Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Game PC

Pagina: 1
Acties:

• Durion V1
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-12-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

De desktop wil ik voornamelijk gebruiken om op te gamen dit in 1440p op een 144hz display. Daarnaast zal ik hem ook gaan gebruiken voor werkzaamheden, maar ben er vrij zeker van dat dit makkelijk moet kunnen.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Op dit moment zit ik net iets over mijn budget heen, exclusief beeldscherm is het nu €2100 euro. mijn doel is onder de €2000 euro te komen. ( ik heb nu nog tijdelijk een gratis voeding) hiervoor wordt tijdens aanschaf rekening mee gehouden van €100,-. Dit betekent dat ik +/- €200 euro minder wil uitgeven. om onder de €2000 te komen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

n.v.t.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Misschien op dit moment niet super veel opslag met 1 TB maar wil hierin de toekomst nog een HDD bijkopen, indien ik dit nodig heb.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Wil met de pc de komende jaren niet te hoeven upgraden.

Ga je overklokken?

Nee

Wat verwacht je van ons?[i]

Ik zou graag advies willen over de gekozen onderdelen. welke ik eventueel kan veranderen om binnen het budget te komen. of dat het advies wordt om nog even wat langer door te sparen om dan wel de onderdelen te kunnen komen.

Game PC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-1CVUet6yKNEaAJrxUDDQzC_Fk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Y8ycKrnU14zWAYF2Sd9Ngh1Z.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door Durion V1 op 23-11-2021 22:02 ]

• Pawnhamster
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03-09 19:56
Als je de onderdelen die je wil in een wenslijst zet, dan op "genereer RML" klikt en dat onderin je startpost zet dan kunnen we beter zien welke onderdelen je hebt gekozen.

Dit maakt advies geven iets makkelijker

• Pawnhamster
Als je de 11700K vervangt voor de 12600K en het moederbord voor een Z690 DDR4 variant, dan heb je voor grofweg hetzelfde geld 10-15% meer performance.

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-11 22:32
Heb je al naar de huidige Black Friday deals gekeken? Voornamelijk Crucial Ballistix geheugen en Samsung SSDs zijn flink in de aanbieding. Niet de grootste posten maar hier kan je makkelijk >€50 besparen.

Bovendien ben ik 't eens met Pawnhamster, een 12600k of 5800x zijn interessantere keuzes van de respectievelijke kampen.

[ Voor 11% gewijzigd door Skizzik0 op 22-11-2021 22:48 ]

• Pawnhamster
Met de aanbieding op ryzen 7 5800X (ik overweeg zelf mn 3700x te upgraden) voor €299 is die ook het overwegen waard omdat die geen duur moederbord nodig heeft.

Je zou makkelijk een hoop geld kunnen besparen door de case te wisselen naar de https://tweakers.net/pric...tempered-glass-zwart.html
deze heeft net als de 5000x 3 elite 120mm fans maar is €60 goedkoper, daarnaast heb je nog max 1 van de 120mm fans nodig om achterin te plaatsen, dat zal voor deze hardware meer dan voldoende zijn.

behalve als je perse corsair rgb ram wil kun je daar ook nog een op besparen zoals Skizzik0 zei