Velg rechtsvoor wordt warm tijdens het rijden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtje84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-01-2022
Hai,

Mijn velg rechtsvoor wordt warm tijdens het rijden. (Kia picanto 1.0 2012) Zodra ik het controleer na het rijden is deze velg helemaal opgewarmd, en de andere velgen niet.

Ik vroeg me af of iemand een idee heeft wat dit kan veroorzaken? Ik heb mijn remblokjes al gecheckt, deze zijn nog niet versleten.

Ook lijkt de auto niet af te remmen tijdens het rijden, hij rolt gewoon goed uit zoals normaal, en het verbruik lijkt ook zoals het hoort, dus heb ik ook niet het idee dat de rem blijft hangen.

Verder merk ik ook niets ongewoons, hij rijdt verder prima.

Maar, een warm wordende velg kan niet goed zijn. Wat kan zoiets veroorzaken, misschien dat iemand hier eerder mee te maken heeft gehad :?

[ Voor 3% gewijzigd door Rtje84 op 22-11-2021 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:07
Je rem zit rechtsvoor waarschijnlijk vast. De blokken komen dan niet helemaal los van de remschijf. Hoeft maar marginaal te zijn, maar zorgt voor behoorlijk wat warmte.

Je kan je auto opkrikken en het wiel proberen te bewegen. Gaat dit met (veel) weerstand, dan zit je rem vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:02
Slecht wiellager of hangende/vastzittende rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wissel rechtsvoor en rechtsachter eens om (velg+band dus). Geloof niet dat een Picanto 2 verschillende breedte-maten heeft dus dat moet dan kunnen.

Blijft rechtsvoor warm worden? Dan zit er iets in de aandrijving niet goed en zou je dus ook andere onderdelen "warmer" moeten voelen. Kan van alles zijn. Lagers / aandrijfas / toch een ietwat plakkend remblokje / etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 15:10
Ik heb iets vergelijkbaar gehad met een Toyota Corolla. Daar bleken de cilinders van de remklauw niet goed meer terug te gaan. hierdoor staat er constant druk van de remblokken op de schijven.

Wat je kan doen is de remblokken uit de klauw halen: als ze er "glazig" uitzien lopen de blokken aan.

Let wel op dat het remvermogen sterk afneemt bij deze hoge themaraturen, dus rij niet te veel meer voordat je het heb opgelost...