Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas1080
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-04-2023
Hallo lieve mensen,

Ik zoek een?
Film/video camera

Wat is je budget?
200EUR max (is dit realistisch?)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor ......
Vastleggen van vakanties, (video)opnemen van muziekstukken, dagelijks leven, simpele youtube filmpjes

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb gekeken naar een aantal handycams van Sony en Canon, maar wil eigenlijk dat de camera iets van ingebouwde stabilisatie heeft.

Welke vragen heb je hier nog over?
Persoonlijke ervaring is dat handycams vaak een beetje ruk microfoon hebben. Wat zouden jullie aanraden als ik een audio/microfoon ook belangrijk vind? Daarnaast, zijn er manieren om het beeld van een goedkope handycam toch stabiel te krijgen met statief of andere add-ons?

Dankjewel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Deze dus?

Ik heb werkelijk geen idee of ze "stabiel" genoeg zijn; ook dat kost (extra) geld als een statief / gimbal / etc wil aanschaffen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-07 10:46

FeaR

In GoT we trust

Daar hebben we Fotografie & Video voor, verhuis ik het topic die kant op: CEA > FVA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 12:23
Opties:
Dedicated handycam (zie lijstje via link hierboven)
Telefoon, eventueel op gestabiliseerde gimbal oid
GoPro achtig apparaat
Fotocamera met goede videofunctie...
Oftewel... er zijn een hoop mogelijkheden en ik heb geen idee welke kant je op zou willen hiermee.

Zaken als stabilisatie en een goede microfoon zijn te regelen, maar daarvoor zal je iets specifieker moeten zijn. Als je alleen voor optie 1 gaat met dit budget, dan denk ik niet dat je dat gaat krijgen. Verder dan dit gaat mijn kennis van dit soort zaken ook niet dus ik geef het stokje door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunier072
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-12-2021
200 euro is best weinig voor een goede filmcamera. handycams zijn met kwaliteit niet de beste, ik zou misschien kijken naar een 2e hands dslr zoals een canon 600D, 60D, 1200D of een compacte camera die minimaal full hd 1080p kan filmen