Toon posts:

nForce waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil een nForce plank kopen en daar waterkoeling op gaan prutsen. Voor de CPU kan ik een DangerDen blokje gebruiken, maar voor de 2 chips weet ik het zo net nog niet. In ieder geval zal ik voordat ik ergens aan begin de maten van die chips en de bijbehorende gaatjes in het mobo moeten hebben, iemand die dat weet? Ik heb al een mailtje naar nVidia gestuurd, maar ik verwacht daar niet echt een bruikbaar antwoord op...

Ik baseer me nu op het prototype van nVidia ->
http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q2/010604/nforce-02.html
maar ik verwacht dat de A7N er niet veel van af zal wijken...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gewoon een videokaartblokje met artic silver epoxy erop lijmen.

• mhzeater
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 13:08
Heb je haast of zo?

Asus TX97 AMD k6-3+ 450@500@83x6(hardware max)@2,5v(hardw min) 128kb L1 cache@500 256kb L2 cache@500 512 kb L3 cache@83 Alpha Pal6035+sunon@5v 256 Mb(hardw max) PC133@83 Voodoo3 2000 PCI 143@199@2,80v (with V mod) SB Live! Dmax 60+ 30Gb @UDMA33(hardw max)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 08:12

BrZ

Waarom zou je niet wachten tot die mobo's uit zijn zodat je de exacte maten hebt :?

Enne, dit hoort eigenlijk in DOC thuis :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:52

Exirion

Gadgetfetisjist

->[DOC] :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

ik vond het niet in DOC thuishoren omdat ik helemaal niet ga overklokken. OK, een beetje dan ;) , maar later. Verder wil ik het hele systeem een tijdje zonder elektronica in de kast laten draaien, om te checken op lekken. En, als ik geen geschikt blokje kan vinden moet ik er misschien zelf een maken, kost ook tijd.

Ik ben bang dat een normaal videoblokje (40x40) niet gaat passen, en aangezien je met epoxy een auto aan de muur lijmt vind ik dat ook niet zo tof, ik wil niet iedere keer dat ik van hardware wissel (verkoop, defect, etc.) nieuwe blokjes moeten kopen/maken. Het staat ook nogal slordig als je mobo stuk is binnen garantie en er zit een kopen blok op je chip gelijmd, ik vermoed dat als je garantie gaat claimen je lichtelijk uitgelachen wordt...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:50
Waterkoeling => DOC :)
Zo simpel is het.

Overigens, denk je dat het nodig is, die chipsets waterkoelen?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, aangezien in 1 van de chips (de IGP) een Geforce 2MX 400 zit ingebakken lijkt het me dat ze op zijn minst een fan erop gaan plaatsen af-fabriek. En wat weten we van af-fabriek fan's? Juist, die ratelen alsof het een kermisatractie betreft. Nou kun je op het reference-bord rond de 2 bewuste chips 4 gaatjes per chip zien zitten, ik vemoed voor heatsinks, waarschijnlijk met fan. En als ik dan toch met water ga koelen, dan maar alle kleine herrie-fannetjes vervangen, d8 ik.

Overigens ben ik niet met waterkoeling bezig omdat het moet, maar "Because We Can" :7

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

wat een vaag ding man, de pci sloten zitten allemaal op andere afstand |:(

iStockphoto

Verwijderd

dies idd heel vaag... er staat een PCI slot op de kop... = da weer een nieuw iets ofzo

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 19:54
Dat "omgedaaide PCI slot op verkeerde afstand" is gewoon een ACR slot :)

Verwijderd

was da??? NIEUW?

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Neuh, dat NCR (Network Card Riser) slotje is niet nieuwe, in japan is het een hype, hier ist een overbodig rotding.
Speciaal voor NIC'jes, alleen dat soort materiaal wil hier neit aanslaan, mooi houden zo....

edit:

ACR, zal wel in de zelfde categorie thuis horen als dat ding hier boven beschreven

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:47

Epsilon

als ik het goed zie, zal je helemaal niet veel moeite hebben met een koeler. Je kan je bleuorb erop kwijt. Er zitten nl 55mm gaten rond de chip (zoals ik kan zien zelfs 4) en daar kan je mooi je bleuorb op prikken. Ik ga alleen wel waterkoeling op mijn chipset zetten. Scheelt weer geluid en hitte in mijn kast.

Verwijderd

Ik vind het idee van NorthernLightX helemaal niet zo gek om nu al over waterkoeling na te denken voor de nForce borden.
Ikzelf heb een kast in ontwerp voor een microATX nForce met waterkoeling, dat plan gaat alleen door als de nForce de performance heeft die er gezegd wordt, of als de performance niet al te veel afwijkt.
De kast wordt kleiner dan een Lian Li PC30 omdat ik gebruik ga maken van de Black Ice eXtreme. Dit is de 3e variant van de BI rads. BI2 zou volgende maand te koop kunnen zijn, want eind deze maand gaan er samples naar de verkopers.
De Black Ice eXtreme zal niet lang op zich laten wachten na de BI2, aangezien HWlabs verwacht dat ervoor de BI2 niet zo'n grote afzetmarkt zal zijn omdat de BI2 2x zolang is als de BI1.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 20:34 schreef epsilon het volgende:
als ik het goed zie, zal je helemaal niet veel moeite hebben met een koeler. Je kan je bleuorb erop kwijt. Er zitten nl 55mm gaten rond de chip (zoals ik kan zien zelfs 4) en daar kan je mooi je bleuorb op prikken. Ik ga alleen wel waterkoeling op mijn chipset zetten. Scheelt weer geluid en hitte in mijn kast.
Jah, dat had ik ook al gezien, die gaten. Tevens had je uit de titel al op kunnen maken dat ik ook ga waterkoelen. Ik wil alleen weten wat de afstand tussen die gaten is, zodat ik alvast kan gaan plannen...

Is er niet een manier om de afstand te meten relatief ten opzichte van de bekende maten van het A-socket?
Pagina: 1