Dolby Atmos Soundbar tot 1000€

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaydee72
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-01-2022
Ik zoek een? Dolby Atmos Soundbar
Wat is je budget? Tot 1000€ incl subwoofer
Deze wil ik gebruiken op een LG Oled C16 - 48inch televisie.
De soundbar mag maximum 107cm breed zijn (deze zit met tv op een plateau die ik uit de tv kast kan trekken)
Daar ik geen achterste surroundspeakers kan/wil moet de soundbar dolby atmos ondersteunen om toch een beetje dit effect te bekomen.

Volgende soundbars kunnen al kandidaten zijn :

LG DSP8YA
Samsung HW-Q800A
Philips B95
Denon Home 550+subwoofer

De fameuze Sonos beam gen2 heb ik ook bekeken maar heeft geen opwaartse speakers, dus geen echte atmos. Maar wie weet kunnen mij mensen overtuigen ...

Daar ik het bos tussen de bomen niet meer zie en tureluur wordt van al de reviews wil ik beroep doen op mensen die deze systemen kennen, die iets anders voorstellen m.a.w. alle is welkom om mij te helpen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou je adviseren om de soundbar te kopen die je lekker vindt klinken en/of qua looks bevalt en/of qua (app)bediening bevalt.

Atmos op een soundbar is per definitie onzin. Is enkel marketing omdat het ding een Atmos-signaal snapt. Daadwerkelijk Atmos weergeven gaat namelijk niet gebeuren. Laat je keuze daar dus vooral niet vanaf hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-05 15:17
Per definitie onzin zoals hierboven gesteld wordt gaat me iets te ver. Er zijn daadwerkelijk soundbars met upfiring speakers die meer doen dan alleen het Atmos signaal snappen/decoderen. Ik ben het er echter wel volledig mee eens dat je niet teveel moet verwachten van de Atmos ervaring die hiermee geleverd wordt.

Zelf beschik ik over een Sonos Arc (met upfiring speakers) en merk er bijzonder weinig van. Nu is mijn situatie ook niet ideaal qua luisterpositie (± 5m afstand tot tv) en zijn er veel obstakels in de kamer waardoor de upfiring speakers niet optimaal hun werk kunnen doen.

In de ideale situatie waarbij je een ruimte hebt zonder obstakels en waarbij je op de perfecte luisterpositie zit zal het Atmos effect met upfiring speakers best wat toevoegen, al komt het nog steeds niet in de buurt van dedicated speakers. De meeste huiskamers zullen echter meestal verre van ideaal zijn aangezien het in eerste instantie een huiskamer is en daarna pas dienst doet als semi-bioscoop. Zo merk ik bijvoorbeeld dat vooral de hoogte effecten beter hoorbaar zijn als ik op ±3 meter van de tv ga zitten, alleen is dat jammer genoeg geen praktische plaats voor onze bank....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaydee72
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-01-2022
Zoals Xqlusive het zegt, alle ruimtes zijn anders. Heb overwogen om ergens te gaan luisteren, maar daar heb je natuurlijk het ideale scenario, je zit in een comfo zetelke met muren om je geen waar alle geluid weerkaatst wordt ...

Heb op een website gechat met een verkoper en die wees me in de richting van zelfde merk als je tv. Kan ik enigszins begrijpen want dan zijn beiden compatibel met elkaar. Maar aan de andere kant moet je dan ook andere merken gaan uitsluiten die geen tv's maken zoals Bose, Canton, Sonos of Denon ?

Zelf zitten we zo'n 3m ver van de tv, is maar een 48" ook.

jd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYcHoPunK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:25
Na een luistervergelijk tussen de sonos arc en bluesound soundbar plus, besloten om voor de bluesound te gaan. Klonk echt veel beter, uiteraard persoonlijke mening. Maar je zou de bluesound ook kunnen overwegen, valt in budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:48

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jaydee72 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:46:
Zoals Xqlusive het zegt, alle ruimtes zijn anders. Heb overwogen om ergens te gaan luisteren, maar daar heb je natuurlijk het ideale scenario, je zit in een comfo zetelke met muren om je geen waar alle geluid weerkaatst wordt ...

Heb op een website gechat met een verkoper en die wees me in de richting van zelfde merk als je tv. Kan ik enigszins begrijpen want dan zijn beiden compatibel met elkaar. Maar aan de andere kant moet je dan ook andere merken gaan uitsluiten die geen tv's maken zoals Bose, Canton, Sonos of Denon ?

Zelf zitten we zo'n 3m ver van de tv, is maar een 48" ook.

jd
Hoezo compatible?? Het signaal loopt via hdmi wat de standaard verbinding is in de complete AV industrie vwb consumentenproducten, dus als er op beide apparaten hdmi zit (100% kans bij hedendaagse AV apparatuur) dan is het gewoon compatible.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1