Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunny_vds
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 11:47
Iets die me al een eindje stoort maar heb nog niet kunnen vinden waar de fout ligt:

Ik heb 2x een Benq PD2500Q in een MST setup.
Beide schermen hebben hun Displayport poort op V1.2 staan.

Mijn laptop is een Dell Latitude 5410 waar ik via een USB C naar Displayport adapter van ACT de link maak naar mijn schermen.

Nu het probleem:
het eerste scherm in de keten speelt correct op 1440p.
Het tweede scherm kan echter niet hoger dan 1080p resolutie, wat natuurlijk wel wat spijtig is als je dan een 1440p scherm hebt...

Is dit een limitatie van MST? Een setting in Windows? Iets die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Wat is de bandwidth van de USB-C poort? Online zie ik dat er Latitude's zijn met zowel 10Gbit als 40Gbit via USB-C. Krijg je er wel 2x1440P 30Hz uit?

Ik had voorheen een Lenovo Thinkpad laptop met USB-C die slechts 10Gbit deed, daar kreeg ik met daisychaining het door jou genoemde effect. Ik heb nu een Thinkpad die 40Gbit doet en daar krijg ik netjes 2x 1440p uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunny_vds
Aha, dan moet ik eens op zoek welke bandbreedte mijn USB-C poort heeft. Thanks

Lap, dus geen flauw idee hoe ik dit kan vinden... De details op de site van Dell zijn nogal vaag en dit is een werklaptop, dus kan er ook niet zomaar iets op zetten...
Ik zie wel dat het symbool bij de USB-C poort dat is van DisplayPort wat dus waarschijnlijk wil zeggen dat dit een 10Gb verbinding is.
De volgende keer dus wat meer zagen tegen IT om een laptop met Thunderbolt te kiezen.
Thanks! _/-\o_

[ Voor 72% gewijzigd door Gunny_vds op 23-11-2021 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Gunny_vds schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:46:
Aha, dan moet ik eens op zoek welke bandbreedte mijn USB-C poort heeft. Thanks

Lap, dus geen flauw idee hoe ik dit kan vinden... De details op de site van Dell zijn nogal vaag en dit is een werklaptop, dus kan er ook niet zomaar iets op zetten...
Ik zie wel dat het symbool bij de USB-C poort dat is van DisplayPort wat dus waarschijnlijk wil zeggen dat dit een 10Gb verbinding is.
De volgende keer dus wat meer zagen tegen IT om een laptop met Thunderbolt te kiezen.
Thanks! _/-\o_
Als ik het goed heb is Thunderbolt 3 altijd 40Gbit, dus als de term/logo van Thunderbolt gebruikt is bij de USB-C aansluiting is het inderdaad 40Gbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

lordsnow

I know nothing

Ik las ergens dat op de laatste monitor in de chain DP1.2 uitgeschakeld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49oFN4Xr9hfNdyEaA3_8DHkpf_s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RaSMS4gC9urDWFLa2mngMAnN.png?f=user_large
Zou dus moeten werken, twee schermen met die resolutie.
1. Sluit elk beeldscherm aan. Ga op elk beeldscherm naar Systeem > OSD-instellingen > MST en selecteer AAN. Ga naar Systeem > DP en selecteer DP 1.2. Let op dat het OSD-menu alleen kan worden geopend en geconfigureerd als een ingangssignaal wordt gedetecteerd.
2. Ga naar Systeem > USB alert en selecteer AAN.
3. Sluit het eerste beeldscherm met een DP-kabel aan op de laptop.
4. Sluit het tweede beeldscherm met een DP-kabel op het eerste beeldscherm aan.
Heb je hetzelfde als je het laptopscherm uitschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunny_vds
Nielson schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:13:
[Afbeelding]

[...]

Heb je hetzelfde als je het laptopscherm uitschakelt?
Ik heb hetzelfde als de laptop dicht is.

MST ligt aan
USB alert ligt niet aan maar dit gaf geen verschil...

Volgens mij zal het kloppen wat nooberke opmerkte:
de bandbreedte van mijn USB-C poort laat niet toe om 2 1440p schermen aan te sturen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Je laptop hoeft enkel een DisplayPort 1.2 signaal kunnen uitvoeren via DP Alt Mode op de USB-C poort, dat zou je Dell volgens mij wel moeten kunnen.
Wat voor een USB-C naar Displayport Startech adapter gebruik je? Staat gelinkt zie ik. Hoewel 2 x QHD minder is dan 4K heeft die adapter misschien toch invloed?
Maximale resolutie 4096 x 2160 (4K) @ 60Hz

[ Voor 33% gewijzigd door Nielson op 23-11-2021 16:56 ]

Pagina: 1