Gevraagd: muurbeugel advies (wellicht mbt Ambilight)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomdust
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 01-10 18:54
Ik kreeg van de winkel een aardig aanbod voor de Vogels Thin 505 en heb daar gebruik van gemaakt. Thread kan gesloten worden.

Ik wil binnenkort (Black Friday enzo) graag upgraden naar een nieuwe TV (OLED). De oude TV gaat beneden aan de muur. De nieuwe TV komt gewoon op z'n voetstuk te staan.

Een paar factoren waar ik rekening mee moet houden voor de muurbeugel:
- Ik heb geen ervaring met muurbeugels.
- De oude TV heeft Ambilight. Dit kan ik eventueel uitschakelen, maar het zou waarschijnlijk wel leuk/goed staan (witte muur als achtergrond). Ik zie erg uiteenlopende aanbevelingen over de ideale afstand tv tot muur. Van 1.5cm tot 25cm. In de handleiding van dit model staat overigens alleen 'maximaal 25cm van de wand'.
- Het zou handig zijn als ik nog bij de aansluitingen kan als de oude TV eenmaal hangt. Misschien denk ik hier te moeilijk over na. Er zijn 2 HDMI poorten die aan de zijkant zitten. Vooral de LAN aansluiting zit op een 'lastige' plek.
- Ik zag dat coolblue bij sommige muurbeugels zegt dat ze 'geschikt zijn voor OLED'. Als dit inderdaad een aandachtspunt is, kan het handig zijn om met het oog om te toekomst (mochten we de nieuwe TV ooit aan de muur willen hangen) een beugel te halen die compatible is.
- Tenzij er goede draaibare/kantelbare beschikbaar zijn voor ons budget, is een vaste beugel waarschijnlijk goed genoeg.
- Qua budget dacht ik aan maximaal 80 euro, maar liever rond de 40-50.

Oude TV: https://tweakers.net/pric...401-zilver/specificaties/
Nieuwe TV: https://tweakers.net/pric...lg-oled65c16la-zwart.html

Ik heb dus al een beetje rondgekeken (Youtube, vergelijking van Vogel beugels op cooblue, etc.), maar denk dat dit vooral een kwestie is van ervaring.

Hebben jullie misschien concrete tips of dingen waar ik nog meer rekening mee moet houden?

[ Voor 8% gewijzigd door Venomdust op 23-11-2021 10:29 . Reden: Extra info over Ambilight afstand ]