Google nest hub + ip camera als babyfoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-05 09:20
Beste Tweakers,

Wij krijgen binnenkort een nieuw gezinslid erbij en hiervoor wil ik een babyfoon aanschaffen. Nu ben ik zo ver dat ik een Google Nest Hub heb gekocht samen met een camera (de Eufy Indoor cam 2k en de TPlink Tapo 200).

De stream werkt maar verbreekt automatisch na 5 minuten op de Google nest hub. Eufy geeft aan dat dit door het RTSP protocol komt.

Als ik via een telefoon kijk lukt het wel om de camera onbeperkt te laten draaien. Het doel is dan ook om de camera in de avond op de hub te zetten en een aantal uren te laten draaien.

Heeft iemand een idee/zelf iets draaien dat goed werkt icm de nest hub?

Alvast bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skwzR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 16:10
Heb je de oplossing voor de Eufy stream gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
skwzR schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:55:
Heb je de oplossing voor de Eufy stream gevonden?
New, niet mogelijk geloof ik. Mocht jij de oplossing vinden dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:46

Guldan

Thee-Nerd

Wij hebben een babyfoon met geluid en daarnaast een nest cam. Een losse babyfoon is ook handig voor bij opa en oma, vakantie etc. Als we wat hoorden dan keken we via de camera.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:22
Ik heb de Tapo c200 gekocht als experiment voor babyfoon. Hier zit geen audio detectie plus notificatie op. Dat is wel essentieel als je het als babyfoon wil gebruiken. Ook zijn bepaalde functies uitgeschakeld. Je moet dan een abo hebben.

Ik lees hier even mee want ik wil het liefst een camera zonder abo en met geluidsdetectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
De eufy heeft wel detectie. We gebruiken die zelf niet. Het ging mij vooral om de stream die ik eigenlijk een hele avond wil laten draaien op de nest hub. Helaas werkt dat niet. Dat kan wel op een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:30
Ik heb deze combi ook (vol goede tweakers moed) geprobeerd toen onze eerste kwam. Hiervoor speciaal de Arlo babycam aangeschaft. Een mislukt experiment kan ik je vertellen. Ook de combinatie met HA om streams automatisch te starten is niet echt geslaagd. Dan de combinatie met langzaam startende streams maakte dat ik sneller bij mijn kind was dan dat ik beeld op de GH of zelfs de app van Arlo had. Ik zou voor een volgend kind voor een traditionele babyfoon gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:52
Ik heb gewoon een oude tablet op een standaardje gezet, werkt "prima" met de eufy cam.
Enige nadeel vind ik dat de stream soms stopt zonder melding, tijd blijft dan gewoon stilstaan.
De 2 seconden vertraging kan ik mee leven, zo snel onderneemt ze geen gevaarlijke activiteiten.
Pagina: 1