Toon posts:

2 Eurocent plakt aan achterkant iphone bij opladen

Pagina: 1
Acties:

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Oke, weird.

Zodra ik de telefoon in mijn houder plaats, en ter ondersteuning een 2 eurocent erachter plaats "klikt" ie tegen de telefoon aan zodra er spanning loopt. Ergo bij laden lijkt de telefoon ineens magnetisch te worden en trekt de munt tegen de casing aan. Is dit normaal?

Het gaat om een iphone 7 plus. De munt gebruik ik ter "ondersteuning" want de lightning connector van de telefoon is niet al te best meer.

Kan moeilijk een filmpje maken ervan, maar het gebeurd. De munt slaat vast tegen de behuizing zodra stroom op de telefoon komt te staan (=magnetisme).

Het is een belkin houder met daarop ondersteuning voor de Apple Iwatch.

[Voor 6% gewijzigd door Jism op 23-11-2021 15:59]

M'n magische bol werken.

• FooLsKi
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik denk dat er wel iets meer gammel is aan je iPhone dan alleen de lightning-connector, anders zou 'ie niet in een electromagneet moeten veranderen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Jism
  • Niet online
Hij werkt verder, toestsel is alleen een jaar of 3 oud.

Ik ga op korte termijn ook het display vervangen, en laten kijken naar de connector. Hij laadt verder gewoon op, wordt niet warm niks.

Maar is toch vreemd? Ik denk dat men dit ook testen kan met een lightning connector erop, vervolgens laden en dan een 2 eurocent munt erachter houden.

M'n magische bol werken.

• Jism
  • Niet online
Ah, ben eruit. Het is denk ik de taptic engine; ook zonder opladen klikt de 2 eurocent als het ware vast eraan:

Yep: taptic engine heeft magneetjes:

http://m.magnetschina.com/uploads/202020680/n202004231518252636931.jpg

Topic kan weer dicht. :P

[Voor 13% gewijzigd door Jism op 23-11-2021 16:14]

M'n magische bol werken.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee