Toon posts:

Eufycam: geen bewegingsdetectie / opnames meer?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-03 05:09
Goedendag!
Ik heb sinds kort een Eufycam 2C (na mijn eerdere goeie ervaringen met de Eufy video doorbell, battery powered).
De Eufycam heb ik voorzien van vaste bedrading icm 230V, zodat hij altijd opgeladen wordt. Nu heb ik issues met de bewegingsdetectie: er wordt namelijk geen opname meer gemaakt van beweging, terwijl dat voorheen wel zo was. Er zijn geen instellingen gewijzigd. Nu heb ik het vermoeden dat dit is ontstaan sinds ik die permanente lader heb aangesloten. Ook heb ik het vermoeden dat beweging nog wél wordt gedetecteerd (er zit zo'n testfunctie in de app om dit mee te testen) maar dat het vastleggen van de opname niet meer werkt.

Hebben jullie vergelijkbare ervaringen, eventueel met één van de andere Eufy camera's?

PS: de Eufy doorbell is door Anker/Eufy compatible gemaakt om permanent van stroom te voorzien, maar dat geldt niet voor de Eufycams, lijkt het. Dus de vraag is of Eufy het permanent opladen wel goed ondersteunt en dat er niet bepaalde functies uitvallen, zoals het opnemen van beweging / events.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeust
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04-06-2022
Ik heb hetzelfde probleem.
Betreft een Eufy deurbel die ik onlangs aan de bedrading heb gelegd. Sinds enkele dagen neemt hij niet meer op bij beweging.
Heb de gevoeligheid handmatig aangepast en dan doet hij het weer even maar na een dag of twee stopt hij weer met opnemen.

Iemand de gouden tip?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-03 05:09
Jeust schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:07:
Ik heb hetzelfde probleem.
Betreft een Eufy deurbel die ik onlangs aan de bedrading heb gelegd. Sinds enkele dagen neemt hij niet meer op bij berging.
Heb de gevoeligheid handmatig aangepast en dan doet hij het weer even maar na een dag of twee stopt hij weer met opnemen.

Iemand de gouden tip?
Bij de doorbell heb ik dit issue niet. Bij mij was het bij de EufyCam. Heb overigens het idee dat het in een latere softwareupdate is verholpen door Anker.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjoerdd87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-07-2022
Zelfde probleem hier, heb de videokwaliteit iets lager gezet en het probleem was verholpen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheoVd
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-06-2022
Hey ik ervaar ook hetzelfde probleem,
Bedoel je met de videokwaliteit lager zetten de video encoding of stream. Ik ben nl verder geen video instellingen tegengekomen.

Thnx

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wisler
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik sluit me ook aan in de rij..

2 dagen geleden Eufy Deurbel 2 Pro with home base gekocht, ingesteld en werkt als een trein,
echter vandaag bedraad aangesloten en krijg geen meldingen meer.
kan live kijken,zie en hoor als er gebeld wordt maar meldingen van bewegingen is voorbij.
ben bezig geweest met video instellingen maar dat werkt ook niet

• wijnants_d
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-06-2022
Hier hetzelfde probleem.
Heb vorige week de Eufy Video Doorbell Dual 2 Pro gekocht. Direct bedraad aangesloten.
Eerste week alleen wat problemen met de wifi wegens slecht bereik bij de voordeur. Maar dit is opgelost met een wifi versterker.
Maar ondanks de matige wifi werden er wel opnamen door beweging opgeslagen.
De afgelopen dagen wordt er helaas geen bewegings opname meer opgeslagen, ondanks de wifi nu veel beter is.

Voor de test heb ik het modem en de home base vlakbij de deurbel geplaatst. Volle verbinding tussen alle apparaten.
De opname bij aanbellen werkt prima, maar er is geen opname meer bij bewegingen.

Verder loopt de live verbinding vast wanneer er beweging wordt gedetecteerd. Zonder beweging geen problemen met de live feed.

Video instelling op laag of hoog geeft geen verschil.

Update:
De Base herstarten zorgt ervoor dat de bewegingsopnamen weer worden opgeslagen.
Maar na het bekijken van de gebeurtenissen is het euvel weer terug en is herstarten weer vereist.

Ik heb mijn aankoop teruggebracht naar de winkel.

[Voor 12% gewijzigd door wijnants_d op 18-06-2022 10:13]

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-03 00:36
Ook ik heb dit euvel. Heb nog geen volledige reset gedaan, maar wel de hombase geformatteerd. Helaas nog niet verholpen.... Iemand de gouden tip?

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:33
Hier ook het probleem. De eufy blijft in modus thuis staan en kun je niet in een andere modus zetten. Je krijgt dan melding kan niet aanvragen 6. Dit is van de ene op de andere dag ontstaan.

5500Wp Kostal Piko 5.5 - 2x Toshiba LL Wp

• Rob_lyreco
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-12-2022
Eufy 2k video wireless deurbel, ongeveer een jaar in/aan huis.
Zonder voeding (dus elk half jaar opladen)
Prima wifi bereik, 3 meter (open ruimte) van het basis station en wifi vandaan.
Problemen begonnen een paar maanden geleden op te vallen, de opnames begonnen te laat. Een buurmeisje kan er voorbij rennen zonder dat ze opgenomen word, iets wat voorheen wel van toepassing was.
Als men stevig doorloopt zie ik ze net uit beeld lopen. Dit was eerder niet.

Ik vermoede dat het een instelling was die door eufy werd uitgevoerd tijdens een update. Om energie te besparen omdat men een hekel kreeg aan het opladen?

Ik heb een eufy motion sensor aangeschaft en 2 meter bij de deurbel vandaan gehangen, geen verschil, hij neemt nog steeds te laat op. De motion sensor merkt me wel op zodra ik in beeld kom, net als de deurbel, daar ligt het dus niet aan, de opnames starten veel te laat.

Dit ongeacht de modus die ik gebruik (meestal away, home en schedule)

Dit ongeacht de gevoeligheid (standaard maximaal)
Het basis station heeft 3 videos aan boord, ik wis de meeste nutteloze melding 1x per dag, het geheugen is nagenoeg leeg.

Edit:
Ik ben nu een paar weken in contact met eufy customer support, nog niks nuttigs uit gekomen.

[Voor 4% gewijzigd door Rob_lyreco op 20-08-2022 17:18]

• Redouane
  • Laatst online: 23-10-2022
Zelfde probleem hier. Denk dat het bij alle eufys nu zo is

• Rob_lyreco
Ik heb inmiddels meer informatie verstuurd naar eufy, ze claimen er nog mee bezig te zijn.
Mocht ik nuttigere informatie krijgen van Eufy dan post ik dat hier.

• GPT
  • Laatst online: 05-11-2022
Is er al iemand verder met een oplossing?
Eufycam pro hier. Sinds de software-update van 15-9 minder opnames.
Op 20-09 weer een update. Heeft het probleem niet opgelost.
Voor 15-09 was het prima.

• Rob_lyreco
Nee nog niet, ik heb de opnames tijdelijk gestopt, de halloween versiering laten m constant afgaan...

• gafokker
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-01 12:44
Ook bij mij geen opnames meer bij beweging. Eufy deurbel met Homebase 2 heeft 13 dagen goed gewerkt maar sinds gisteren spontaan gestopt met maken van opnames bij beweging. Is bedraad aangesloten en er zijn geen instellingen gewijzigd. Wat nu?

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:30
gafokker schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:06:
Ook bij mij geen opnames meer bij beweging. Eufy deurbel met Homebase 2 heeft 13 dagen goed gewerkt maar sinds gisteren spontaan gestopt met maken van opnames bij beweging. Is bedraad aangesloten en er zijn geen instellingen gewijzigd. Wat nu?
Doe is even bewegingsdetectie afvinken en daarna weer opnieuw aanvinken

• gafokker
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-01 12:44
Ja, het werkt weer. Heb ook de gevoeligheid hoger gezet omdat dit ook werd geadviseerd in deze topic. Weet nu dus niet welke actie het probleem heeft opgelost. Hoe dan ook, probleem is opgelost. Bedankt!

• Ziza12
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09-11-2022
Het is de WDR functie die moet aanstaan! Dit vind je als naar de instellingen gaat van je deurbel, dan naar Videoinstellingen, naar Videokwaliteit, schuifje “WDR ingeschakeld” aanzetten. De sensor zal dan wel oppikken wanneer er mensen voorbij komen.

• EHx
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09-11-2022
beste allen, ik herken de problemen met het niet signaleren van personen. Ik heb bijna alles geprobeerd om dit op te lossen, maar zonder resultaat. Ik heb ook geen service nummer van Eufy in Nederland (wel andere landen overigens). Maar dit kan toch niet waar zijn!? Wie van Eufy gaat hier fatsoenlijk op reageren!? En wanneer is dit opgelost? Ik ben momenteel al op zoek naar een goed alternatief, iemand een goede suggestie?

• A Hogenhout
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-12-2022
Hallo.

Ook hier dezelfde problemen...de Bel op stroom aangesloten maar blijft op de batterij werken en dus geen constante stroom en neemt niks meer op sinds kort op de homebase..ik heb 3 apparaten en alledrie kan je alleen life meekijken.ze nemen niks meer op..Bah ben er boos en misselijk van.zulke dure apparatuur.
En nu?
Groet Astrid

• Huubbeentjes
  • Laatst online: 21-02 18:23
Ik heb ook echt precies het zelfde probleem. Een jaar lang een eufy duel pro 2 deurbel op batterij gehad. Alleen elke maand opladen was ik zat dus ik heb hem bedraad aangesloten. Sindsdien alleen maar problemen. App werkt traag en geen verbinding vaak met de app. Kan alleen live meekijken naar hij neemt niks op. Ook als we aangebeld word werkt het alleen afentoe.

• Cormic89
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23-02 09:39
Ik had het zelfde probleem.
Nam ineens geen clips meer op.
Bij mij had de eufy securety app een update nodig.
Na updaten werkte alles weer.

[Voor 20% gewijzigd door Cormic89 op 21-01-2023 10:31]

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

En hier het probleem dat de eufy cam 2c pro plotseling niets meer doet.

Heb een melding gemaakt bij eufy, maar het eerste antwoord daarop wordt ik niet vrolijk van.

Zo eentje waarvan je je afvraagt of ze ueberhaupt je mail wel gelezen hebben.

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:49
Ik heb hetzelfde! Bijna geen opnames meer (heeeeel soms wel) bij beweging.

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl) (Local control)

• Avo
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-01 20:14
Ook op mijn telefoon worden de gebeurtenissen niet meer opgeslagen. Op de telefoon van mijn vrouw echter wel. Beide IPhones. Vreemd.

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Maar! Voor mij loopt het verhaal goed af, ik krijg een nieuwe cam 2c pro.

Eerst schreven ze dat ik een refurbished zou krijgen, daar kon ik prima mee leven, maar vandaag kreeg ik een mail dat ik een nieuwe ga ontvangen!

Vind ik wel ok, kleine kanttekening hierbij, de cam is was nog geen jaar oud...

• Ine
  • Laatst online: 04-03 16:50
Hier ook zelfde probleem... De deurbel detecteert geen beweging. Enkel indien je er pal voor gaat staan maar daarvoor heb ik deze niet gekocht. Ik kreeg het probleem niet opgelost en heb m daarom retour gestuurd. Ik twijfel om ne ring te kopen maar ben er nog niet uit, het abonnement houdt me tegen...

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-03 16:05
Ik heb hem net nieuw en van de week geïnstalleerd maar ben er nog niet tevreden over.

De helft van de tijd of nog meer ziet ie bewegingen niet, dan ineens een tijdje achter elkaar wel en dan weer niks. Alle instellingen al geprobeerd maar niks helpt.

Gisteravond over de stoep gelopen en toen zag hij mij, maar op de terugweg nog geen 5 minuten later detecteer hij geen beweging.

Daarnaast beginnen de opnames pas vaak als iets of iemand bijna voorbij is.

Ben nu in contact met Eufy, maar denk dat ik hem retourneer aan BCC nu het nog kan.

Over het beeld en de app an sich ben ik echt wel tevreden, maar wil juist dat hij ook videos opneemt als er iemand bij ons de stoep/gras oploopt aangezien daar ook vaak poep ligt. Daarnaast wil ik zien als er mensen naar de auto lopen.

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:49
onnaj schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:22:
Ik heb hem net nieuw en van de week geïnstalleerd maar ben er nog niet tevreden over.

De helft van de tijd of nog meer ziet ie bewegingen niet, dan ineens een tijdje achter elkaar wel en dan weer niks. Alle instellingen al geprobeerd maar niks helpt.

Gisteravond over de stoep gelopen en toen zag hij mij, maar op de terugweg nog geen 5 minuten later detecteer hij geen beweging.

Daarnaast beginnen de opnames pas vaak als iets of iemand bijna voorbij is.

Ben nu in contact met Eufy, maar denk dat ik hem retourneer aan BCC nu het nog kan.

Over het beeld en de app an sich ben ik echt wel tevreden, maar wil juist dat hij ook videos opneemt als er iemand bij ons de stoep/gras oploopt aangezien daar ook vaak poep ligt. Daarnaast wil ik zien als er mensen naar de auto lopen.
Ik heb hem al meer dan een jaar en dit is ook precies mijn ervaring. Lekker terugsturen :-) ben er ook helemaal niet blij mee achteraf.

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl) (Local control)

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-03 16:05
Slinkos schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:07:
[...]

Ik heb hem al meer dan een jaar en dit is ook precies mijn ervaring. Lekker terugsturen :-) ben er ook helemaal niet blij mee achteraf.
Nou ik heb schijnbaar toch iets over het hoofd gezien🙈
Alles gecheckt qua installatie, opnieuw opgestart, instellingen tig x opnieuw aangepast, etc en vandaag ging ik de hoogte opmeten voor alle zekerheid omdat Eufy daarom vroeg. Keek ik nog eens goed en zag ik er nog plastic beschermfolie omheen zitten. Deze was wel uitgesneden, maar schijnbaar zat ie toch in de weg, want nu (fingers crossed 🤞) lijkt het wel goed te gaan.
Enige is dat ie soms nog te laat opneemt en een auto vaak al weg is voordat deze erop staat, maar goed daar is deze officieel niet voor bedoeld.

Nu ik het zo zie werken denk ik er zelfs aan om voor aan de zijkant van het huis een Eufycam pro 2 te hangen...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee