Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• emielr
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-09 15:53
Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik mijn appartement á 78m2 verbouwen. Voordat de hele meut van start gaat, worden alle kozijnen vervangen met waarschijnlijk triple glas.
Verwarming is middels radiotoren en dat gaat weer via de blokverwarming.

Nu hangt de elektrische boiler nog ouderwets in de keuken en die wil ik daar weg hebben. Nu zat er er aan te denken om de boiler meteen te vervangen voor een hybride boiler zodat ik samen met de kozijnen ook aanspraak kan maken op die ISDE regeling. Er is geen mogelijkheid tot een warmtepomp die men buiten hangt.
De boiler wordt verplaatst naar een een ruimte aan de voorzijde van het huis, hier hebben de meeste hun boiler al hangen. In deze ruimte bevind zich een schacht naar buiten, wat nu is afgedekt met een rooster zodat er lucht van buitenaf binnenkomt.

Nu vind ik iets wat volgens mij mijn problemen oplost. De boiler hoeft immers alleen maar het water te verwarmen voor de douche en de kranen. Nu heb ik deze gevonden: 100 liter Ariston / ATAG Hybride Elektrische Boiler. Is dit voldoende of zie ik iets over het hoofd? dit is tevens ook een beetje de enige die ik vind . Zijn hier mensen die mij hier opweg kunnen helpen naar de mogelijkheden?

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:37
Behalve de COP (die behoorlijk slecht is) en je niet de mogelijkheid hebt om luchtslangen aan te sluiten, wat is het verschil met een warmtepompboiler?

Warmtepomp boiler gebruiken voor cv ondersteuning

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• ijgenweis
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17-11 12:59
Ik heb een 100 liter Ariston hybride in een kleine ruimte hangen, samen met wasmachine en koel/vrieskast.
Gebruik hem tot 52° zodat de warmtepomp al het werk doet en het verwarmingselement maar zelden bij moet springen voor de Legionella-run.

Bevalt goed.