Toon posts:

Slot 1 processor demonteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een slot PII400 cpu demonteren. Ik weet alleen niet hoe dit moet (heb search gebruikt). :(
Ik heb de pinnetjes aan de zijkant van dat geval geprobeerd naar binnen te duwen, maar ze bleven niet steken (is dat de bedoeling?).
Terwijl ik dat deed, kreeg ik de processor echt niet los.
Misschien helpt het wat dat de pc bij Vobis vandaan komt.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Dus je wil 'em uit z'n zwarte dooskist halen ?

Dit lukt vrijwel niet zonder milde schade. Wat je nodig hebt is lef en een platte schroevendraaier (4 mm breed ongeveer.)

Aan beide kanten van de behuizing zitten 2 pinnen op de metalen plaat (waar de koeler op moet) op ongeveer 1 cm van de bodem en 1 cm van de top. Schroevendraaier ertussen, en draaien. Als je voorzichtiger wilt zijn moet je eerst een stukje electriciteits-tape om de tip van de schroevendraaier doen.

... En nu kracht durven zetten.

* JumpStart heeft op deze manier zijn oude PII350 open gekregen. De plastic behuizing plopt letterlijk los van de pinnen, dus na 4 keer pielen is de kap eraf.

En erhh, GEHEEL OP EIGEN RISICO HE? kom niet bij mij klagen als je met je schroevendraaier de PCB verneukt hebt.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

ik heb gewoon die plastic pinnetje van dat zwarte doodskistje :o los geduwd en geen beschadigingen beet je vrutten en het lukt best

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

tsjaa, het wrikken met schroevendraaier zorgt in ieder geval voor kleine hapjes in het plastic en in de backplate, genoeg om in ieder geval zichtbaar te maken dat 'ie is opengemaakt... Dat bedoelde ik met dat het niet geheel zonder schade kan.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het straks toch maar eens proberen dan.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Je wilt volgens mij alleen je PII400 uit de slot 1 op je moederbord halen, en niet de hele zwarte doodskist eromheen wegbreken, toch? Dan moet je niet eng met een schroevendraaier kloten hoor... Gewoon met wat gevoel kracht zetten terwijl je die twee buitenste pinnen waar je het over had inderdaadnaar binnen drukt, gewoon met gevoel kracht zetten om hem uit de socket (slot 1) te rossen (trekken).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 14:30 schreef Kippenijzer het volgende:
Je wilt volgens mij alleen je PII400 uit de slot 1 op je moederbord halen, en niet de hele zwarte doodskist eromheen wegbreken, toch? Dan moet je niet eng met een schroevendraaier kloten hoor... Gewoon met wat gevoel kracht zetten terwijl je die twee buitenste pinnen waar je het over had inderdaadnaar binnen drukt, gewoon met gevoel kracht zetten om hem uit de socket (slot 1) te rossen (trekken).
Juist, dit wil ik inderdaad. Maar het is moeilijk om grip op de processor zelf te krijgen.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Als je iets er insteekt om te wrikken, steek het dan niet te diep, anders beschadig je de PCB. Rondom voorzichtig openwerken en goed naar binnen kijken, maar pas op dat je niets raakt behalve de twee van elkaar te scheiden delen

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Heb je het koelblok er niet meer aanzitten? Of heb je niet voldoende ruimte in je kast? Dan moet je anders eerst effe het mobo + proc uit de kast slopen, dan kun je beter erbij...

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Op dinsdag 21 augustus 2001 14:39 schreef Matt het volgende:
Juist, dit wil ik inderdaad. Maar het is moeilijk om grip op de processor zelf te krijgen.
die blijft als het goed is, tegen de rugplaat zitten, met twee klemmtjes die op de pcb zitten. Je trekt dus eigenlijk de kap eraf...

ach...in een volgend leven lach je er om!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

D'uhh ;)
Ik wil een slot PII400 cpu demonteren.
*D Zeg volgende keer dat je 'em wilt verwijderen van het moederbord, dan snap ik je ook iets beter ;)

* JumpStart is misschien iets té veel 'tweaker-minded'

Pagina: 1