Zoektocht in het oerwoud van Dolby Atmos Receivers help!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170109

Topicstarter
Ik zoek een?
Een Dolby Atmos Receiver
De Onkyo TX-RZ50 is niet verkrijgbaar (zover ik kan zien) en is mogelijk overkill voor mijn gebruik dus geen idee.
Wat is je budget?
1500 voor de receiver.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben bezig met het maken van een Dolby Atmos Cinema room en kijk voornamelijk films en series(oa SF/oorlog/actie).

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik dacht zelf dat de Onkyo RZ50 een goede was ook omdat het bevestigt is dat die geen hdmi problemen heeft zoals sommige hebben van verleden jaar, maar ik denk dat dit overkill is plus buiten mijn budget.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb geen idee welke Dolby Atmos receiver goed is voor mij aangezien ze er zijn van 500 tot unlimited €.

Ik wil de Heco Aurora 700 floorstanding speakers kopen(ga 27 november naar Duitsland naar een expert winkel om er naar te luisteren en eventueel te bestellen want in Nederland is het kennelijk niet te krijgen of ik zoek verkeerd)en als die bevallen ook de Heco Aurora center speaker bestellen en de Heco Aurora 30A subwoofer.
Ik hou van uren lang films en series kijken en probeer dan ook de bioscoop thuis te maken zo goed als dit gaat met het budget wat ik heb.

Ik hoop dat iemand mij wijzer kan maken zodat ik niet een receiver koop met problemen of die niet uitgebouwd kan worden naar dolby atmos 7.2.4 surround sound(uiteindelijk ooit voor nu ben ik bang dat ik de ceiling speakers niet kan betalen aangezien ik geen idee heb welke dan geschikt zijn).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:19

FeaR

In GoT we trust

Heb je HDMI 2.1 nodig? Dat is mijns inziens namelijk de enige reden om nu voor genoemde Onkyo te "kiezen". Als je alleen films kijkt is 4K op 120 Hz niet interessant en kan je ook naar receivers met HDMI 2.0 kijken. Veel meer keuze en veel leuker voor het budget. In andere woorden: welke bronnen worden er op de receiver aangesloten?

Moet de receiver alle elf kanalen (7+4) aan kunnen sturen of mag er een losse eindversterker nodig zijn? Genoemde Onkyo is bijvoorbeeld een receiver die maar negen eindversterkers heeft. Daarmee ga je met alleen dat apparaat geen 7.2.4 aan kunnen sturen. Hoe veel kanalen de receiver kan verwerken hoeft niet gelijk te zijn aan het aantal speakers dat aan kan worden gesloten om van vermogen te worden voorzien. De Onkyo is 9.2 (9 versterkte kanalen) maar kan wel 11 kanalen (7.2.4) verwerken. Echter voor die laatste twee kanalen moet je dus een externe versterker toevoegen. Moet alles in één dan moet je naar een 11.2 receiver.

[ Voor 141% gewijzigd door FeaR op 23-11-2021 17:23 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik 7.2.4 kan doen( voor nu zal het 7.1a 7.2 zijn en later pas 7.2.4) maakt het mij niet uit hoe zolang het maar uitgebouwd kan worden zodra ik weer geld heb.

Ik kijk vooral sci-fi series en het film gedeelte is minder dan de series.
Er mag een versterker bij komen indien dat nodig is zolang het maar niet boven de 2k uitkomt voor de receiver en versterker( 2000 is eigenlijk al teveel maar wat moet dat moet)

De beamer die ik hoop te gaan gebruiken is de xgimi horizon pro
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Dit omdat ik echt heel veel kijk en ik niet elk jaar een nieuwe lamp wil kopen,dus de receiver krijgt daar zijn geluid vandaan en ik dacht niet dat die 120hertz 4k kon doen(dacht 4k 60hertz maar pin mij er niet op vast).

Dankjewel dat je zo snel reageert fijn om geholpen te worden want werd na een maand of 2 knetter gek van alle opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 170109 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:11:
Dankjewel dat je zo snel reageert fijn om geholpen te worden want werd na een maand of 2 knetter gek van alle opties.
Volgens mij hoeft het niet zo moeilijk te zijn. Vergeet HDMI 2.1 en focus op receivers die HDMI 2.0 zijn. Zonde om HDMI 2.1 te nemen als de beamer geen HDMI 2.1 is. Zit je ook niet met een eventuele HDMI 2.1 bug en/of nieuwe serie receivers die lastig aan te komen zijn wegen tekorten. Plus de hele implementatie van HDMI 2.1 wat op papier dan HDMI 2.1 is maar qua specs toch niet de juiste bandbreedte heeft. Enfin, vergeet HDMI 2.1 en focus op HDMI 2.0.

Zoek op receivers die 11.2 kunnen processen (7.2.4) is een harde eis, het aantal eindversterkers is een vrije keuze. Aantal receivers met minder dan elf eindversterkers zal groter zijn maar je zit dan dus later nog wel met een extra versterker (die mogelijk niet matcht qua looks of veel duurder is als je dat wil laten matchen). Of dat een probleem is, is aan jou. Een eindversterker zal je ook snel meerdere honderden euro's kosten.

Check de Denon AVR-X6500H eens, uit 2018 maar HDMI 2.0 en met genoeg kanalen om later naar 7.2.4 te gaan zonder extra versterker. Audyssey XT32, qua Room Correctie de beste versie die er geleverd wordt van Audyssey. Al is Dirac wat met de Onkyo zou komen beter maar de Onkyo is er niet. Of, hele andere boeg, vergeet ATMOS (aangezien je zelf aangeeft niet te weten of het budget er is voor die speakers) en neem een 7.2 receiver. Die zijn vele malen goedkoper. Als je uiteindelijk geld voor de ATMOS speakers hebt moet je wel de receiver vervangen. Maar als dat pas over x jaar is dan is het aanbod mogelijk beter.

Edit:
De genoemde Onkyo is ook een 9.2 receiver. Oftewel, slechts negen eindversterkers. Wil je met de Onkyo naar 7.2.4 komt daar een extra eindversterker (voor twee kanalen) bij. Dus ook je eigen initiële keuze is niet zaligmakend.

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 23-11-2021 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Dankjewel voor je reactie,
Wat ik zie is dat de https://tweakers.net/pric...non-avc-x4700h-zwart.html ook gewoon dolby atmos heeft en als ik naar de aansluitingen kijk zie ik 4 height channels enz, mis ik iets of hebben ze de tekst verkeerd getypt of een verkeerde afbeelding op hun eigen en op tweakers website staan?
Of is het aantal kanalen niet wat je moet tellen want ik tel er 11( sorry waarschijnlijk een dome vraag)
En ja je hebt gelijk 2.1 heb ik niet perse nodig de receiver blijft wel jaren in gebruik indien mogelijk minimaal 10 jaar( zo lang doe ik ook al met mijn huidige denon 5.1 set)dus als ik het fout heb( waarschijnlijk) dan kan ik het beste die denon uit 2018 kopen en geen andere en dat puur omdat ik 4 height channels wil en niet 2 :S echt audio waarom maken ze het zo lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 170109 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:20:
Wat ik zie is dat de https://tweakers.net/pric...non-avc-x4700h-zwart.html ook gewoon dolby atmos heeft en als ik naar de aansluitingen kijk zie ik 4 height channels enz, mis ik iets of hebben ze de tekst verkeerd getypt of een verkeerde afbeelding op hun eigen en op tweakers website staan?
De Denon AVR-X4700H is een 9.2 receiver. Oftewel slechts negen verstrekte kanalen. Deze receiver kan er wel 11.2 kanalen processen naar dus niet actief aansturen. Oftewel als je naar 7.2.4 gaat moet er een extra versterker komen voor de laatste twee kanalen. De 9 versterkers zijn veelal wel vrij toe te wijzen dus of surround (7.2) of ATMOS 5.2.4) of beide (5.2.2) maar aangezien je naar 7.2.4 wilt kijk ik naar de totale 11 die je dan nodig hebt.

Daarop voortbordurende, kan je überhaupt lekker 7.2.4 kwijt? Als in, ruimte om de speakers neer te zetten? Anders zou je ook naar 5.2.4 kunnen gaan, heb je aan negen verstrekte kanalen genoeg en zit je in een ander segment receivers te kijken.

Edit:
Qua specs kijk ik nooit in de Pricewatch voor dit soort producten. Veel producten zijn anders ingevoerd waardoor je geen appels met appels aan het vergelijken bent. Ik check liever de site van de fabrikant. Denon zegt over de X4700H:
Max Number of Processing (Preamp) Channels: 11.2
Number of Power Amps: 9
Die 11.2 zie ik niet terug in de Pricewatch. Ook het aantal terminals/aansluitingen tellen is dus niet zaligmakend. Er zijn inderdaad elf aansluitingen voor speakers maar de Denon kan er maar negen toewijzen/van vermogen voorzien.

[ Voor 32% gewijzigd door FeaR op 23-11-2021 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De kamer is qua afmetingen:
Breed: 317 cm
Hoogte: 236 cm
Lengte: 570 cm
En hij is volledig leeg aangezien ik een murphy bed aan het maken ben en er naast komen de 2 kasten dus je mist ongeveer 50 cm qua lengte van de kamer.
In de 2 subwoofers is geen must hoor de 4 hoogte channels zou wel leuk zijn ik ga all in aangezien ik een muur heb weg gehaald en een deur dicht gemetseld voor dit project ;) vandaar dat ik niet al te veel geld kan besteden aan de receiver.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

7.x.x op de slaapkamer met vijf zuilen lijkt mij nogal veel maar dat is persoonlijk. Als optie, lees goedkopere receiver, kan je wellicht naar 5.2.4 of 7.2.4, ik durf niet te zeggen welke van de twee meer impact heeft. Van twee surround kanalen meer of twee hoogtekanalen meer.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 23-11-2021 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dubbel :?

[ Voor 97% gewijzigd door FeaR op 23-11-2021 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De voorspeakers wordt de Heco aurora 700 maar de rest worden gewone speakers die ik nog heb want als ik de aurora center en sub heb gekocht is veel van het budget al op.
Dus de surround en achter speakers worden bookshelf speakers die ik nog heb, de ceiling speakers koop ik waarschijnlijk volgend jaar.
Maar heb gekeken die Denon 6500h die mag dan uit 2018 zijn maar is erg up to date dus volgens mij koop ik mij daar geen buil aan(bedankt voor die tip) en ik kan er op uitbouwen dus dat is top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:38
Houd er rekening mee dat je meer kunt winnen aan geluidskwaliteit door minder, maar betere speakers te kopen. Ik ben ooit begonnen met 7.1. Omdat mijn receiver van toen dat nu eenmaal had, wilde ik het ook gebruiken. Later wilde ik graag nieuwe speakers, gewoon een upgrade, maar vond ik 4 van die achterspeakers te duur (en te onhandig te plaatsen).

Dus ik ben teruggegaan naar 5.1 en heb _veel_ mooier geluid. Wellicht geldt dat ook voor jou. Dolby Atmos zal vast wat toevoegen, maar 5.1 geluid is ook helemaal niet verkeerd met goede speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:58
Voor 1500 euro krijg je 7.2.4 prima voor elkaar, wel even slim shoppen ;-)

Voorbeeld
Ik heb een nad t758 nieuw gekocht(1250 laagste prijs garantie) en daarbij 2 Denon stereo versterkers voor ongeveer 80 euro per stuk via marktplaats.

De NAD versterkt 7 kanalen en de 2x Denon pakt de 4 hoogte kanalen mee.

Het is wel even goed uitzoeken, maar zo bespaar je jezelf een hoop geld voor de extra versterking.

Als je echt lekker wilt klooien met je home cinema kan ik werken met Dirac live en een minidsp met umik-1 microfoon zeker aanraden. Maar ik zou eerst de rest op je gemak regelen. Ik vond het zeker een verbetering tov wat mijn Denon x4300 te bieden had.

[ Voor 4% gewijzigd door LuisjeNL op 23-11-2021 21:20 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kwam er net achter dat je met het gebruik van de pre amp van een Denon AVC-X4700H ook 7.1.4 kan behalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LuisjeNL schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:18:
Voor 1500 euro krijg je 7.2.4 prima voor elkaar, wel even slim shoppen ;-)
De 1500 was voor de receiver+ pre amp (indien nodig)om 7.1.4 te kunnen halen in de toekomst(nu zal het 7.1 zijn voorlopig).
Maar ja zoals ik al dacht met pre amp kan het dus kennelijk ook gedaan worden maar dan met een goedkopere receiver maar wat is de catch ?

Bedoel een goedkopere receiver +pre amp maakt het toch alleen beter dus waarom zou iemand de duurdere denon kopen die 11.1 al meteen ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 170109 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:19:
Kwam er net achter dat je met het gebruik van de pre amp van een Denon AVC-X4700H ook 7.1.4 kan behalen ?
Zoals gezegd, de X4700H kan wel 11.2 kanalen processen/verwerken (pre-amp) (7.2.4), maar heeft maar negen eindversterkers (5.2.4 of 7.2.2), voor de twee kanalen die je mist moet je dus een losse eindversterker kopen. Pre-amp is en blijft de X4700.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 23-11-2021 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:57
Ik lees dat 5.1.2 al kwalificeert als atmos. Dat maakt het een stuk minder ingewikkeld.

Ik zou als ik jou was even pas op de plaats maken want ik heb het idee dat je focus een beetje verkeerd zit. Het is namelijk niet zo dat als je ineens 7 speakers (van verschillende merken) en een sub bij elkaar plempt dat het dan ineens goed klinkt.

Je kan natuurlijk duizend kanten op maar wat ik in jouw geval zou doen is een goedkope receiver aanschaffen die 5.1.2 aan kan(yamaha v6a bijv) en een kant en klaar setje, bijvoorbeeld de Focal Sib Evo 5 1.2 ( die kan je in de toekomst ook makkelijk uitbreiden naar 7.1.4). Zo hoef je je budget ook niet zo ver te rekken.

Verder heb ik geen verstand van beamers maar ik zou voor dat bedrag eerder een degelijke 1080p beamer overwegen dan degene die je aandraagt, maar daar mogen anderen ook iets van vinden.

Een andere mogelijkheid om misschien wat geld te besparen is om op marktplaats rond te kijken naar een receiver en/of speakers.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon op 23-11-2021 21:59 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:58
Anoniem: 170109 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:23:
[...]

De 1500 was voor de receiver+ pre amp (indien nodig)om 7.1.4 te kunnen halen in de toekomst(nu zal het 7.1 zijn voorlopig).
Maar ja zoals ik al dacht met pre amp kan het dus kennelijk ook gedaan worden maar dan met een goedkopere receiver maar wat is de catch ?

Bedoel een goedkopere receiver +pre amp maakt het toch alleen beter dus waarom zou iemand de duurdere denon kopen die 11.1 al meteen ondersteund?
Er is mijn inziens geen catch, meer in dezelfde behuizing is gewoon duurder. Natuurlijk is het ook makkelijker qua instellen, maar ik zou dat het extra geld niet waard vinden.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:46
Ik zou zeggen, begin eens met te kijken waar je die 7 speakers kwijt gaat raken.

Die speakers aan de zijkant zijn vaak slecht te plaatsen, daarom houden de meesten het bij 5 speakers.
Nog los van de kosten als je rondom fatsoenlijke speakers wilt hebben.

Dan kom je met de sub en eventueel 4 atmos speakers op 5.1.4, dus 9 kanalen versterkt maximaal.

Ik denk dat praktisch gezien nog meer mensen het zelfs bij 2 atmos speakers houden, dus dan heb je aan 7 kanalen al genoeg voor een 5.1.2 opstelling.

Ik zou zeggen, kijk eens goed naar wat je nodig hebt, en misschien kan je wel beter wat budget vrijhouden voor een goede sub in plaats van voor een maximum aantal kanalen te gaan.

Dan heb je aan een Denon AVC-X3700H meer dan genoeg, 9 kanalen versterkt dus dan kan je een 5.2.4 opstelling maken. (of 7.2.2)

Mooie SVS sub erbij doet meer voor je beleving dan een paar extra speakers rondom.

[ Voor 4% gewijzigd door RobbieT op 23-11-2021 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-06 10:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En als je dan toch zoekt naar receivers, gebruik dan dit lijstje eens Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zat net te kijken maar ik heb voor die Heco aurora 700https://www.heco-audio.de/en/detail/index/sArticle/3000772 (de front speakers) echt een serieuze av receiver nodig of niet?
De rms max is 200/300 Watt is aardig wat voor een speaker of zie ik dat verkeerd?
Mijn huidige Denon avr 1311 kan maar 125 watt doen als ik het goed gelezen heb.
zelfs de nieuwere denon 4700h heeft geen 200/300 watt uitvoer dacht ik te zien dus moet ik sowieso een amp kopen om die boxen aan te sturen.

En ja jullie hebben gelijk ik zal eerst wel 7.1 doen en de height speakers laten zitten. Ik gebruik nu al 5.1 dus die 2 extra boxen kan ik wel kwijt.
Ik investeer wel in die 2 goede front boxen dan de aurora center speaker en de Heco 30A subwoofer(die schijnt best aardig te zijn voor de 300 nog iets euro dat het kost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:46
Als je in de datasheet kijkt dan is het geadviseerde versterkervermogen tussen de 30 - 300W.

Dus de meeste receivers kunnen met gemak die speakers aansturen.
92dB is ook geen speaker die veel vermogen vraagt, gevoelig zat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sxf5WkyRg-IowB85UbfilRjnEmA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YxGSFObTMvEKBUqSZJA5pGE0.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 170109 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:45:
Ik zat net te kijken maar ik heb voor die Heco aurora 700https://www.heco-audio.de/en/detail/index/sArticle/3000772 (de front speakers) echt een serieuze av receiver nodig of niet?
Nee. Dat vermogen is wat ze maximaal aan kunnen voor langere dan wel kortere periode. Het is niet dat je dat vermogen in de speaker moet stoppen. Kijk liever naar de weerstand en gevoeligheid, dat zegt meer of een speaker lastig is aan te sturen of niet. In dit geval is de Heco met een gevoeligheid van 92 dB behoorlijk makkelijk aan te sturen. Laat je niet gek maken door vermogen, in de gemiddelde huiskamer heb je aan een paar Watt voldoende.
Mijn huidige Denon avr 1311 kan maar 125 watt doen als ik het goed gelezen heb.
Ik kom 125 Watt nergens tegen maar kijkende naar dat getal ben ik vrij zeker dat een dergelijke waarde gemeten is op één kanaal bij een pieptoon van 1000 Hz en met behoorlijk vervorming. Oftewel niet representatief. Vermogen is snel appels met peren vergelijken omdat je verder moet kijken dan naar alleen het getal voor de Watt. Waarbij vermogen dus ook los loopt met speakers met een gevoeligheid van 92 dB. Met alle respect, laat vermogen los in de zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke dus voor een normale 7.2 of 7.1 setup welke receiver is aan te raden die ook atmos ondersteund(mocht ik dat willen in de toekomst dan wordt het waarschijnlijk 5.1.2 zoals jullie voorstelde ivm kamer groote enz)
en die 2 front speakers plus https://www.heco-audio.de...a/aurora/aurora-center-30 center en de subwoofer https://www.heco-audio.de...ora/aurora/aurora-sub-30a.

Ik heb nu de https://tweakers.net/pricewatch/288150/denon-avr-1311.html in gebruik met 5.1 geluid, dit was een setje die lang geleden verkocht werd voor het 100(of iets in die richting) jarig bestaan van Denon en werd verkocht door scheer&foppen inclusief boxen en subwoorfer.

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:44
De Denon AVR-X2700H (7.2 of 5.2.2 zijn mogelijk) voldoet aan je wensen en is up to date wat betreft aansluitingen. Er staat er toevallig één op V&A. Eventueel kan je, als 4K/120Hz geen toegevoegde waarde is, ook kijken naar een (tweedehands) Denon AVR X2400 of X2500.
Ik gebruik zelf een Denon-X2400 in een 5.1.2 set-up in de woonkamer (5x5m) naar volle tevredenheid met een Q Acoustics set (2x 3050i, 2x 3020i, 1x 3090Ci en 2x Onkyo skh-410 (Onkyo's worden binnenkort vervangen)).

pricewatch: Denon AVR-X2700H
https://www.homecinemacho...x2700h-av-receiver-review

[ Voor 16% gewijzigd door Millert op 25-11-2021 10:57 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Millert schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:06:
Er staat er toevallig één op V&A.
Die zou ik laten staan. Kijkende naar de aanschafdatum heeft die Denon nog het oude HDMI board met de HDMI 2.1 bug. Kan je met factuur wel een "oplossing" bij Denon aanvragen maar mooi is die oplossing niet.

Buiten de discussie over 7.2.4 of 5.2.2 (of iets er tussen in) zou ik receivers met HDMI 2.1 laten voor wat het is. De beamer kan het niet aan dus vanwaar dan nieuw (en dus duurder en met mogelijke bugs) gaan als je aan een ouder model met HDMI 2.0 (goedkoper en geen bugs) genoeg hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Millert schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:06:
De Denon AVR-X2700H (7.2 of 5.2.2 zijn mogelijk) voldoet aan je wensen en is up to date wat betreft aansluitingen. Er staat er toevallig één op V&A. Eventueel kan je, als 4K/120Hz geen toegevoegde waarde is, ook kijken naar een (tweedehands) Denon AVR X2400 of X2500.
Ik gebruik zelf een Denon-X2400 in een 5.1.2 set-up in de woonkamer (5x5m) naar volle tevredenheid met een Q Acoustics set (2x 3050i, 2x 3020i, 1x 3090Ci en 2x Onkyo skh-410 (Onkyo's worden binnenkort vervangen)).

pricewatch: Denon AVR-X2700H
https://www.homecinemacho...x2700h-av-receiver-review
En deze dan volgende dan? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C58-5xgdltcl1bUp_yuGyJuSOf8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FrHUvpbtpN8GTyXpSovbuCuV.jpg?f=fotoalbum_large

Zie dat mocht ik dat ooit willen ik van deze receiver een dolby atmos set kan maken doormiddel van pre amp?
Voor nu is het qua geld niet aan de orde(de height speakers) maar dan is de mogelijkheid er wel en het qua geld is het perfect( hou ik geld over voor betere boxen of een beter scherm voor de beamer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 170109 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:51:
[...]
En deze dan volgende dan? [Afbeelding]

Zie dat mocht ik dat ooit willen ik van deze receiver een dolby atmos set kan maken doormiddel van pre amp?
Voor nu is het qua geld niet aan de orde(de height speakers) maar dan is de mogelijkheid er wel en het qua geld is het perfect( hou ik geld over voor betere boxen of een beter scherm voor de beamer).
De X3700H is een stap hoger dan de X2700H, je mag er van uit gaan dat een serie hoger minimaal hetzelfde kan als die lager. De X3700 heeft negen eindversterkers (ten opzichte van de zeven van de X2700H). Met de X3700H kan je dus 5.2.4 of 7.2.2 maken zonder extra eindversterker. Wil je ooit naar 7.2.4 dan moet er voor die twee kanalen een extra versterker komen. Verwar "aantal luidspreker aansluitingen" niet met aantal verstrekte kanalen. Er zijn elf terminals maar negen kunnen van vermogen worden voorzien.

De X2700H is mogelijk niets voor je, die kan maar 7.1 processen. Heb je nooit de optie om meer aan te sluiten.

Samenvattend:
X2700H maximaal 5.2.2 of 7.2
X3700H maximaal 5.2.4 of 7.2.2 en met extra eindversterker 7.2.4

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 26-11-2021 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 170109 op 26-11-2021 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Top dit helpt enorm want:

- Goedkope oplossing(geld gaat naar het maken van een inbouw kast hout is potdorie duur kwam ik achter).
- Kan uitgebouwd worden naar 7.2.4 in de toekomst met een pre amp.
- Is up to date(dolby atmos enz) en ik kan er een 4k LED beamer(goedkopere dan ik eerder zei te kopen dus ik verwacht geen 120 hrtz) op aansluiten.
En hij kan de Heco Aurora 700 aansturen.

Dankzij alle hulp denk ik dat als niemand dit alles tegenspreekt ik mijn antwoord heb gevonden dankzij de antwoorden van meerdere mede tweakers oOo dus geen antwoord is de beste want iedereen heeft mee geholpen tot deze conclusie te komen dus daarvoor mijn dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Check wel even het serienummer als je de Denon hebt om te checken of het een up to date model is (serienummer xxxxxxx70000 of hoger). Anders heb je de HDMI 2.1 bug en dien je een los kastje te bestellen als "oplossing". Of de receiver retour sturen en melden dat je een up to date wilt (of dat van te voren aangeven natuurlijk). Al heb je (nu) geen 4K op 120 Hz nodig, ik zou zelf toch een werkende receiver willen hebben. Voor jezelf en ook voor eventuele verkoop later.

Check:
https://www.denon.com/nl-nl/hdmiadapter

Edit:
Puur voor de compleetheid: je hebt geen pre-amp nodig om uit te bouwen. De Denon is de pre-amp, je hebt een eindversterker nodig.

[ Voor 32% gewijzigd door FeaR op 26-11-2021 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankjewel voor de verduidelijking!
Zoals je merkt ik ben totaal nieuw op dit gebied, ben goed met computers maar dit is totaal andere koek maar wel leuk om iets nieuws te leren.
Moet ik bij een led beamer nog op die 2.1 bug letten of niet ?

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 170109 op 27-11-2021 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 170109 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:04:
Moet ik bij een led beamer nog op die 2.1 bug letten of niet ?
Ik ben niet bekend met deze bug in weergevers, eigenlijk alleen met receivers. Maar ik denk niet dat het aanbod beamers dat 4K op 120 Hz aan kan (en dus HDMI 2.1 is) erg groot is.

Pagina: 1