Ik heb 4 panelen van 250 watt liggen op mijn schuurdak, zo goed als vlak. Dit brengt jaarlijks rond de 860kwh op en doet maximaal 860watt piek als de zon op het hoogste punt staat van de zomer.
/f/image/vV41o52DU4oyicxqSN2rBWgz.png?f=fotoalbum_large)
Nu zit dit aangesloten op een omnik 1.0 omvormer :
/f/image/QPi1eKUB3sg4ixhV8izQ4ED1.png?f=fotoalbum_large)
Hoeveel ruimte extra zit daar nu nog op als ik er 2 panelen wil bijleggen?
Ik ga uit van 86%, die 1000watt panelen doet nu 860watt max. Kan ik dan dom berekenen dat de omvormer nog wat extra over heeft. Kan ik bv. 2 mono panelen erbij leggen van 280watt.
/f/image/nZZIMiHYWiASzZ4XOrQelqeb.png?f=fotoalbum_large)
Ik blijf dan onder de maximale mpp spanning, er komt 1560watt op de omvormer te liggen wat dan 1360 theoretisch maximaal zou doen omdat het plat ligt?
Zie ik nu wat over het hoofd, kan het gewoon of steek ik de schuur in de fik op deze manier?
Kan 2 panelen erbij kopen voor een leuk bedrag, maar dat zijn wel mono panelen die in een poly string komen. Ik snap dat ze sowieso wat minder doen omdat het voltage van de andere panelen wat lager is.
Of is de maximum van de omvormer maar die 1100watt Dus dan heb ik nog maar ruimte voor 1 paneel tot 1280watt?
/f/image/vV41o52DU4oyicxqSN2rBWgz.png?f=fotoalbum_large)
Nu zit dit aangesloten op een omnik 1.0 omvormer :
/f/image/QPi1eKUB3sg4ixhV8izQ4ED1.png?f=fotoalbum_large)
Hoeveel ruimte extra zit daar nu nog op als ik er 2 panelen wil bijleggen?
Ik ga uit van 86%, die 1000watt panelen doet nu 860watt max. Kan ik dan dom berekenen dat de omvormer nog wat extra over heeft. Kan ik bv. 2 mono panelen erbij leggen van 280watt.
/f/image/nZZIMiHYWiASzZ4XOrQelqeb.png?f=fotoalbum_large)
Ik blijf dan onder de maximale mpp spanning, er komt 1560watt op de omvormer te liggen wat dan 1360 theoretisch maximaal zou doen omdat het plat ligt?
Zie ik nu wat over het hoofd, kan het gewoon of steek ik de schuur in de fik op deze manier?
Kan 2 panelen erbij kopen voor een leuk bedrag, maar dat zijn wel mono panelen die in een poly string komen. Ik snap dat ze sowieso wat minder doen omdat het voltage van de andere panelen wat lager is.
Of is de maximum van de omvormer maar die 1100watt Dus dan heb ik nog maar ruimte voor 1 paneel tot 1280watt?