Speelgoedauto / modelauto waar je “onderhoud” aan kan doen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Mijn neefje(3) is gek op auto’s en haalt vaak de banden van zijn modelautos eraf en zet die ze er weer op. Ik wil graag een modelauto waar je dit soort dingen kunt doen. Banden eraf erop. Motor eruit. Kappen eraf. Maar ik weet niet zo goed waar ik op moet zoeken of dat dit bestaat. Enig idee of dit bestaat?

Mocht dit topic hier niet horen hoor ik het graag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:44

InFamous

excommunicado

Ik ken niet echt modelauto’s die uit elkaar kunnen, meestal kan er wel een deur of of motorkap open maar zitten de onderdelen wel vast.

De leeftijd maakt het wel lastig, want van Meccano zijn er ook auto’s en die kunnen vrijwel volledig uit elkaar. Maar dat is echt niet geschikt voor een 3 jarige.

Bij toeval kwam ik wel deze tegen: https://www.blokker.nl/bo...MbwJFztJhNhhoCb70QAvD_BwE

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:25
Die tip van @InFamous is top. Die vinden ze hier in ieder geval geweldig. Dat boortje is ook echt elektrisch :) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:35
Ik denk meer aan technisch lego. Kun je ook wel auto's mee maken en ondertussen ook zeker technische zaken rond voertuigen mee aanleren. 3 jaar is nog wel wat jong, maar ik zou die kant op gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Playa del C. schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:24:
Ik denk meer aan technisch lego. Kun je ook wel auto's mee maken en ondertussen ook zeker technische zaken rond voertuigen mee aanleren. 3 jaar is nog wel wat jong, maar ik zou die kant op gaan.
Technisch Lego, voor een drie jarige? De Lego (Technic) is voor een drie jarige echt veel te klein, die zou er eerder in stikken, vrees ik.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 22-11-2021 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
CH4OS schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:31:
[...]
Technisch Lego, voor een drie jarige? De Lego (Technic) is voor een drie jarige echt veel te klein, die zou er eerder in stikken, vrees ik.
Ik heb twee dochters van 4 en 6 en die hebben elk een technisch lego auto. Kleintjes nog van 20 euro of zo. Stuurt, heeft vering en je bouwt vanaf de bouwtekening.
De tijd vliegt, ze zijn zomaar 8+ en klaar voor het grotere werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Playa del C. schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:35:
[...]

Ik heb twee dochters van 4 en 6 en die hebben elk een technisch lego auto. Kleintjes nog van 20 euro of zo. Stuurt, heeft vering en je bouwt vanaf de bouwtekening.
De tijd vliegt, ze zijn zomaar 8+ en klaar voor het grotere werk.
Never mind. Ch4os heeft 't zelf al verduidelijkt.

Ik vermoed dat @CH4OS bedoelt dat de onderdelen te klein zijn voor een driejarige.
Stikgevaar en zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Koffie-Verkeerd op 22-11-2021 19:41 ]

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-10 18:37

MeesterPieter

PnP Pinball

duplo technic is een mooie tussenvariant. helaas vooral 2ehands zoeken want wordt weinig meer gemaakt (ook wel duplo toolo)

onze kleine heeft o.a. deze racewagen bijvoorbeeld, ideaal, kan die mooi de wielen eraf schroeven

https://www.bol.com/nl/nl...am-6143/1004004012083785/

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:39
Mijn zoon heeft deze:

https://www.internet-toys...13IARAEAQYBSABEgIbyPD_BwE

Goed te doen door de grove schroefdraad en de schroevendraaien heeft een soort momentsleutel systeem zodat je nooit te vast kan draaien en daarom krijg je de schroeven ook relatief makkelijk weer los.
Ook het aantal onderdelen valt mee, dus te behapstukken zonder handleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58
Deze is misschien ook een optie is vanaf 3 jaar.
https://www.bol.com/nl/nl...&utm_medium=free_shopping

Vroeger had ik zelf ook z'n soort auto en alles wat je los kan maken zat nog wel met een touwtje vast.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Koffie-Verkeerd schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:38:
[...]

Never mind. Ch4os heeft 't zelf al verduidelijkt.

Ik vermoed dat @CH4OS bedoelt dat de onderdelen te klein zijn voor een driejarige.
Stikgevaar en zo.
@CH4OS
Jazeker, altijd opletten met kleine dingen. Maar hangt verder ook van het kind af. En 3,0 jaar of 3,9 jaar is bij dit soort dingen ook al wat een verschil. Ik vond het bij mijn kinderen totaal geen probleem. Als ze echt iets inslikken, komt het er weer uit. Stikgevaar speelt meer bij kinderen onder de 3 die van alles in de mond stoppen.

Wou verder toevoegen, dat zo'n 'kleuter'bouwauto natuurlijk even leuk is, maar na het 4e jaar, zit daar geen toekomst meer in. Dan is dat te simpel en te saai geworden. Met technisch lego of dergelijke kun je steeds verder groeien en de oude onderdelen blijven gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Dank allen! Hij is inderdaad 3.9 jaar dus bijna 4. Misschien had dat beter kunnen neerzetten. Zo'n Bosch autootje vind hij denk ik wel heel leuk, dus ik denk dat ik die ga kopen voor hem. Vermoedelijk zal hij daar vrij snel mee klaar zijn maar dan kunnen we gaan kijken naar iets van technisch lego of andere wat geavanceerdere bouwpakketten. Dank voor de hulp iedereen!
Pagina: 1