs zijn (naar mijn mening) toegankelijk, erg makkelijk te gebruiken en goed gedocumenteerd.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment