Beste Tweakers,
Na 7 jaar is mijn huidige PC aan vervanging toe. Ik ben op zoek naar een redelijke future proof PC die als allrounder fungeert. Gamen is niet de focus, maar gezien de nieuwe build zou ik wel graag weer wat games willen oppakken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Multitasking, veel vensters openen zoals excel, hobbymatig video editen. Daarnaast en light gaming zoals CSGO, wellicht Battlefield en Warzone op 1080p. Ik heb een voorkeur voor een stille PC en hoef geen RGB
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder videokaart 800 ong
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung Evo SSD 250gb, eventueel nog 1TB hdd, maar twijfel nog of dit noodzakelijk is. Dual Monitor Ultrasharp u2412m, Samsung Synchmaster 24”.
Ik heb recent een Sapphire Radeon RX 6600 kunnen scoren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorheen altijd Intel gehad, maar gezien de goede reviews en prestaties wil ik voor de Ryzen 5 series gaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen RGB en heb voorkeur voor een redelijke stille PC.
Ga je overklokken?
Standaard settings vooralsnog, wellicht over een tijdje overclocken
Wat verwacht je van ons?
Advies of alles compatibel is en of ik eventueel iets over het hoofd zie. Past de GPU bijvoorbeeld in de kast? Voorkeur voor beschikbaarheid van componenten bij 1 webwinkel, zodat ik de assemblage kan laten doen. Ik heb nog geen keuze kunnen maken voor de geheugen en behuizing twijfel ik nog tussen een behuizing van Fractal design of één uit de Be Quit serie
Na 7 jaar is mijn huidige PC aan vervanging toe. Ik ben op zoek naar een redelijke future proof PC die als allrounder fungeert. Gamen is niet de focus, maar gezien de nieuwe build zou ik wel graag weer wat games willen oppakken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Multitasking, veel vensters openen zoals excel, hobbymatig video editen. Daarnaast en light gaming zoals CSGO, wellicht Battlefield en Warzone op 1080p. Ik heb een voorkeur voor een stille PC en hoef geen RGB
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder videokaart 800 ong
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung Evo SSD 250gb, eventueel nog 1TB hdd, maar twijfel nog of dit noodzakelijk is. Dual Monitor Ultrasharp u2412m, Samsung Synchmaster 24”.
Ik heb recent een Sapphire Radeon RX 6600 kunnen scoren.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 6600 | € 732,05 | € 732,05 |
Totaal | € 732,05 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorheen altijd Intel gehad, maar gezien de goede reviews en prestaties wil ik voor de Ryzen 5 series gaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen RGB en heb voorkeur voor een redelijke stille PC.
Ga je overklokken?
Standaard settings vooralsnog, wellicht over een tijdje overclocken
Wat verwacht je van ons?
Advies of alles compatibel is en of ik eventueel iets over het hoofd zie. Past de GPU bijvoorbeeld in de kast? Voorkeur voor beschikbaarheid van componenten bij 1 webwinkel, zodat ik de assemblage kan laten doen. Ik heb nog geen keuze kunnen maken voor de geheugen en behuizing twijfel ik nog tussen een behuizing van Fractal design of één uit de Be Quit serie
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 289,- | € 289,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 99,- | € 99,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define S | € 70,91 | € 70,91 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,74 | € 50,74 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-650 | € 76,90 | € 76,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 69,- | € 69,- |
Totaal | € 655,55 |