Goededag.
Ik heb in mijn schuur een groot buffervat staan met cv water.
In de woning hangt een remeha calenta cv ketel met isence kamerthermostaat.
Als het buffervat een bepaalde temperatuur heeft wordt er via een relais een brugje in de calenta geschakeld welke de cvfunctie uitschakeld (tapwater is dan wel nog beschikbaar)
Dat zelfde relais geeft dan ook een vrijgave voor een aangeslote draadloze homematic ontvanger.
Ik heb een draadloze homematic thermostaat die een draadloze homematic ontvanger inschakeld bij warmte vraag en deze stuurd dan een cv pomp, welke het hete cv water uit het buffervat de woning in stuurt.
Is het buffervat te koud schakeld via dat zelfde relais de gewone cv ketel weer in. En het hele homematic gebeuren weer uit.
Werkt opzich prima, alleen ik ben niet tevreden over homematic. En ik zou het liefste gewoon 1 thermostaat hebben.
Kort samengevat zoek ik eigenlijk een thermostaat welke:
- Draadloos is
- Draadloze ontvangers kan schakelen
- Er mooi uitziet
- Gemakkelijk te bedienen
- Bediening via smartphone (iphone)
- integratie in home assistant (voor in de toekomst)
- Het liefst ook overweg kan met mijn remeha ketel.
Zijn er misschien meer mensen die hier goede ervaring hebben met draadloze (smart) kamerthermostaten?
Alvast bedankt.
Ik heb in mijn schuur een groot buffervat staan met cv water.
In de woning hangt een remeha calenta cv ketel met isence kamerthermostaat.
Als het buffervat een bepaalde temperatuur heeft wordt er via een relais een brugje in de calenta geschakeld welke de cvfunctie uitschakeld (tapwater is dan wel nog beschikbaar)
Dat zelfde relais geeft dan ook een vrijgave voor een aangeslote draadloze homematic ontvanger.
Ik heb een draadloze homematic thermostaat die een draadloze homematic ontvanger inschakeld bij warmte vraag en deze stuurd dan een cv pomp, welke het hete cv water uit het buffervat de woning in stuurt.
Is het buffervat te koud schakeld via dat zelfde relais de gewone cv ketel weer in. En het hele homematic gebeuren weer uit.
Werkt opzich prima, alleen ik ben niet tevreden over homematic. En ik zou het liefste gewoon 1 thermostaat hebben.
Kort samengevat zoek ik eigenlijk een thermostaat welke:
- Draadloos is
- Draadloze ontvangers kan schakelen
- Er mooi uitziet
- Gemakkelijk te bedienen
- Bediening via smartphone (iphone)
- integratie in home assistant (voor in de toekomst)
- Het liefst ook overweg kan met mijn remeha ketel.
Zijn er misschien meer mensen die hier goede ervaring hebben met draadloze (smart) kamerthermostaten?
Alvast bedankt.