Hi allen!
Sinds kort weer is een build gemaakt om weer is een beetje te gamen.
CPU: pricewatch: Intel Core i5-11400 Boxed
Mobo: pricewatch: Gigabyte B560M DS3H V2 (Bios F3, nieuwste)
RAM: Zie hieronder
GPU: pricewatch: AMD Radeon RX 6700 XT
PSU: pricewatch: MSI MPG A750GF
Als eerst een pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16 welke standaard op 2133Mhz draaide en niet op de QVL stond, en zodra XMP aanzette kreeg ik na een tijdje BSOD, crashes etc.
Terug op 2133Mhz was het weer perfect.
Daarna een pricewatch: Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4B setje gehaald, welke wel op de QVL staat, en standaard op 2666Mhz draait. Maar ook bij dit setje na het inschakelen van XMP weer crashes en BSOD...
Ik snap het niet meer. Is dit een gevalletje pech met het moederbord? Voeding? (hoor ik een kameraad steeds zeggen, maar lijkt me onwaarschijnlijk)
Sinds kort weer is een build gemaakt om weer is een beetje te gamen.
CPU: pricewatch: Intel Core i5-11400 Boxed
Mobo: pricewatch: Gigabyte B560M DS3H V2 (Bios F3, nieuwste)
RAM: Zie hieronder
GPU: pricewatch: AMD Radeon RX 6700 XT
PSU: pricewatch: MSI MPG A750GF
Als eerst een pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16 welke standaard op 2133Mhz draaide en niet op de QVL stond, en zodra XMP aanzette kreeg ik na een tijdje BSOD, crashes etc.
Terug op 2133Mhz was het weer perfect.
Daarna een pricewatch: Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4B setje gehaald, welke wel op de QVL staat, en standaard op 2666Mhz draait. Maar ook bij dit setje na het inschakelen van XMP weer crashes en BSOD...
Ik snap het niet meer. Is dit een gevalletje pech met het moederbord? Voeding? (hoor ik een kameraad steeds zeggen, maar lijkt me onwaarschijnlijk)
Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi