Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC wordt voornamelijk gebruikt voor lichte taken, maar er draait een wat zwaarder programma op de achtergrond, anemlijk SmartPSS. Dit is een "video surveillance application" en wordt gebruikt om diverse camera beelden te tonen. We merken dat de huidige PC het soms behoorlijk zwaar heeft met dit programma. Daarnaast is de huidige PC al wat jaartjes oud en is het wel tijd voor een nieuwe build. (Huidige PC heeft een i5 4670k aan boord). Doel is ook dat de PC gewoon weer een jaar of 5 a 6 mee kan gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
800 euro a 900 euro
Build
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
1. Hebben jullie nog verbetervoorstellen? Ik ben eigenlijk voor een AMD build gegaan, omdat ik graag een kleine computerbehuizing wil (mini-ITX build).
2. Zien jullie problemen op het gebied van koeling van deze ITX build/behuizing? Of moet ik nog wat doen op dit gebied?
De PC wordt voornamelijk gebruikt voor lichte taken, maar er draait een wat zwaarder programma op de achtergrond, anemlijk SmartPSS. Dit is een "video surveillance application" en wordt gebruikt om diverse camera beelden te tonen. We merken dat de huidige PC het soms behoorlijk zwaar heeft met dit programma. Daarnaast is de huidige PC al wat jaartjes oud en is het wel tijd voor een nieuwe build. (Huidige PC heeft een i5 4670k aan boord). Doel is ook dat de PC gewoon weer een jaar of 5 a 6 mee kan gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
800 euro a 900 euro
Build
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700G Boxed | € 309,- | € 309,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B550M-ITX/ac | € 114,95 | € 114,95 |
| 1 | Controllers | Startech.com 2-poort PCI RS232 Seri | € 14,95 | € 14,95 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Era ITX Carbon | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D9L | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4B | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design Ion Gold 650W | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 89,- | € 89,- |
| Totaal | € 825,55 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
1. Hebben jullie nog verbetervoorstellen? Ik ben eigenlijk voor een AMD build gegaan, omdat ik graag een kleine computerbehuizing wil (mini-ITX build).
2. Zien jullie problemen op het gebied van koeling van deze ITX build/behuizing? Of moet ik nog wat doen op dit gebied?