Hallo allemaal,
Ik ben vooral iemand die meeleest, maar heb nu toch echt jullie input nodig voor mijn nieuwe pc!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal gebruikt gaan worden om mee te gamen. Ik wil graag de Battlefield reeks kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000 euro, maar het liefst minder. Ik twijfel nog of ik de GPU nu nieuw moet gaan kopen gezien de bizarre prijzen
Dus wellicht kijk ik nog of ik geschikt een tweede handse kan vinden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb reeds een toetsenbord, muis en SSD voor mijn games. Ook de SSD in deze build heb ik besteld in een van de black friday acties.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Advies voor een goeie build waar ik een aantal jaren mee vooruit kan.
Het volgende heb ik al gevonden, mede geinspireerd door andere builds hier op tweakers en de build die een goede vriend van mij wil gaan maken.
Voor de kast twijfel ik nog over de kast die ik nu opgenomen heb en deze. Welke zou hierin een goede keuze zijn?
Ik ben vooral iemand die meeleest, maar heb nu toch echt jullie input nodig voor mijn nieuwe pc!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal gebruikt gaan worden om mee te gamen. Ik wil graag de Battlefield reeks kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000 euro, maar het liefst minder. Ik twijfel nog of ik de GPU nu nieuw moet gaan kopen gezien de bizarre prijzen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb reeds een toetsenbord, muis en SSD voor mijn games. Ook de SSD in deze build heb ik besteld in een van de black friday acties.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Advies voor een goeie build waar ik een aantal jaren mee vooruit kan.
Het volgende heb ik al gevonden, mede geinspireerd door andere builds hier op tweakers en de build die een goede vriend van mij wil gaan maken.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 321,- | € 321,- |
1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 195,- | € 195,- |
1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6600 XT Challenger D 8GB OC | € 779,- | € 779,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define S | € 70,91 | € 70,91 |
1 | Monitoren | Gigabyte M27Q Zwart | € 289,- | € 289,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 2 | € 51,25 | € 51,25 |
1 | Processorkoeling | Scythe LGA1700 Mounting Kit | € 8,90 | € 8,90 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4B | € 144,84 | € 144,84 |
1 | Voedingen | BitFenix Whisper BWG750M | € 84,77 | € 84,77 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 500GB | € 79,- | € 79,- |
Totaal | € 2.023,67 |
Voor de kast twijfel ik nog over de kast die ik nu opgenomen heb en deze. Welke zou hierin een goede keuze zijn?