Ik gebruikte vroegah Zonealarm en nu alweer een paar jaar Comodo firewall om wat meer controle te hebben over wat er op mijn pc draait. Door de HIPS op safe mode of paranoid te zetten krijgt een applicatie niet zomaar toegang tot het internet, of andere bestanden en applicaties op de pc. Er handig als je wel eens een vage app van een louche website download die vervolgens toegang wil tot allerlei mappen en zooi via het internet wil versturen. De windows UAC pikt veel minder van dat soort dingen op.
Binnenkort wil ik overstappen naar windows 11 maar geen van de tools die ik kan vinden heeft daar officieel support voor. Aangezien downgraden vanaf windows 11 gedoe is was ik benieuwd of er menesn zijn die dit al geprobeerd hebben of dat er wellicht andere windows 11 tools zijn die hetzelfde kunnen.
Binnenkort wil ik overstappen naar windows 11 maar geen van de tools die ik kan vinden heeft daar officieel support voor. Aangezien downgraden vanaf windows 11 gedoe is was ik benieuwd of er menesn zijn die dit al geprobeerd hebben of dat er wellicht andere windows 11 tools zijn die hetzelfde kunnen.