Beste medetweakers,
Onlangs heb ik een TV gekocht bij een zeer bekende bekende webwinkel die tevens ook fysieke winkels heeft. Vanwege privacy zal ik de winkel niet nader noemen. Een van mijn argumenten om hier te kopen was de laagste prijs garantie, mocht de TV ergens goedkoper zijn dan kan ik dit met de klantenservice regelen
De TV bleek daadwerkelijk ergens anders goedkoper te zijn, echter komt de klantenservice met diverse, naar mijn mening, onzinnige smoesjes om de prijs niet te matchen.
De televisie - LG C1 OLED55C16LA- is op 10-11-2021 aangeschaft voor een bedrag ad.1099 wat voor toen een prima prijs was. Geen probleem zou je denken een dag later werd deze televisie geleverd.
Afgelopen zondag (22-11-2021) was deze TV bij Bol.com in de aanbieding voor 999 (ex 100 euro cashback) bij een door LG erkende derde partij. Voor de casus zal ik ook deze partij niet verder noemen maar deze opereert vanuit Belgie via Bol.com in Nederland.
Na telefonisch onderhoud met de klantenservice medewerker werd mij aangegeven dat ik voldoe aan de laagste prijs garantie en dat ik hiervoor een e-mail moest sturen en dat ik mijn geld terug kon verwachten.
Prima, een korte mail geschreven en de medewerker had tevens in het dossier vermeld dat de prijs op het moment van telefoneren 999 was (dit had ik expliciet verzocht daar de prijzen op bol.com nogal kunnen fluctueren):
In mijn optiek een drogreden daar ik geen contract heb met LG en webwinkel schermt met de laagste prijs garantie en dit ook niet expliciet vermeld staat op hun website. Dit riekt naar mijn mening naar dwaling daar dus blijkbaar niet de volledige informatie of voorwaarden op de laagste prijs garantie webpagina staan. Ook verder geen aanvullende voorwaarden in de algemen voorwaarden te vinden.
Dit uitgelegd hebbende zou de medewerker opnieuw met de manager spreken.
22-11-2021 Een dag later werd weer telefonisch gebeld door dezelfde medewerker die aangaf dat het echt niet mogelijk is en dat de prijs nu bij de externe partij veel hoger was wat zij erg vreemd vond. Gelukkig had ik printscreens toegevoegd als bewijs, waardoor ze weer terug moest naar haar manager.
Uiteindelijk kreeg ik te horen dat het een niet een Nederlandse leverancier betreft wat ik erg vreemd vind daar Bol.com echt een Nederlanse webwinkel is. Ik heb verzocht om dit op de mail te zetten daar ik hun woord op papier wil hebben staan, de betreffende e-mail.
Ter aanvulling;
Ik kan de TV niet meer terugsturen daar ik reeds heb meegedaan met de cashback actie en dus de doos heb beschadigd.
Daarnaast staat de volgende tekst op hun website, zonder zo te zien harde eisen:
Onlangs heb ik een TV gekocht bij een zeer bekende bekende webwinkel die tevens ook fysieke winkels heeft. Vanwege privacy zal ik de winkel niet nader noemen. Een van mijn argumenten om hier te kopen was de laagste prijs garantie, mocht de TV ergens goedkoper zijn dan kan ik dit met de klantenservice regelen
De TV bleek daadwerkelijk ergens anders goedkoper te zijn, echter komt de klantenservice met diverse, naar mijn mening, onzinnige smoesjes om de prijs niet te matchen.
De televisie - LG C1 OLED55C16LA- is op 10-11-2021 aangeschaft voor een bedrag ad.1099 wat voor toen een prima prijs was. Geen probleem zou je denken een dag later werd deze televisie geleverd.
Afgelopen zondag (22-11-2021) was deze TV bij Bol.com in de aanbieding voor 999 (ex 100 euro cashback) bij een door LG erkende derde partij. Voor de casus zal ik ook deze partij niet verder noemen maar deze opereert vanuit Belgie via Bol.com in Nederland.
Na telefonisch onderhoud met de klantenservice medewerker werd mij aangegeven dat ik voldoe aan de laagste prijs garantie en dat ik hiervoor een e-mail moest sturen en dat ik mijn geld terug kon verwachten.
Prima, een korte mail geschreven en de medewerker had tevens in het dossier vermeld dat de prijs op het moment van telefoneren 999 was (dit had ik expliciet verzocht daar de prijzen op bol.com nogal kunnen fluctueren):
Goede service en zeer snel geregeld, denk je dan. Mooi niet en tot mijn verbazing kreeg ik vrij snel een e-mail terug dat zij niet de prijs willen matchen, zonder reden. Bij deze de mail:Beste Winkel
Naar aanleiding van ons telefoongesprek van zojuist mail ik u bij deze het verzoek voor de laatste prijs garantie. Bijgaand treft u de laagste prijs via bol.com (Winkel), de prijs is nu 999 en de televisie is uit voorraad leverbaar.
Mijn order gegevens;
Factuur: | Factuurdatum: 2021-11-10 | Referentie:
Graag hoor ik van jullie indien jullie akkoord gaan.
Gr. Elvir90
Na deze e-mail heb ik direct teruggebeld om meer informatie en na doorvragen bleek dat, aldus de leidinggevende van klantenservice medewerker "niet mogelijk vanuit LG".Goedemiddag,
Dank voor uw interesse in Winkel!
Helaas staat onze scherpste prijs al op de website!
Hopelijk hebben wij u hierbij genoeg weten te informeren.
Met vriendelijke groet,
In mijn optiek een drogreden daar ik geen contract heb met LG en webwinkel schermt met de laagste prijs garantie en dit ook niet expliciet vermeld staat op hun website. Dit riekt naar mijn mening naar dwaling daar dus blijkbaar niet de volledige informatie of voorwaarden op de laagste prijs garantie webpagina staan. Ook verder geen aanvullende voorwaarden in de algemen voorwaarden te vinden.
Dit uitgelegd hebbende zou de medewerker opnieuw met de manager spreken.
22-11-2021 Een dag later werd weer telefonisch gebeld door dezelfde medewerker die aangaf dat het echt niet mogelijk is en dat de prijs nu bij de externe partij veel hoger was wat zij erg vreemd vond. Gelukkig had ik printscreens toegevoegd als bewijs, waardoor ze weer terug moest naar haar manager.
Uiteindelijk kreeg ik te horen dat het een niet een Nederlandse leverancier betreft wat ik erg vreemd vind daar Bol.com echt een Nederlanse webwinkel is. Ik heb verzocht om dit op de mail te zetten daar ik hun woord op papier wil hebben staan, de betreffende e-mail.
Deze e-mail was voor mij de druppel daar ik van mening ben dat het bedrijf op een niet correcte manier met diverse moesjes onder haar laagste prijs garantie probeert uit te komen. Ik ben dan ook van mening dat de winkel haar garantie moet honoreren maar ik ben benieuwd naar jullie mening en wat mijn vervolgstappen kunnen zijn.Naar aanleiding van ons telefoniegesprek hierbij nog de verdere informatie.
Helaas hebben wij geen korting kunnen geven op de LG OLED65C16LA. Je kwam met het voorstel omdat wij op onze website de scherpste prijsgarantie aanbieden.
Je hebt naar aanleiding van een artikel op bol.com waar de prijs op dat moment goedkoper was, ons gebeld met de attentie om het resterende geld terug te claimen. Helaas was dat niet het geval omdat de desbetreffende leverancier niet voldoet aan de afspraken voor de scherpste prijsgarantie.
De leverancier (winkel) is een Belgisch bedrijf wat betekent dat het niet dezelfde prijsvoorschriften heeft als de Nederlandse markt. Vandaar dat wij niet dezelfde prijzen kunnen hanteren.
Inmiddels is de prijs op Bol.com ook gestegen naar dezelfde prijs als wij hanteren op onze website. https://www.bol.com/nl/nl...ed-2021/9300000028825356/
Ter aanvulling;
Ik kan de TV niet meer terugsturen daar ik reeds heb meegedaan met de cashback actie en dus de doos heb beschadigd.
Daarnaast staat de volgende tekst op hun website, zonder zo te zien harde eisen:
Om een goed vergelijk te kunnen maken, kijken we samen met jou onder andere naar:
-Of het product van officiële herkomst is en via een officiële Nederlandse dealer komt die ook is aangesloten bij Thuiswinkel waarborg. (Het bekendste keurmerk van Nederland, waarbij strikte eisen gelden t.a.v. de bewezen betrouwbaarheid van de webwinkel)
-Of het artikel ook daadwerkelijk uit voorraad leverbaar is.