Wie kan mij helpen met het volgende. Ik heb een plan gemaakt om zonnepanelen te leggen op mijn garagedak. Het wordt een Oost-West installatie met 6 panelen op Oost en 3 panelen op West. De omvormer wordt een Solis-2.5K-5G (2 strings) en 9 panelen Jinko JKM405N-6RL3-B. 9x405WP=3645WP. De Solis ivm. de lage start-spanning van 60V om goed te kunnen werken met de string van 3 panelen.
Ik heb van de opstelling een 3D model van gemaakt met omliggende gebouwen. De betreffende garage is de eerste in een rij garages. Dus breder als hieronder kan niet.
:strip_exif()/f/image/3tgJPGnJR3I9NvoRaztEdOS6.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien is het beter om 3 op Oost en 6 op West te leggen of om een omvormer per paneel te pakken. Dit laatste ben ik eigenlijk geen voorstander van, omdat de hoge meer-prijs niet terug te verdienen is. Hier mag op "geschoten" worden.
Wat ik eigenlijk zou willen is een schaduw/opbrengst-simulatie met een stukje software waarbij ik mijn eigen 3D model binnen kan laden. Wie kan mij hierbij helpen, of weet software waarmee ik dat kan doen.
Frank
Ik heb van de opstelling een 3D model van gemaakt met omliggende gebouwen. De betreffende garage is de eerste in een rij garages. Dus breder als hieronder kan niet.
:strip_exif()/f/image/3tgJPGnJR3I9NvoRaztEdOS6.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien is het beter om 3 op Oost en 6 op West te leggen of om een omvormer per paneel te pakken. Dit laatste ben ik eigenlijk geen voorstander van, omdat de hoge meer-prijs niet terug te verdienen is. Hier mag op "geschoten" worden.
Wat ik eigenlijk zou willen is een schaduw/opbrengst-simulatie met een stukje software waarbij ik mijn eigen 3D model binnen kan laden. Wie kan mij hierbij helpen, of weet software waarmee ik dat kan doen.
Frank
:strip_exif()/f/image/2UFwEnWdAJxDkwEReWuRkBna.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CPDQ4UL4tL8h8k771FRwjup5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/beNgUK5bOyHBX4eXScGmBfsp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bk1PsRnuAkamZhz3ANMIUKrj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aW3sfwMFWCSsAnlKaRhV5BDc.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Yk9UJWugLnTS1US1Ok4g2OW8.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/yLVG9YOHiHwXCgP8IjgYqb3D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4K2s4wjag7c4rN50ZfPtnAbv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SBHeEE44qWGJqD9n9JxIABjL.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/aB0xmjLM24cwMpjGPwc7dRKc.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/1J1UWj4Xx806KRfSp7n73rgj.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/9lTTnykZjrbqwqEAa6K3n7HA.jpg?f=fotoalbum_tile)