Verschil en ervaringen met Eufy deurbel modellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zoekend naar een slimme deurbel eigenlijk tot de conclusie gekomen dat wat ik wil niet (meer) beschikbaar is, namelijk wel 2-way audio, maar geen video (icm geen cloud etc). Daarom uitgekomen op Eufy en dan bij:
pricewatch: eufy Video Doorbell Battery Slim
en
pricewatch: eufy Video Doorbell (Battery-Powered)

Wat ik me alleen afvraag en niet kan vinden: Wat is het verschil tussen deze 2 modellen? Bij Eufy zelf kijkend vind ik ook weinig echt grote verschillen en ook weinig vergelijkingen etc. Ik zie echter ook dat dit model bij tweakers best populair is en daarom de hoop dat iemand hier wel het verschil weet?

[ Voor 7% gewijzigd door Sander op 22-11-2021 14:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-unit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-05 16:38

m-unit

PSN: sjaak99 //

een verschil lijkt me dat je bij de onderste ook het basistation met 16gb opslag erbij krijgt.

PSN: sjaak99 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakin_ruben
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 11:09
De slim camera is 1080p, de tweede is 2K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
m-unit schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:37:
een verschil lijkt me dat je bij de onderste ook het basistation met 16gb opslag erbij krijgt.
Bij de andere zit ook 16GB opslag maar dan in de vorm van een SD kaart dus wat dat betreft vergelijkbaar.
freakin_ruben schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:20:
De slim camera is 1080p, de tweede is 2K
Yep dat had ik gezien, ik was met name op zoek naar verschillen in features tussen degene met basisstation en zonder, maar het lijkt erop dat behalve uitbreidingen die met basisstation wel kunnen (security cams) het eigenlijk als deurbel erg vergelijkbare producten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:51
Bij de versie met het basis station worden de beelden opgeslagen op het basis station.
Mocht iemand dan je deurbel eraf trekken kan je zie wie het geweest is. :+

Zonder basis station staat het op de deurbel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Rob-T6 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:35:
Bij de versie met het basis station worden de beelden opgeslagen op het basis station.

Ah kijk dat is nogal een verschil, die had ik even niet zien aankomen :-) Ik heb uiteindelijk vanwege het prijsverschil EN dat ik dat basisstation niet in m'n woonkamer hoef (en toch graag de bel hoor :-)) gekozen voor de "slim" variant. Primair doel is ook niet video maar gewoon tegen bezorger/buurtkinderen kunnen antwoorden zonder tig per dag naar beneden te hoeven lopen tijdens het werken. Dat kan prima met audio only dus dat is ook zeker een modus die ik ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:51
Ik ben er ook mee gestart. Wel nu ondertussen 2x een procam erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 10:24

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

De versie met batterij werkt ook samen met je huidige deurbelbedrading en beltrafo. Als je de slim versie neemt, moet je deze (hoogst waarschijnlijk) upgraden naar een trafo met een hoger vermogen.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Om even de antwoorden en verschillen samen te vatten:

Dit is niet het geval, de Slim versie slaat de beelden op op de 'gong' van de deurbel daar zit de SD kaart in.
[BoSS] schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:59:
De versie met batterij werkt ook samen met je huidige deurbelbedrading en beltrafo. Als je de slim versie neemt, moet je deze (hoogst waarschijnlijk) upgraden naar een trafo met een hoger vermogen.
Eigenlijk is dit het belangrijkste verschil wat ik even niet heb aan zien komen: Met de Slim kan je geen bestaande trafo aansluiten, voor mij voorlopig prima, de voordeur is niet onze primaire (eigen) ingang en dus verwacht ik max een paar events per dag. Mocht ik me op lange termijn ergeren aan battery life kan dat een reden zijn om te upgraden. Verder lijkt het erop dat ook Eufy cams gewoon toegevoegd kunnen worden.

Verder so far tevreden, beeldkwaliteit en audio zijn gewoon goed en scherp, ook bij low-light/night-light. Positionering was wel even tricky ivm mijn (eigen) eis om niet de voortuin van de buren mee te pakken, maar ook dat is gelukt, mogelijk dat ik nog wel een keer een 30 graden mount ergens scoor om net iets minder voordeur mee te pakken. En toch net iets meer van ons eigen looppad.

Aangezien ik zelf een home automation setup en meerdere andere integraties in huis heb draaien gebruik ik zaken als geo location, away schedules etc niet/minder en doe eigen dingen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-06 08:19
Iemand ervaring met een Eufy of andere slimme deurbel op te hangen met dubbelzijdigtape of iets dergelijks?

Ik heb net nieuwe kunststof kozijnen en heb geen zin om te gaan boren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tombstone314
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-05 12:48
Totdat ze de reset knop op de Eufy deurbel 10 seconden indrukken en je alsnog alle video's kwijt bent op het basis station...

Bron:
https://communitysecurity...se-data-via-camera/903359

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Tombstone314 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:27:
[...]

Totdat ze de reset knop op de Eufy deurbel 10 seconden indrukken en je alsnog alle video's kwijt bent op het basis station...

Bron:
https://communitysecurity...se-data-via-camera/903359
Tja het is voor mij primair een deurbel, maar dan met als voordeel dat ik vanaf zolder waar ik zit te werken even wat terug kan zeggen (nogmaals video interesseert me niets) zodat een bezorger zijn pakket achter kan laten of kids uit de buurt weten dat mijn kinderen niet thuis zijn. ik heb de persoon detectie etc allemaal uit staan, puur als je op de bel drukt wil ik het weten en kunnen antwoorden.

Ik snap dat het voor de big brothers onder ons een ander verhaal is, maar voor mij was dat nou juist wat ik liever niet wilde in de first place :-)

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 13:22
Ik weet dat ik deze post revive maar ik kan iets zelf niet vinden... Ik wil graag ook deze slim deurbel 1k met gong kopen.
Er staat "Werkt met Google assistant" maar nu lees ik dat je niet kan instellen dat als er op de bel gedrukt wordt de google mini speaker af gaat en google hub beeld laat zien. Deze posts zijn wel van juni 2021...

Is dit inmiddels wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:30
Awesomo4k schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:09:
Ik weet dat ik deze post revive maar ik kan iets zelf niet vinden... Ik wil graag ook deze slim deurbel 1k met gong kopen.
Er staat "Werkt met Google assistant" maar nu lees ik dat je niet kan instellen dat als er op de bel gedrukt wordt de google mini speaker af gaat en google hub beeld laat zien. Deze posts zijn wel van juni 2021...

Is dit inmiddels wel mogelijk?
In combinatie met Homeassistant wel maar niet standaard in Google of de Eufy app. Ik heb in Homeassistant een automation aangemaakt waarmee de Google Home een text uitspreekt zodra er aangebeld wordt.

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deldenaar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:08
Hebben jullie ook dat onnodige en vertragende popup eerst in beeld met reclame voordat de app werkelijk laat zien waarvoor mensen dit product voor hebben gekocht? Ik lees meer klachten op de buitenlandse fora hierover, dit hoort toch niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Deldenaar schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:17:
Hebben jullie ook dat onnodige en vertragende popup eerst in beeld met reclame voordat de app werkelijk laat zien waarvoor mensen dit product voor hebben gekocht? Ik lees meer klachten op de buitenlandse fora hierover, dit hoort toch niet...
Op iOS nergens last van (en ook niet gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deldenaar
Ok, dus alleen nog op android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychosammie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-04 17:16
Ik krijg geen reclame op mijn Samsung. Komt misschien door Blokada?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deldenaar
Volgens Eufy zou dit met de volgende update worden opgelost, ben benieuwd wanneer en of ze regelmatig hun software updaten
Pagina: 1