Prijs Coolblue 'refurbished' >> normale prijs Coolblue

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Komt zeer regelmatig voor.. waar gaat dit fout?

pricewatch: LG OLED55C16LA Zwart

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSvVC89katzcZNdM8ubinHrmVCg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3lIaPSAmcgAx9Cx5HIFa91He.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMZi3kXtWFVx5U_0RxThfi-DBGc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WPpIPyIAFXLf7oDnsu24eoC9.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@Glaanie ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:50

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Olaf van der Spek Nu had ik er zelf direct niet mee te maken, maar ik zag vanmorgen wel een discussie dat Coolblue blijkbaar hun refurbished feed heeft gefixt ergens in de afgelopen tijd. Maar dat het intern ergens is blijven hangen, dus @Euphanasia hoefde alleen maar een paar instellingen veranderen en het was opgelost, check 'm maar opnieuw. Mocht je desondanks toch nog iets geks tegenkomen, meld het vooral hier :)

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:27
Glaanie schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:28:
Mocht je desondanks toch nog iets geks tegenkomen, meld het vooral hier :)
Bij deze :)

Het lijkt nog niet helemaal opgelost te zijn. Voorbeeldje: pricewatch: Samsung Galaxy Z Fold3 5G 256GB Zwart

Coolblue heeft volgens de Pricewatch 2 aanbiedingen:

* Normaal - 1.702 euro
* Refurb/open doos - 1.658 euro

Maar beide links komen bij hetzelfde (non-refurb) model uit met een identieke URL en productcode. Het verschil is dat de kassakorting (die op beide toestellen zou moeten gelden, want het is dezelfde URL) bij de "refurb" wel door de pricewatch wordt verrekend/getoond, maar het "normale" model niet.

Klik je vervolgens door naar het "tweedekansje" op Coolblue's website, dan is de prijs ineens 1.526

I'm a photographer, not a terrorist

• Glaanie

Glaanie

@citruspers Hmm, die is vreemd. Ik zie 19 verschillende refurb modellen van deze telefoon in de feed staan, waarvan de helft voor €1525,99 en de andere helft voor €1658,-, die laatste prijs zie je dus ook in de PW staan. In de normale prijsfeeds, wanneer er meerdere prijzen zijn voor hetzelfde product, pakt ons systeem automatisch de hoogste prijs, om prijsfouten op die manier grotendeels uit te sluiten. Maar bij refurbished mag je als winkel prima extra vermeldingen maken, omdat elk refurbproduct natuurlijk in feite uniek is (een krasje kan net op een andere plaats zitten, bijvoorbeeld). Maar blijkbaar wordt, in ieder geval in dit geval, de normale Pricewatch regels van max 1 vermelding per product gehanteerd, wat niet zou moeten. Hier nog een voorbeeld van een product met meerdere vermeldingen in de feed van Coolblue, maar er wordt maar 1 met de hoogste prijs gepakt: pricewatch: Bose QuietComfort Earbuds (Zwart), de feed staan prijzen in vanaf €199.

@Euphanasia Kan jij even meekijken? Ik kan zo snel even geen andere voorbeelden vinden van andere shops met hetzelfde probleem.

• citruspers
Glaanie schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:40:
Maar bij refurbished mag je als winkel prima extra vermeldingen maken, omdat elk refurbproduct natuurlijk in feite uniek is (een krasje kan net op een andere plaats zitten, bijvoorbeeld).
Yes, dit is ook hoe CoolBlue werkt. Meerdere Tweedekansjes met unieke ID's, meestal voorzien van foto's waar bijvoorbeeld een krasje zit.

Wat ik zo vreemd vind is dat de kassakorting door de PW wel wordt meegenomen in de "refurb" (wat gewoon een nieuw product is), maar niet bij het normale model.

• Glaanie

Glaanie

citruspers schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:44:
[...]
Wat ik zo vreemd vind is dat de kassakorting door de PW wel wordt meegenomen in de "refurb" (wat gewoon een nieuw product is), maar niet bij het normale model.
Ik zie dat niet? Wij doen sowieso niets met kassakortingen oid, wij lezen een prijs in de feed uit en die tonen wij. Ik weet niet hoe de regels bij ons zijn op dat gebied, over het algemeen moet de prijs die je ziet in de PW, ook de prijs zijn die je betaalt aan de retailer in kwestie. Kassakorting is sowieso een raar iets, een product kost x prijs, met een prijs die wordt berekend aan de kassa cq winkelmandje van de shop. Je krijgt die korting hoe dan ook, je hoeft geen formulieren in te vullen ofzo, of wachten op een cashback. Vond ik vroeger (> 10 jaar geleden) in de winkel ook moeilijk uit te leggen aan klanten, op de vraag waarom het product niet gewoon voor de kortingsprijs in de schap stond.

• citruspers
Ik denk dat je gelijk hebt Glaanie, en dat ik vanmorgen nog zat te slapen. Ik kan het nu ook niet meer reproduceren, misschien dat per toeval de prijzen precies zo uit kwamen.

>Kassakorting is sowieso een raar iets

Helemaal mee eens, wat mij betreft schieten ze vooral zichzelf in de voet door de normale prijs te hanteren en vervolgens een standaard korting (die wij dus niet zien via de PW) te hanteren. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat er een "minimum advertised price" is die je mag laten zien, waardoor je korting pas in het winkelmandje kan toepassen.

Verder doet het me een beetje denken aan onderhandelingen met leveranciers die je onmiddelijk 30% korting geven zodra je interesse toont 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door citruspers op 30-12-2021 15:49 ]

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
citruspers schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:48:
>Kassakorting is sowieso een raar iets

Helemaal mee eens, wat mij betreft schieten ze vooral zichzelf in de voet door de normale prijs te hanteren en vervolgens een standaard korting (die wij dus niet zien via de PW) te hanteren.
Ik denk dat het voornamelijk een mechanisme is om de 'scrapers' en aggregators te ontlopen. Voldoende sites die alle kortingen etc. aggregeren (zoals b.v. pepper?).

Dan klikken mensen op het linkje om direct naar het product te gaan en negeren ze de rest. Die sites willen natuurlijk veel liever dat je hun hele site doorpluist en zo misschien nog wat niet-afgeprijste zooi koopt.

En kassakorting of gewone korting, onder de streep is het dan hetzelfde

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:34
Lanfear89 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:56:
[...]

Ik denk dat het voornamelijk een mechanisme is om de 'scrapers' en aggregators te ontlopen. Voldoende sites die alle kortingen etc. aggregeren (zoals b.v. pepper?).

Dan klikken mensen op het linkje om direct naar het product te gaan en negeren ze de rest. Die sites willen natuurlijk veel liever dat je hun hele site doorpluist en zo misschien nog wat niet-afgeprijste zooi koopt.

En kassakorting of gewone korting, onder de streep is het dan hetzelfde
En dit verkondigen ze dan via hun eigen mailing diensten rechtstreeks naar klanten toe. Hiermee kunnen ze nauwkeuriger meten wie wanneer en waar klikt. Dat is voor de marketingsafdeling van het bedrijf interessanter dan 'anonieme' bezoekers die via de PW, Pepper of andere deal-sites komen. Ik denk dat bedrijven dit doen om niet te afhankelijk te zijn van één platform/systeem.
[/off topic]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-05 22:26
pricewatch: Røde Wireless Go II

https://tweakers.net/i/ym...q1zQDItq.png?f=user_large

Bij Coolblue gebeurt het weer, dat een Refurbished artikel in de Pricewatch blijft staan, terwijl die al verkocht is, en dus niet meer bij Coolblue te vinden is op de website.

Wat, en, kan hier (wat) aan gedaan worden?
Pagina: 1