Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvinnn
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2021
Hoi!

Momenteel zoek ik al een tijdje naar een nieuwe laptop, voornamelijk om goed mee te kunnen gamen. Mijn oog viel daarbij onder andere op de HP Victus 16-e0395nd. Vond vervolgens echter ook de HP Victus 16-e0548nd.

De e0548nd is momenteel 130 euro goedkoper dan de e0395nd en op het eerste gezicht lijken de specificaties eigenlijk exact hetzelfde.

Als ik namelijk via Tweakers de twee laptops naast elkaar zet en vergelijk, zie ik nagenoeg geen verschillen. Behalve bij geheugentype: de e0395nd zou 'DDR4 (SODIMM)' hebben en de e0548nd 'DDR4'. Online lees ik dat SODIMM een compactere RAM-variant is.

Vandaar ook mijn vraag: zie ik iets over het hoofd of komt het puur door wel/geen SODIMM? En als het door wel/geen SODIMM komt: vinden jullie dit het prijsverschil (130 euro) waard? Of is dit alleen de meerprijs waard als ik in de toekomst verwacht het werkgeheugen te willen uitbreiden? Ben niet echt thuis hierin, dus vergeef het me als dit niet klopt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verlicht toetsenbord...

Oh, en als je eventueel exact wil weten, je kan HP ook bellen. Pricewatch/Specs zijn niet altijd de waarheid (helaas).

/edit: overigens als ik gewoon doorklik naar Azerty of Paradigit, worden beide laptops met SO-DIMM vermeld. Dus dan zou overblijven: verlicht toetsenbord...

/edit2: ook het verlichte toetsenbord hebben ze allebei volgens de webwinkels. Advies: bel HP.

[ Voor 48% gewijzigd door MAX3400 op 23-11-2021 21:02 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 12:14
Laptop heeft altijd SO-DIMM voor zover ik weet. Paradigit heeft gewoon een BF korting; daar was hij tot deze week ook 1399,-. Verder hetzelfde model, maar met een ander naampje.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Calvinnn
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2021
Thanks voor jullie reactie allebei! Lijkt er dan inderdaad toch op dat ze zo goed als identiek zijn. Helaas is de goedkopere variant (e0548nd) inmiddels uitverkocht bij Paradigit, dus wordt voorlopig even verder zoeken.