Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz134
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-04-2022
Goedemorgen mede tweakers

Mijn vraag
Sinds 5 jaar geleden heb ik mijn niveau 4 opleiding afgerond, inmiddels ook een vaste baan gevonden bij een leuke werkgever. Bij deze werkgever zijn ze begonnen met een persoonlijk budget om cursussen, trainingen en andere opleidingsdoeleinden. Nu zou ik graag zelf een cursus/training willen volgen voor Azure omdat dit over 1-2 jaar binnen het bedrijf gebruikt gaat worden in combinatie met Intune. Alleen weet ik niet zo goed met welke cursus ik zou moeten beginnen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
n.v.t

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb op google rond gezocht en meerdere websites gevonden waar je deze cursussen/trainingen kan volgen alleen weet ik niet in welke volgorde

Beste antwoord (via Buzz134 op 23-11-2021 11:28)

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Buzz134 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:17:
Heb op google rond gezocht en meerdere websites gevonden waar je deze cursussen/trainingen kan volgen alleen weet ik niet in welke volgorde
Wat heb je dan precies gevonden?
Als ik 20 seconden zoek vind ik bijv. het volgende al:En dan zoek ik door naar:

[ Voor 25% gewijzigd door True op 23-11-2021 11:21 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Buzz134 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:17:
Wat heb je dan precies gevonden?
Als ik 20 seconden zoek vind ik bijv. het volgende al:En dan zoek ik door naar:

[ Voor 25% gewijzigd door True op 23-11-2021 11:21 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz134
ik heb gegoogled op Azure traingingen en kwam ik uit op computrain daar hebben ze bijvoorbeeld azure fundamentals az-900 en dp-900.

Ben nog niet eerder in aanraking gekomen met training en cursussen wil het graag in 1x goed doen omdat het best wel redelijke bedragen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:20

OmeJoyo

This is me

Heb je geen directe collega's die al wel trainingen volgen of hebben gevolgd? Dit is voor mij altijd een goede bron geweest voor mijn pad.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 18:49
Als je specifiek in de Azure hoek wilt gaan kijken, dan zou ikzelf vooral naar de Certifications paden kijken, zie https://docs.microsoft.com/en-us/learn/certifications/

Dan is Azure Fundamentals, alleen al op basis van de naam, een logische eerste stap. Via MS zelf kun je een gratis online cursus starten, of anders via sites als acloudguru, udemy of linuxacademy. Op basis van het examennummer (AZ-900) zou je zelfs nog boeken kunnen vinden. Klassikale opties zou je misschien nog kunnen vinden, bij jongens als computrain of infosupport. Maar misschien werkt zelfstudie al, en blijven de kosten beperkt tot een boek en misschien het examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Als je je wilt certificeren op azure zou ik eens beginnen met az-900. Die is niet zo spannend, als je daar mee klaar bent kun je kijken naar bijvoorbeeld az-204 of az-104, afhankelijk welke richting je in wilt slaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Marco1994 op 23-11-2021 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz134
OmeJoyo schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:24:
Heb je geen directe collega's die al wel trainingen volgen of hebben gevolgd? Dit is voor mij altijd een goede bron geweest voor mijn pad.
Helaas niet, zowel mijn collega als ik hebben nog geen training gehad en zijn beide pas 2 jaar in dienst bij dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz134
Bedankt allemaal, ik denk dat met Azure Fundamentels en Azure Administrator assiosiate ik wel redelijk goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar PFSL.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:17
-

[ Voor 99% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:26 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers_bengel
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-06-2023
@Buzz134 Hopelijk ben je er met de gratis links uitgekomen. Ik heb bij Computrain een online Azure training (MOC on demand) afgenomen en dat is werkelijk zonde van het geld. De inhoud is nagenoeg zelfde als je bij Microsoft Learn krijgt. Je krijgt er wel een voucher (duurder dan zelf regelen) en 2 proefexamens voor via MeasureUp (daarover niet te klagen). Udemy en Testprep bieden je tenminste wat extra's. Happy learning!
Pagina: 1