iPad Air vs iPad Pro 11” M1.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-07 15:40
Hallo allemaal.
Ik heb een tijdje een iPad nodig en nu met Black Friday is het tijd om te kiezen.

Mijn twijfel is de iPad Air of de pro 11” M1.
Ik heb het gevoel dat nu in 2021, 64GB gewoon niet genoeg is.
Dit zijn de prijzen op dit moment.

iPad Air 64GB: € 589
iPad Air 256 gb: € 769
iPad Pro 128 gb: € 829

Denken jullie dat het prijsverschil van €60 tussen de air 256 en de pro 128 het waard is? Ik ben geen grafisch ontwerper of zo, maar ik wil wel de beste keuze maken. Als er een iPad Air 128 GB was, zou ik daarvoor zijn gegaan, denk ik.

Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-07 15:00
Vind die iPad Air tegenwoordig een beetje gek in de markt gezet, omdat 64 gb voor veel net te weinig is, 256 gb net overbodig en je dus snel uitkomt op de Pro.

Als ik deze afweging zou maken kom ik uit op de Pro. Een iPad an sich gaat jaren mee, maar met de M1 chip waarschijnlijk nog langer. Daarnaast zijn veel mensen laaiend enthousiast over ‘pro motion’ (120 hz scherm), wat je in de dagelijkse praktijk merkt met scrollen en gebruik van een eventuele pen.

Anderzijds, je betaalt wel €70 voor extra’s die je eigenlijk niet gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Vooral het scherm van de Pro is inderdaad een groot pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:37
Heb zelf een pro zonder de m1, maar vind hem beter als de air.

.Mijn moeder heeft die laatste.Maar het gemis van pro Motion,maar ook de afwezigheid van Face ID maakt dat ik blij ben dat ik voor een pro heb gekozen.

Naar mijn mening,ga zeker voor de Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-07 15:40
Thanks, the pro it is. Gebruiken jullie de pencil veel trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik twijfel net als TS, in mijn geval tussen de Air 2020 256GB en de Pro 11" 2021 128GB.

Met m'n iPhone kan ik prima uit de voeten met 64GB, dus ik verwacht dat 128GB voor de Ipad ruim zat is. Documenten heb ik in de Cloud staan (foto's in de iCloud, documenten in 365).

Wie loopt er tegenaan dat 128GB te weinig is? Is 256GB geen overkill in veel situaties, ook niet over een paar jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:35
Het klinkt dan alsof je aan 128GB genoeg zal hebben. Ik heb met 256GB bijna altijd meer dan 128GB over en ik doe er niet zoveel bijzonders mee. Sommige apps/games kunnen wel veel ruimte in beslag nemen, dus houd daar rekening mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-07 17:28
Ik ben geen iPad eigenaar, ik ga er ook geen worden op de korte termijn. Maar ik zou geen 64gb willen.
Ik heb al een aantal keren gehad met zowel iPhone als MacBook dat ik spijt had dat ik niet een iets grotere opslag had. Nu kun je er misschien nog mee overweg, maar de vraag is of dat over een paar jaar ook nog is. Apps hebben de neiging steeds groter te worden en ook al heb je iCloud, lokale opslag is wel iets wat je soms nodig hebt (al was het maar tijdelijk).

Persoonlijk vind ik de air een mooi apparaat. Ik zou voor een iPad niet een indrukwekkend scherm hoeven wat alles in huis overstijgt. Face ID is nice to have. Wat ik echter wel belangrijk vind is de USB-C poort, schermrand en de nieuwe pencil ondersteuning. Dat heeft de air allemaal en de Touch ID is leuk opgelost. Echter 64gb vind ik echt te weinig.
Als je dan kijkt is het gat tussen de air en de pro eigenlijk niet zo gek groot. Ik ben het dan met anderen hier eens dat de air een beetje gek in de markt ligt. Dat geld verschil vind ik klein genoeg om dan maar voor de pro te gaan. De afweging is dan echter of je voor 256gb gaat, of voor 128gb met extra's en 60 euro meerprijs.
Ik zou het als ik een iPad nu zou overwegen nog niet weten wat ik doe. Het hangt denk ik ook af van wat je wilt gaan doen met die iPad en wat je verwacht in de toekomst er mee te doen (en hoe lang).
Pagina: 1