Ik ben voor m'n pa een nieuwe desktop aan het samenstellen. Het hoeft geen strepentrekker te zijn, want het enige wat ie doet is mailen en surfen. Nu heeft ie een desktop met Intel Core i3 530, en die begint wat hardwareproblemen te vertonen. Dus het is na 11 jaar wel eens tijd voor vernieuwing.
Het hoeft niet het goedkoopste van het goedkoopste zijn, maar gewoon degelijk materiaal. Iets waar ik terug jaren geen omzien naar heb.
Ik heb momenteel onderstaande in gedachten, maar heb toch nog wat vragen.
Het hoeft niet het goedkoopste van het goedkoopste zijn, maar gewoon degelijk materiaal. Iets waar ik terug jaren geen omzien naar heb.
Ik heb momenteel onderstaande in gedachten, maar heb toch nog wat vragen.
- Kan een i3-10105 in combinatie met een B560 chipset overweg met DDR4 3200? De gekozen kit staat op de QVL van het mobo. Officieel ondersteunt de i3 maar DDR4 2666, maar 3200 kits zijn goedkoper merk ik.
Intel vermeld ook 'Supports memory overclocking' op de B560 spec sheet.
Dus als ik de XMP kan enablen, moet het wel OK zijn, lijkt me? - Heeft iemand andere suggesties voor een goeie no-nonsense case? De Fractal Design vind ik al wat aan de dure kant, en het window hoeft al helemaal niet, maar ik kies liever wat duurder in de veronderstelling dat het wat degelijker is. Mijn eigen FD case gaat ondertussen toch ook al 6-7 jaar mee, zonder enig probleem.
In tegenstelling tot zijn huidige Antec case. Die heeft al jaren problemen met de power button, en de front USB werkt ook niet al te goed meer.
Daarom de keuze voor de FD Meshify C Mini. - Voor de andere componenten sta ik nog wel open voor suggesties, zolang je maar het maar van gelijke kwaliteit is
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i3-10105 Boxed | € 121,95 | € 121,95 |
| 1 | Moederborden | ASUS PRIME B560M-A | € 106,- | € 106,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C Mini | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zilver | € 22,99 | € 22,99 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W CM | € 60,91 | € 60,91 |
| 1 | Solid state drives | Kingston KC2500 500GB | € 55,95 | € 55,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 525,70 | ||