V&A Toegang nieuwe gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:21
Het is wellicht al vaker besproken, maar waarom is er geen enkele drempel voor V&A??

Voor de 2e keer in een hele korte tijd krijg ik te maken met een hagel nieuw account die op gezocht advertenties reageert. De eerste keer voelde ik gelijk al nattigheid, maar als je de hele dag EN elke dag pogingen kan blijven doen ga je ongetwijfeld een keer succesvol de boel oplichten. Het ging om een spelletje van 10 euro waar ik naar op zoek was. En deze keer een spelletje van 25 euro.. Hoe triest ben je dan. En we faciliteren het gewoon.

Op het moment van schrijven heeft het account bijna 2 uur lang zijn pogingen kunnen doen. En heeft meerdere negatieve reviews ontvangen. Nu is hij geblokkeerd en maakt gewoon nieuw account aan. Lekker efficiënt.

Om V&A veilig te houden zou je minstens 100 forumpost moeten hebben EN een account van 3 maanden. Tot die tijd heb je daar niets te zoeken. Slechts mijn bescheiden mening.
Niet iedereen is scherp genoeg om deze manier van oplichting te zien. Dus geef ze alsjeblieft niet de kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 15:02
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:49:
Het is wellicht al vaker besproken, maar waarom is er geen enkele drempel voor V&A??
.
Al tientallen keren besproken. Allereerst werp je een drempel op voor Twaekers die veel lezen en weinig schrijven. Daarnaast Creëer je valse veiligheid. De eerste de beste oplichter met 100+ nutteloze posts en drie maanden activiteit heeft vrij spel tot oplichten. Hij is tenslotte te vertrouwen volgens jouw model 8)7

De koper moet vooral wijzer worden. Als niemand er meer intrapt houd het wellicht eens op.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit is al vaker besproken. Wij willen Tweakers toegankelijk en laagdrempelig houden. Een drempel opwerpen om iets op V&A te plaatsen hoort daar in onze visie niet bij. Met een drempel blokkeren we V&A voor veel gebruikers terwijl het aantal oplichters maar minimaal is. Daarnaast kan een drempel ook een vals gevoel van veiligheid geven. "Oh, deze gebruiker voldoet aan de drempel dus dan zal het wel OK zijn". Een echte oplichter zorgt er wel voor dat hij die drempel met een vertrouwd imago over komt. Een drempel zegt dus niets.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
mobby1971 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:56:
[...]
De eerste de beste oplichter met 100+ nutteloze posts en drie maanden activiteit heeft vrij spel tot oplichten. Hij is tenslotte te vertrouwen volgens jouw model 8)7
Het spijt me, maar hier kan ik het totaal niet mee eens. Je schakelt al 95% van alle pogingen uit. Het grootste deel heeft totaal geen planning voor over 3 maanden. En hebben nu geld nodig. Daarbij 100+ nutteloze post ga je niet snel maken, want de mods zijn scherp genoeg om die plaatsingen af te keuren.

Dan zal je inderdaad een handvol gevallen hebben die met een planning en fatsoenlijke bijdrage op het forum over de drempel komen. En die zal je dan ook moeten doorzien als koper. Want opletten moet je altijd bij online transacties. Maar je maakt het nu wel heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Standaard regel als koper, nieuw account is extra opletten. Juist door 3 maanden account + 100 forum posts maak je een onhelder beeld. Daarnaast zijn er aardig wat tweakers die 0 posts heeft op forum, maar enorm veel verkopen/kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:03:
[...]

want de mods zijn scherp genoeg om die plaatsingen af te keuren.
Als je soms ziet waar (nieuwe) gebruikers mee wegkomen, dan is die 100 posts alsnog simpel te halen. Vergeet ook niet dat gemodereerde posts en zelfs verwijderde topics blijven tellen op iemands account in veel gevallen.
fatsoenlijke bijdrage
In Sport zit je zo aan je 100 posts als je "iets" roept over een voetbal of een F1-wagen.

Maar andersom: iemand die 100x iets post en 100x voldoet hij/zij niet aan de regels en 100x is een een (minimale) ingreep door een moderator; is daardoor de inzet, enthousiasme, betrokkenheid van die persoon dan ineens in twijfel en dus onbetrouwbaar als (ver)koper?

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 23-11-2021 16:12 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Misschien is 100 post dan wat veel. En 3 maanden wat lang. Maar er zit wel iets tussen direct V&A toegang bij aanmaken account.

Maargoed er is blijkbaar al overna gedacht. Ik loop hier nu 2x in hele korte tijd tegen aan. Ook met dezelfde persoon. Ik ben het alleen niet eens met de visie van Tweakers. Maar dat is verder mijn probleem :)
MAX3400 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:11:
[...]

Als je soms ziet waar (nieuwe) gebruikers mee wegkomen, dan is die 100 posts alsnog simpel te halen.
Zoals hierboven eerder omschreven ze nemen echt de moeite niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 23-11-2021 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mobby1971 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:56:
[...]
Al tientallen keren besproken. Allereerst werp je een drempel op voor Twaekers die veel lezen en weinig schrijven. Daarnaast Creëer je valse veiligheid. De eerste de beste oplichter met 100+ nutteloze posts en drie maanden activiteit heeft vrij spel tot oplichten. Hij is tenslotte te vertrouwen volgens jouw model 8)7

De koper moet vooral wijzer worden. Als niemand er meer intrapt houd het wellicht eens op.
En hoe heeft nu een net gemaakte account geen 'vrij spel'? 0 moeite vs iets van moeite, daar haken de eerste al meteen af. Schijnveiligheid is wat jij zelf van een setje feiten maakt, zolang niemand daar actief mee adverteert (zoals MP doet met z'n maanden actief bullshit).

Dit is niets anders dan de acties die T.net doet, durf redelijk te stellen dat hier duizenden 'slapende' accounts zijn met 0 activiteit puur en alleen voor zulke acties.

En nee, niet iedereen gaat dan meteen massaal over tot wat random posten, of oude accounts opkomen, die moeite zal niemand doen voor die 10 of 25 euro. Zullen een paar dat doen? Tuurlijk. Net zoals er al zo vaak bij de acties poging tot meerdere account-registraties worden gedaan (en T.net ze nog steeds niet allemaal kan pakken).

De illusie 'als we er niet meer intrappen, dan stopt het' is al ruim 20 jaar een illusie, er wordt iets nieuws bedacht waar mensen niet op 'voorbereid' zijn, waar geen algemene logica tegen weg te zetten is. Een 3070 voor 500 euro is inkoppertje, een 800 euro 3070 wegen sluiting van zaak door conora is opeens aannemelijk, dezelfde inclusief foto's, is overtuigend. Waar wil jij de grens leggen van minimale 'leer en logica' dat elke T.net gebruiker aan zou moeten voldoen?

Want het is elke keer, elke oplichting, elk jaar, dezelfde discussie. Maar wat het probleem is, het is nog steeds maar een discussie. Doe er dan eens wat aan, probeer en als het niet werkt, doe je wat anders. Doe wat tegen verkeerde beek trapt, maak wat mensen boos, kijk of die paar boze mensen het resultaat toch behalen. Maar blijf niet hangen bij een discussie, want daar los je nog steeds niets mee op.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 23-11-2021 16:23 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1