Mobiel kan geen verbinding maken met netwerk (wifi)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddox2021
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-02-2023
Waarom kan de mobiel ineens geen verbinding maken met de wifi (opslaan netwerk mislukt)

Mijn moeder heeft een nieuw telefoontje gekocht, Nokia 3.1 plus PREPAID
In het land der blinden is 1 oog koning, dus ik moest het telefoontje in orde maken.

Alles is gelukt! Er was ook verbinding met de wifi (KPN)
Whatsapp geïnstalleerd en getest, ook dat deed het prima!

Een half uurtje later pak ik de telefoon weer om haar een en ander uit te leggen en ineens is het tekentje van de wifi weg en kan er geen verbinding meer gemaakt worden.
Ik krijg de melding als ik het wifi wachtwoord inklop: kan geen verbinding maken en netwerk opslaan mislukt.

Ik heb via google gezocht naar oplossingen maar niets bruikbaars gevonden, want de netwerkgegevens laten vergeten was niet meer nodig, dat had de phone al zelf besloten om te doen blijkbaar.....

Op haar tablet doet de wifi het gewoon en ik kon met mijn phone ook op de wifi, dus daar is niets mis mee.

Ik ben een leek op dit gebied, dus ik hoop dat er iemand is die mij in Jip en Janneke taal kan helpen.

Alvast bedankt voor het lezen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:56

lier

MikroTik nerd

Heb je haar telefoon al een keer laten herstarten?
Zie je haar Wifi netwerk in het overzicht van draadloze netwerken?

Daarnaast:
Hoe staat Wifi ingesteld op het KPN modem (toon hier kanaal, kanaalbreedte en alle beveiligingsinstellingen behalve het wachtwoord)?
Wordt Wifi alleen door het modem uitgezonden (of zijn er boosters/repeaters/accespoints aanwezig)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddox2021
@lier ja, ik heb de telefoon al meerdere keren opnieuw opgestart.
Ja, ik zie wifi netwerken in het overzicht, voer wachtwoord in en krijg: kan geen verbinding maken en netwerk opslaan mislukt. Kan met mijn eigen phone gewoon verbinding maken en ook met de tablet.

Bij de nieuwe telefoon heeft de wifi het ook gedaan schrijf ik hierboven al.

Hoe wifi ingesteld staat op modem....waar kan ik dat zien? en is dat van belang als andere apparaten het wel doen? Dan ligt het toch aan de nieuwe telefoon?

Er zijn wifi versterkers aanwezig mocht dat bedoelt worden met boosters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:56

lier

MikroTik nerd

Maddox2021 schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:40:
Hoe wifi ingesteld staat op modem....waar kan ik dat zien? en is dat van belang als andere apparaten het wel doen? Dan ligt het toch aan de nieuwe telefoon?
In het modem (en de boosters en/of hoe je die dingen ook noemt) kan je exact zien hoe deze ingesteld zijn. Bijvoorbeeld...is WPA nog actief, of wordt alleen WPA2 gebruikt. Enz.

Het kan dat het probleem in de telefoon zit (heb je hem al op een ander netwerk getest ?), maar er kan ook sprake zijn van incompatibiliteit tussen de telefoon en de gebruikte hardware (of instellingen). Vandaar de vraag om aanvullende informatie.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddox2021
@lier heel hartelijk dank voor de reaktie's.
Ik kon alleen de wpa vinden en de rest niet🥺 zou niet weten waar dat staat....

Dus ik heb gekozen om de telefoon een harde reset te geven en weer teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Daarna kon de telefoon weer verbinding maken met het netwerk, nu maar hopen dat dat zo blijft🙄

Bedankt voor de genomen moeite!!!