Geen geluid Netflix op Yamaha RX-A2050 via ARC LG G1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik heb een probleem met mijn installatie;
Wat ik gebruik:
LG Oled 65”G1 (e-arc) firmware 3.20.80
Yamaha RX-A2050 receiver (arc)
Humax iHDR-5200c decoder
HTPC Windows 11
Alles loopt via de Yamaha, Decoder en HTPC, HDMI in. En daarna out naar de LG.
Werkt allemaal perfect, maar wanneer ik netflix wil kijken blijft het geluid van mijn ingestelde kanaal op de decoder doorgaan en hoor ik niets van netfix. Met de knop op AB.
Beeld van netflix krijg ik wel keurig door. Maar geen piepje geluid, wat zie ik over het hoofd, alle instellingen afgelopen, denk ik? 8)7

Beste antwoord (via FeaR op 23-11-2021 12:17)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:46

FeaR

In GoT we trust

Sa.Tan schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:55:
Naar mijn beste weten zou dit niet hoeven met de Yamaha, met de interne speakers van de tv schakelt hij wel goed. Ik zou ook niet weten wat ik zou moeten wijzigen op de Yamaha.
LG wel ingesteld op audio output over ARC (het heet geen eARC in de opties)? Zo ja neig er toch naar dat je wel iets in moet stellen op de Yamaha, anders zou je geen geluid van de digocoder houden. Het idee van automatisch schakelen is implementatie van HDMI CEC en dat hoeft niet altijd goed te gaan. Ik zou het zoeken in de Yamaha.

Check pagina 182 van de NL handleiding eens. Er zou inderdaad automatisch geschakeld moeten worden naar "Audio 1" maar er staan onderin wat kanttekeningen waar je mogelijk wat aan hebt. Of, kies handmatig "Audio 1" op de remote om te zien of dat werkt. Als dat werkt dan werkt HDMI ARC wel maar CEC niet (lekker).

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 22-11-2021 17:17 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:35
ARC staat op beide apparaten aan? Stel je je receiver ook in op de input 'TV' of blijft deze op de input van de decoder staan? Normaal gezien maakt hij die switch automatisch maar misschien gaat er iets in de detectie niet goed.

Andere optie, je TV stuurt een e-ARC signaal waar je receiver niet mee overweg kan? Kun je dit instellen op je TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Sa.Tan schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:39:
Ik heb een probleem met mijn installatie;
Wat ik gebruik:
LG Oled 65”G1 (e-arc) firmware 3.20.80
Yamaha RX-A2050 receiver (arc)
Humax iHDR-5200c decoder
HTPC Windows 11
Alles loopt via de Yamaha, Decoder en HTPC, HDMI in. En daarna out naar de LG.
Werkt allemaal perfect, maar wanneer ik netflix wil kijken blijft het geluid van mijn ingestelde kanaal op de decoder doorgaan en hoor ik niets van netfix. Met de knop op AB.
Beeld van netflix krijg ik wel keurig door. Maar geen piepje geluid, wat zie ik over het hoofd, alle instellingen afgelopen, denk ik? 8)7
Netflix als app op de LG G1? Wissel je dan op de Yamaha wel naar de juiste input? Ik vermoed van niet namelijk. Omdat je geluid van de decoder blijft houden heb ik het idee dat je op de Yamaha niets aanpast. Beeld zal vast en zeker ook gewoon doorlopen op de achtergrond maar dat zie je niet omdat de TV Netflix laat zien en geen HDMI In (waar de decoder via de Yamaha) op aan is gesloten.

Edit:
Spuit 11 :P
RobinL94 schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:57:
Andere optie, je TV stuurt een e-ARC signaal waar je receiver niet mee overweg kan? Kun je dit instellen op je TV?
Netflix is Dolby Digital Plus, dat kan ook via HDMI ARC. Ik gok, net als jij, dat de Yamaha niet op de goede input staat.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 22-11-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
Naar mijn beste weten zou dit niet hoeven met de Yamaha, met de interne speakers van de tv schakelt hij wel goed. Ik zou ook niet weten wat ik zou moeten wijzigen op de Yamaha.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Sa.Tan schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:55:
LG wel ingesteld op audio output over ARC (het heet geen eARC in de opties)? Zo ja neig er toch naar dat je wel iets in moet stellen op de Yamaha, anders zou je geen geluid van de digocoder houden. Het idee van automatisch schakelen is implementatie van HDMI CEC en dat hoeft niet altijd goed te gaan. Ik zou het zoeken in de Yamaha.

Check pagina 182 van de NL handleiding eens. Er zou inderdaad automatisch geschakeld moeten worden naar "Audio 1" maar er staan onderin wat kanttekeningen waar je mogelijk wat aan hebt. Of, kies handmatig "Audio 1" op de remote om te zien of dat werkt. Als dat werkt dan werkt HDMI ARC wel maar CEC niet (lekker).

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 22-11-2021 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:35
Heb je pagina 183 van de handleiding van je Yamaha al eens bekeken? Zoniet, begin daar eerst eens.
Edit:
FeaR schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:59:
[...]

Check pagina 182 van de NL handleiding eens..
Oh nu ben ik spuit 11

[ Voor 49% gewijzigd door RobinL94 op 22-11-2021 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Bij mijn rxa1080 moet ik audio1 indrukken voor de interne tv apps (LG C1)
Dus Fear heeft gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
Ah, dat nog niet geprobeerd! Wie weet gaat het dan goed. Ben nu niet thuis, even geduld, dan meld ik het.
Anders een Shield pro erbij, wordt vlakbij te koop aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
@FeaR
Bedankt voor deze!! Heb het voor elkaar gekregen zoals beschreven op die pagina's. Hier weer een gelukkig mens.
Pagina: 1