Zou dit een scam zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.188 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 11:18
Op Marktplaats zag ik een Gigabyte Geforce Rtx 2070 super van 2 maanden oud voor 225 euro te koop staan.
Gezien de veel te lage prijs, heb ik een vermoeden dat het een scam is.

Ik heb es een berichtje naar de verkoper gestuurd. Ik kreeg als antwoord dat ik de videokaart op kan halen.

Helaas is de afstand te ver om even heen en weer te rijden. Zal ik het er toch op wagen om de videokaart te laten verzenden? Wat denken jullie?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-10 10:46
Ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:49

weebl

YARR!

Als iets te mooi om waar lijkt te zijn dan is het dat vaak ook...

Zou het er niet op wagen en het alleen doen als je hem kan zien, kan vasthouden en kan testen voordat je hem koopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-10 13:47
ruftman schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:59:
Op Marktplaats zag ik een Gigabyte Geforce Rtx 2070 super van 2 maanden oud voor 225 euro te koop staan.

Ik heb es een berichtje naar de verkoper gestuurd. Ik kreeg als antwoord dat ik de videokaart op kan halen.

Helaas is de afstand te ver om even heen en weer te rijden. Zal ik het er toch op wagen om de videokaart te laten verzenden? Wat denken jullie?
Niet doen, ook niet over twijfelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:36
ruftman schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:59:

Het feit dat je de vraag moet stellen vertelt al dat het te mooi is om waar te zijn ;)

Van zijn andere advertentie met de Vive komen de plaatjes in elk geval regelrecht van een andere advertentie van Ebay.

Het is te mooi om waar te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Mar.tin op 22-11-2021 13:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-10 18:17
Vaak is het een bekende truc.
Verkoper geeft de optie tot ophalen, maar woont in een uithoek van het land waardoor men meestal kiest voor verzending. En als men daarvoor kiest komt het pakket vaak nooit aan.

Dus ik sluit mij aan bij de mensen hierboven: niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Gezien het voor 25-30% van de normale prijs wordt aangeboden, zou ik zeggen: SCAM!

Mocht je twijfelen of het echt is, vraag dan of ie een nieuwe foto kan maken met de krant (of nieuwspagina van een krant op de computer) van vandaag. Kan ie je dat toesturen, dan is ie of heel goed in fotoshoppen of hij heeft hem echt voor een dumpprijs staan. In dat laatste geval: wat is het je waard om op en neer naar Haaren te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Kom maar door, voor dat geld rijd ik wel naar een uithoek.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bertus schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:59:
Kom maar door, voor dat geld rijd ik wel naar een uithoek.
Echter, als je daar bent, bel je bij een wildvreemde aan die van niets weet over een videokaart.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:26

paQ

Haaren is nou niet bepaald een uithoek van het land
maar de vraagprijs is niet echt realistisch. Evenmin de vraagprijs van 'zijn' andere artikel.

100% scam / gehackt mp account
Probeer verder te letten op zaken zoals het type stopcontacten, lichtschakelaars, soorten keukenkastjes enz. Dat zegt vaak al wat over hoe Nederlands de gebruikte foto's zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door paQ op 22-11-2021 16:23 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

YakuzA schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:11:
[...]

Echter, als je daar bent, bel je bij een wildvreemde aan die van niets weet over een videokaart.
Of het ziet eruit als een 2070 super, hij heeft een Windows PC draaien die ook laat zien dat het een 2070 super is, maar als je thuis komt is de performance niet wat je verwacht en blijkt het in GPU-Z ook allemaal niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:26

paQ

Hierzo:
https://www.ebay.com/itm/...0acc09:g:48oAAOSwCz9gxmlv
Dat is zijn andere item dat te koop staat voor 300
Komt zo van ebay

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:53
13 jaar actief nog nooit een gedoe beoordelingen gehad. En een dump prijs? Nee dat is te mooi.
Ik verkoop ook een hoop spullen tegen dump prijzen die anders naar het grofvuil gaan. Of ik geen zin hebt om er lang mee in huis te slingeren. Maar een rtx 2070 super zal je nooit lang over doen om die kwijt te kunnen. Voor een 600 euro ga ik vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
loki504 schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:34:
13 jaar actief nog nooit een gedoe beoordelingen gehad. En een dump prijs? Nee dat is te mooi.
Ik verkoop ook een hoop spullen tegen dump prijzen die anders naar het grofvuil gaan. Of ik geen zin hebt om er lang mee in huis te slingeren. Maar een rtx 2070 super zal je nooit lang over doen om die kwijt te kunnen. Voor een 600 euro ga ik vanuit.
Zie je tegenwoordig ook op fb met fake tickets. Accounts worden in grote getalen aangemaakt en pas jaren later gebruikt, hierdoor ogen ze 'realistischer'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:53
Viper® schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:36:
[...]

Zie je tegenwoordig ook op fb met fake tickets. Accounts worden in grote getalen aangemaakt en pas jaren later gebruikt, hierdoor ogen ze 'realistischer'.
Ja helaas doen ze alles om het mooi te laten lijken. Ik vind het alleen jammer dat je bij MP geen tekst en uitleg kan geven waarom een advertentie verdacht is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik mis een beetje de discussiewaarde in dit topic. Als iets te mooi om waar lijkt te zijn dan is het dat meestal ook.

Ik zet dit topic dan ook op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.