Afdrukken vanuit verkeerde lade (tray)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris-1992
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-03-2024
Goedemiddag,

Er wordt bij ons gewerkt met WORD sjablonen die aangemaakt worden vanuit third party software.
Bij de pagina instellingen van deze documenten staat ingesteld dat de papier lade automatisch geselecteerd moet worden.
Dit kunnen we niet wijzigen aangezien dit over third party software gaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVEq5Bq5Cb3HHwSLotgMOh_7e1o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XuxpbI2I6YWptOb300F9bVEY.jpg?f=user_large

Overal heb ik lade 2 als standaard ingesteld.
(Lade 2 wordt gebruikt omdat deze meer capaciteit heeft en werkt met een lade. Lade 1 zit op een vervelende plaats)

Printer Config:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OqK9PgA0K6xVWM1Ob6udpOm-e8Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1a4239CkHEvzi4L22tZhdTZS.png?f=user_large

Printer drive config:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwPwr6olrPdBDdOqyzRM3ZNIcnI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RzaxRYNrEyUK5e3y13iGtf9K.png?f=user_large

Maar toch blijft hij van lade 1 afdrukken als er gekozen wordt voor "lade automatisch selecteren".
Iemand een idee hoe dit op te lossen valt?

Product: HP PageWide Pro 477dw Multi Function Printer
Operating System: Microsoft Windows 10 (64-Bit)

-

Ik heb deze vraag ookal gesteld bij HP zelf maar hier krijg ik helaas geen reactie.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris-1992 op 24-11-2021 10:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:20
Chris-1992 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:13:
Overal heb ik lade 2 als standaard ingesteld.
[...]
Maar toch blijft hij van lade 2 afdrukken als er gekozen wordt voor "lade automatisch selecteren".
Dat lijkt precies de bedoeling ;)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris-1992
nescafe schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:16:
[...]

Dat lijkt precies de bedoeling ;)
Oeps, aangepast!
Moest natuurlijk lade 1 zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:52
Ik kan je screenshots niet zo heel goed zien, maar kan het zijn dat het sjabloon een type papier meegeeft, dat wellicht correspondeert met een andere lade? (bijv type 'briefpapier', wat dan in de instellingen van je printer ingesteld is op lade 1?)

In mijn ervaring willen dat soort instellingen nog wel eens prioriteit krijgen boven de 'kies lade x' instellingen (zelfs als je bij je print expliciet de pcl-code voor een specifieke lade meestuurt...)

[ Voor 29% gewijzigd door Sebas1979 op 24-11-2021 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris-1992
Sebas1979 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:19:
Ik kan je screenshots niet zo heel goed zien, maar kan het zijn dat het sjabloon een type papier meegeeft, dat wellicht correspondeert met een andere lade? (bijv type 'briefpapier', wat dan in de instellingen van je printer ingesteld is op lade 1?)

In mijn ervaring willen dat soort instellingen nog wel eens prioriteit krijgen boven de 'kies lade x' instellingen (zelfs als je bij je print expliciet de pcl-code voor een specifieke lade meestuurt...)
Hier zijn de afbeeldingen groter:
https://h30434.www3.hp.co...3=297889i01137380A3442CDB

https://h30434.www3.hp.co...3=297888iBDB9580BB8E08987

-

Het sjabloon dossier geeft A4 mee en lade 2 staat ook ingesteld op A4.
Op lade 2 staat alles "normaal", op Lade 1 heb ik inderdaad geprobeerd met andere settings maar hij blijft voor 1 kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris-1992 op 24-11-2021 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19
Zou het kunnen dat je de lade 2 ingesteld hebt bij de keuze in 'fabrieksinstellingen'? Zou dat niet bij 'algemene standaard afdruktaken' moeten zijn?

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris-1992
JukeboxBill schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:42:
Zou het kunnen dat je de lade 2 ingesteld hebt bij de keuze in 'fabrieksinstellingen'? Zou dat niet bij 'algemene standaard afdruktaken' moeten zijn?
De 2 printscreens van de printer zijn de enige locaties die ik gevonden heb om een papier lade in te stellen.
Waar zou ik de instelling waar jij over spreekt terug kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:48
Staat het nu ingesteld in het sjabloon of niet? Ik heb recent een vergelijkbaar issue gehad op het werk. Sjabloon overrulede de printerinstellingen.

Nadat we in het sjabloon de setting hebben aangepast werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris-1992
De_Bastaard schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:50:
Staat het nu ingesteld in het sjabloon of niet? Ik heb recent een vergelijkbaar issue gehad op het werk. Sjabloon overrulede de printerinstellingen.

Nadat we in het sjabloon de setting hebben aangepast werkt het prima.
In het sjabloon staat momenteel ingesteld dat de lade automatisch geselecteerd moet worden. (Dit kunnen we ook niet wijzigen omdat het sjabloon in third party software zit)
Als ik het aanpas naar lade 2 voor het afdrukken komt deze wel uit lade 2.
laat ik hem staan op "automatisch" selecteren komt hij uit lade 1.

[ Voor 6% gewijzigd door Chris-1992 op 24-11-2021 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:48
Chris-1992 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:53:
[...]

In het sjabloon staat momenteel ingesteld dat de lade automatisch geselecteerd moet worden. (Dit kunnen we ook niet wijzigen omdat het sjabloon in third party software zit)
Als ik het aanpas naar lade 2 voor het afdrukken komt deze wel uit lade 2.
laat ik hem staan op "automatisch" selecteren komt hij uit lade 1.
Bij ons pakte hij bij automatisch geloof ik ook lade #1. Wat is er op tegen om dit in het sjabloon aan te passen? Dat is namelijk voor zover ik weet de enige manier om dit te tackelen.

Ik dacht zelf ook dat de printerinstelling boven alles zou gaan maar blijkbaar weegt (soms?) het sjabloon zwaarder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19
Chris-1992 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:47:
[...]

De 2 printscreens van de printer zijn de enige locaties die ik gevonden heb om een papier lade in te stellen.
Waar zou ik de instelling waar jij over spreekt terug kunnen vinden?
Ik bedoel het laatste plaatje: Printer Drive Config.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris-1992
JukeboxBill schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:56:
[...]

Ik bedoel het laatste plaatje: Printer Drive Config.
Top Bedankt!
Ik ga vrijdag eens even kijken als ik het hiermee kan oplossen.
Ben toevallig ook tegengekomen dat je in de drive settings bepaalde lades kan deactiveren.
Misschien dat dit ook werkt.
(Printscreen gaat over een andere printer)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWonQETmpd5GSFXQx8Jc0K19WOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xB9UhvYqhzIxWquhzpM48EWl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris-1992
De_Bastaard schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:56:
[...]

Bij ons pakte hij bij automatisch geloof ik ook lade #1. Wat is er op tegen om dit in het sjabloon aan te passen? Dat is namelijk voor zover ik weet de enige manier om dit te tackelen.

Ik dacht zelf ook dat de printerinstelling boven alles zou gaan maar blijkbaar weegt (soms?) het sjabloon zwaarder.
Deze sjablonen komen uit een software voor verzekeringskantoren en banken.
Als ze deze sjablonen wijzigen is dit voor iedereen en niet enkel voor ons kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:40
Wat is de standaard printer als je deze Word documenten afdrukt? Dat zie ik niet (je toont Pagina-instelling van Word en niet printereigenschappen) en kan me voorstellen dat je meerdere printers gedefinieerd hebt (gezien de naam A4 - dubbelzijdig).

Als dat ook goed staat is het wel heel raar. In je tweede screenshot (Printer config) heb je onderaan ook nog een Advanced knopje als het goed is. Daar zit nog een instelling wat er gebeurt bij afwijkend papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris-1992
@JukeboxBill Ik heb lade 2 ingesteld bij algemene afdruk taken maar ook dat veranderd niks helaas. ;(

@_H_G_
Er is toch maar een printer beschikbaar voor hun, deze heeft inderdaad een bijzondere naam maar dat is ook alles. ;)

-

Instellingen voor afwijkend papier kan ik niet vinden..
Er is wel een instelling geactiveerd als het papier niet beschikbaar of op is dat deze bijgevuld moet worden en er niet gezocht wordt naar een andere lade.
Pagina: 1