Informatie verwijderd
[ Voor 99% gewijzigd door ImmortalSoul op 02-10-2025 21:09 . Reden: Informatie verwijderd ]
[ Voor 99% gewijzigd door ImmortalSoul op 02-10-2025 21:09 . Reden: Informatie verwijderd ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Verwijderd
Ik heb als externe toch zeker bij 100+ bedrijven op hoog niveau mee mogen kijken, en bij letterlijk elk bedrijf heb ik op een gegeven moment wel iets gedacht als; "I'm surrounded by idiots". Bedrijfsprocessen zijn traag/achterhaald/non-existent, er wordt bijna niet nagedacht over cruciale dingen, mensen lopen de kantjes er vanaf of weten simpelweg niet voldoende om kerntaken van hun functie correct uit te kunnen voeren.ImmortalSoul schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:13:
Nu heb ik echter het gevoel onderdeel te zijn van een grote slecht lopende organisatie. Er gaat veel verkeerd, er blijft zoveel liggen en er wordt zoveel genegeerd.
Exact dit. Binnen een bedrijf zal er altijd een deel zijn dat dingen beter begrijpt, doet en managent dan de rest. Echter hoor je dan ook evenredig hoger in de boom te zitten, iets wat wel vaker mis gaat bij techische functies.Bulder schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:35:
[...]
Lang verhaal kort - het ligt niet aan het bedrijf, maar aan je functie.
Het klinkt een beetje alsof je de taken van anderen ook heel erg op jezelf betrekt en je er heel erg mee bezighoud...ImmortalSoul schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:13:
tldr; Ik ben een perfectionist en voor mijn gevoel gaan er veel dingen fout in de organisatie waar ik werk. Als er iets fout gaat wil ik meteen strijden en moeite doen om dingen structureel op te lossen, maar ik heb het gevoel dat dit allemaal niks uit haalt. Zijn deze gang van zaken normaal, of kan ik beter naar iets anders zoeken?
Daar . ben . je . niet . voor . aangenomen . (durf ik althans te wedden)voor mijn gevoel kost het zo ontzettend veel moeite om zaken binnen deze organisatie (structureel) op te lossen.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
[ Voor 52% gewijzigd door MagniArtistique op 22-11-2021 22:38 ]
Had je de vraag en topic titel gelezen?sniper20 schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:26:
Als ik het zo lees dan zou ik ook eens zelf in de spiegel kijken. Ben jij misschien niet te perfectionistisch ? Perfectionisme wordt gezien als een negatieve eigenschap, wat vaak door onzekerheid wordt gevoed.
Je maakt het jezelf daardoor ook moeilijker omdat je de lat te hoog legt. Veel ergernis waar je zelf onder lijdt . Laat de boel maar gewoon een keer ploffen. Kijken wat er gebeurd.
Het kan ook best zo zijn dat het bedrijf een verrotte cultuur heeft. Dan zou ik verkassen.
Default blanke hetero
[ Voor 15% gewijzigd door Furion2000 op 23-11-2021 07:51 ]
Dit klinkt altijd leuk, maar dat werkt alleen maar als je een enkel praktisch probleem hebt. Voor problemen als 'mensen laten hun tickets 3 weken liggen' kan je niet zo veel doen als in een uitvoerende rol zit. En bij fatsoenselijk gemanagede bedrijven hoef je ook helemaal niet expliciet te klagen over operationele issues, daar heb je retrospectives, evaluaties en RCA's voor. Dat er geen route is buiten klagen en escaleren zegt al heel veel over het management en de cultuur.Barrycade schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:39:
Schoppen kan altijd, maar je komt verder met oplossingen aandragen voor het probleem en niet alleen naar het probleem te wijzen en achteraf met een told you so blik weglopen.
Wat uit eigen ervaring ook moeilijk kan zijn is om te acceptaren dat hoe goed jij iets kan doen niet de minimale kwaliteitsstandaard van het bedrijf is. Zolang je nog groen als gras bent zal dat vaak zo zijn, maar naarmate je groeit binnen een organisatie zullen er meer mensen onder je bij komen die groener zijn. En dan is de verleiding als perfectionist best wel groot om hun werk als slecht te zien alles te willen verbeteren.Furion2000 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 07:45:
Ik denk dat je nog redelijk jong bent, want je noemt jezelf een strijder en omdat ik de gevoelens herken.![]()
Je kunt de komende tijd eens wat gaan lezen over stoïcisme en dan in positieve zin. Deze organisaties zijn er erg veel en zullen niet veranderen door een engineer, ook collega's kun je niet veranderen door ze te vertellen dat ze moeten veranderen. Je kunt alleen maar zelf het juiste voorbeeld geven en zelf groeien.
Je kunt het zo gaan zien
Als engineer kun je je naasten collega's beinvloeden door goed werk te doen en tickets goed op te pakken
Als senior engineer kun je de afdeling beinvloeden via het werk wat je doet
Als manager kun je de afdeling anders laten werken
Je hebt in elke functie een soort van invloedcirkel en alles daarbuiten is counterproductief of kost belachelijk veel energie.
Dat gezegd hebbende, het ligt dus in bijna alle gevallen aan jezelf. Perfectionisme en inzet kan super positief zijn en enorm veel voldoening geven, als het maar slim ingezet word op plekken waar voldoening haalbaar zijn. Die invloed uitbreiden kan enorm motiverend werken om te groeien in een organisatie. Jij zult veranderen en groeien, de rest groeit mee of niet.
Zelf ben ik dus intern bezig om mijn invloed uit te breiden via promoties, merk ik steeds dat mensen inspireren nog best lastig is en dat ik vooral zelf geïnspireerd moet blijven (de rest groeit mee of niet). Hiernaast ben ik buiten het werk bezig met projectjes wat puur mijzelf is en ik dus zelf alle fouten/winst aan mijzelf kan wijten. Samen geeft mij dat wel een soort van rust t.o.v. wat er allemaal beter kan overal.
TS heeft toch een praktisch probleem? Grappig dat je naar allemaal bureaucratische procedures grijpt om iets op te pakken wat door wat initiatief door TS wellicht zo verholpen kan zijn.RagingPenguin schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:49:
[...]
Dit klinkt altijd leuk, maar dat werkt alleen maar als je een enkel praktisch probleem hebt. Voor problemen als 'mensen laten hun tickets 3 weken liggen' kan je niet zo veel doen als in een uitvoerende rol zit. En bij fatsoenselijk gemanagede bedrijven hoef je ook helemaal niet expliciet te klagen over operationele issues, daar heb je retrospectives, evaluaties en RCA's voor. Dat er geen route is buiten klagen en escaleren zegt al heel veel over het management en de cultuur.
[...]
Klopt en die gedachte schieten vanaf een paar jaar ervaring bij iedereen wel door het hoofd gok ik zo (ik kan het iig onderstrepen). Ben gelukkig geen perfectionist, maar denk ook dat dit bij een echte perfectionist wel moeilijk kan zijn om zichzelf in te houden ja.RagingPenguin schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:49:
Wat uit eigen ervaring ook moeilijk kan zijn is om te acceptaren dat hoe goed jij iets kan doen niet de minimale kwaliteitsstandaard van het bedrijf is. Zolang je nog groen als gras bent zal dat vaak zo zijn, maar naarmate je groeit binnen een organisatie zullen er meer mensen onder je bij komen die groener zijn. En dan is de verleiding als perfectionist best wel groot om hun werk als slecht te zien alles te willen verbeteren.
Dit, en ga dan vooral niet bij de overheid of semi overheid sollictieren tenzij je als freelancer aan de gang gaat.plizz schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:18:
Het is normaal bij een bedrijf. Sommige bedrijven hebben hun processen en flow niet in orde. Als je daar niet tegen kan zou ik ergens anders gaan solliciteren.
Als mensen tickets 3 weken laten liggen tot dat een systeem daadwerkelijk onderuit gaat heb je niet 'een pracktisch' probleem maar een cultuur probleem dat zich uit in verschillende symptonen. Wat zou je verwachten dat de TS gaat doen? Dag en nacht werken om zelf alle tickets op te pakken? Of de manager uit te hangen en achter al z'n collega's aanzitten? Dat is niet een probleem wat je met wat initiatief oplost.Barrycade schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:26:
[...]
TS heeft toch een praktisch probleem? Grappig dat je naar allemaal bureaucratische procedures grijpt om iets op te pakken wat door wat initiatief door TS wellicht zo verholpen kan zijn.
Door de topicstart krijg ik de indruk van een starter die allemaal problemen ziet, maar verwacht dat iemand anders en dan liefst "het management" die maar moet wegnemen.
Het gaat hier om een bedrijf met 200 man dus zo moeilijk hoeft toch niet allemaal te zijn?
https://niels.nu
Kan best. Maar als je ziet dat er dingen fout gaan, kan dat nog best een hoop frustraties opleveren. En dat kan je niet gewoon maar even uitzetten.desmond schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:11:
@Verwijderd Even gechargeerd: je bemoeit je met zaken waar je in essentie niet verantwoordelijk voor bent.
https://niels.nu
1. Ja.ImmortalSoul schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:13:
- ben ik gewoon te gevoelig ben voor alles wat er gebeurd én is het de normale gang van zaken wat er in mijn organisatie gebeurd.
- zijn de zaken die ik hierboven noem niet normaal, en kan ik beter op zoek gaan naar een andere organisatie.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq