Windows 11: hotspot als geen bekend netwerk beschikbaar is

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09
Ik heb een NUC die dient als aansturing voor een telescoop. Thuis staat deze meestal wel in het bereik van mijn netwerk en kan ik hem opstarten en dan lekker binnen gaan zitten om via RDP de computer te benaderen. Maar als de telescoop ergens anders is, wil ik er natuurlijk ook bij kunnen.

Ik wil graag dat als Windows 11 opstart en er geen bekend Wifi netwerk gevonden wordt om mee te verbinden, de Wifi adapter als hotspot beschikbaar is, zodat ik kan verbinden met de computer en er dan met RDP direct bij kan.

Ik kan met Google een boel dingen vinden over hoe ik hotspots opzet, maar niet hoe ik automatisch een hotspot activeer indien geen wifi/netwerk beschikbaar.

Iemand een idee

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Misschien werken met 2 WiFi adapters, waarvan eentje altijd de hotspot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Lelletje schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:28:
Misschien werken met 2 WiFi adapters, waarvan eentje altijd de hotspot is?
Ik wil eigenlijk geen extra zaken in de NUC moeten prikken. Ik had snel gekeken en zag niet direct een mogelijkheid beide banden tegelijkertijd te gebruiken. Zijn die wellicht op te splitsen?

edit: ik kan we internet delen over Bluetooth, lijkt het, maar dan heb ik nog geen RDP volgens https://answers.microsoft...66-4355-b6b4-5c556a91dcbf

[ Voor 23% gewijzigd door celshof op 22-11-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Brahiewahiewa op 22-11-2021 17:14 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Ok, geduld is soms gewoon de oplossing. Ik heb de hotspot hard op 5ghz gezet en na ongeveer een minuut verscheen deze als wifi punt op mijn telefoon. Verbinden lukt gewoon.
Alleen nog nakijken of bij opstarten de hotspot actief blijft.

Ik laat het maar staan, zodat toekomstige ongeduldigen het antwoord kunnen vinden.