Sinds kort woon ik in een appartement met vloerverwarming. De woning is voorzien van stadswarmte. Een ruimte bleef maar warm in het begin ook al stond de thermostaat van deze ruimte uit. Hiervoor is een monteur geweest en waarschijnlijk zat het pinnetje van een regelventiel vast. De monteur wist meerdere vragen die ik nog had helaas niet te beantwoorden, vandaar dat ik verder ben gaan zoeken en hopelijk hebben jullie wat antwoorden.
Op onderstaande afbeelding zijn de voorinstellingen van de ventielen te zien, ik heb voornamelijk vragen over de woonkamer, gezien de andere ruimtes niet/weinig verwarmd worden. Bij de instelling van de ventielen staat bij zone 2 "open", bij zone 3 staat "6". Wat is het verschil daarin? Op de ventielen zelf is een schaalverdeling te zien van 0 tot 5.
:strip_exif()/f/image/VtlN6w1hcgVusWWFJQY1rvGo.jpg?f=fotoalbum_large)
Tekening vloerverwarming:
:strip_exif()/f/image/5eQUFUxYzuaff57J7RptAiS1.jpg?f=fotoalbum_large)
Opstelling vloerverwarming:
:strip_exif()/f/image/VcqMATN2aIuQ6WGUhuYDkkv8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ventiel van zone 2
:strip_exif()/f/image/EZPVHNep1epdoLCJSXqyVEeo.jpg?f=fotoalbum_large)
Ventiel van zone 3
:strip_exif()/f/image/Zz4mLoJURYiwLXqqLYhpTuoJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ventiel van zone 4
:strip_exif()/f/image/ImZk2fERaaqXd8MV3hxeY4Es.jpg?f=fotoalbum_large)
Het lijkt er op dat de ventielen van zone 2 en 3 op "0" staan, klopt dat? Of is dit ook de instelling voor maximaal open? Dus dat het ventiel bij 0 begint en daar ook weer uitkomt wanneer deze volledig is geopend? Is volledig open niet te veel voor deze zones? Hebben jullie eventueel andere adviezen voor de afregeling hiervan?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Op onderstaande afbeelding zijn de voorinstellingen van de ventielen te zien, ik heb voornamelijk vragen over de woonkamer, gezien de andere ruimtes niet/weinig verwarmd worden. Bij de instelling van de ventielen staat bij zone 2 "open", bij zone 3 staat "6". Wat is het verschil daarin? Op de ventielen zelf is een schaalverdeling te zien van 0 tot 5.
:strip_exif()/f/image/VtlN6w1hcgVusWWFJQY1rvGo.jpg?f=fotoalbum_large)
Tekening vloerverwarming:
:strip_exif()/f/image/5eQUFUxYzuaff57J7RptAiS1.jpg?f=fotoalbum_large)
Opstelling vloerverwarming:
:strip_exif()/f/image/VcqMATN2aIuQ6WGUhuYDkkv8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ventiel van zone 2
:strip_exif()/f/image/EZPVHNep1epdoLCJSXqyVEeo.jpg?f=fotoalbum_large)
Ventiel van zone 3
:strip_exif()/f/image/Zz4mLoJURYiwLXqqLYhpTuoJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ventiel van zone 4
:strip_exif()/f/image/ImZk2fERaaqXd8MV3hxeY4Es.jpg?f=fotoalbum_large)
Het lijkt er op dat de ventielen van zone 2 en 3 op "0" staan, klopt dat? Of is dit ook de instelling voor maximaal open? Dus dat het ventiel bij 0 begint en daar ook weer uitkomt wanneer deze volledig is geopend? Is volledig open niet te veel voor deze zones? Hebben jullie eventueel andere adviezen voor de afregeling hiervan?
Alvast bedankt voor jullie hulp!