[Win10] Surface Book 2 - installatie met wipe lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Mijn SB 2 ga ik verkopen. Ik wil dus een verse installatie. Ik heb eerst 'reset my PC' gedaan met opdracht alle files te wissen. Dat gaf een foutmelding dat niet alle bestanden gewist zijn. Er is wel een nieuwe Win 10 installatie maar veel disk space is nog vol. Als ik nu zoek bij users zie ik nog mijn oude folder. Handmatig wissen vanuit Windows lukt niet omdat ik 'system' access moet geven.

Nu wil ik een clean install van USB doen. Ik heb een recovery drive gemaakt en boot van USB aangezet in UEFI. Wanneer ik op het blauwe scherm kom en installatie van USB kies start de PC weer op maar komt ie elke keer weer in zelfde schermen met de opties: de daadwerkelijke installatie start niet.

Vroeger was het weleens dat je boot van USB 1x moest gebruiken en daarna uit moet zetten. Dat heb ik ook geprobeerd: boot naar recovery scherm > optie boot van USB (snel boot volgorde veranderen in UEFI) maar toch weer in het recovery keuze menu. Wat doe ik fout?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Pro
Surface Book 2

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Beste antwoord (via koekeeghan op 24-11-2021 13:26)

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:22
Via deze Microsoft website kun je een factory image downloaden voor je Surface Book 2. Dan is deze weer helemaal factory-default.

In de verdere stappen op deze pagina krijg je ook precies te zien hoe je een boot device moet maken en daarna je Surface opnieuw kunt voorzien van een Windows installatie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gewoon "weer" een nieuwe Windows 10 installatie draaien en dan ergens https://answers.microsoft...64-4fa4-951a-061b8a4215b6 gebruiken.

Maak je mooi je disk leeg, installeer je daarna Windows 10 en hopelijk ben je dan snel "tevreden" om je machine te verkopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:22
Via deze Microsoft website kun je een factory image downloaden voor je Surface Book 2. Dan is deze weer helemaal factory-default.

In de verdere stappen op deze pagina krijg je ook precies te zien hoe je een boot device moet maken en daarna je Surface opnieuw kunt voorzien van een Windows installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Bedankt voor het delen. Die site had ik gevonden. Ik heb dus al een Surface Boot USB gemaakt. Niet via de site waar je serienummer in voert want die gaf telkens een foutmelding. Dus ik heb een boot USB en het lukt ook om te starten in de Recovery Mode vanaf die USB. Het probleem is dat wanneer ik in Recover menu kies om van USB device te starten er geen installatie procedure start maar ik telkens weer in zelfde menu recovery menu kom met blauwe schermen. Dus ik zit in een loop.

Het lijkt wel alsof de PC elke keer enkel van USB boot en elke zelfde doet.

[ Voor 19% gewijzigd door koekeeghan op 24-11-2021 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Ok ik heb eindelijk de recovery aan de praat en ik denk dat het straks geregeld is. De oplossing is om de SB 2 specifieke image te downloaden en die files op de generieke recovery USB te plaatsen. De image is alleen met geldig serienummer te downloaden via https://www.marktplaats.n...%2Fsurface-recovery-image