Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:57
In mijn nieuwe huis, een 'normaal' rijtjeshuis heb ik op dit moment twee netwerken. Dit komt doordat ik in mijn vorige huis/appartement zelf een router moest aanschaffen.

In deze woning hebben we nu beneden een Zyxel van T-Mobile staan (Gigabit aansluiting) en bekabeld op zolder de C2600, die o.a. een PC en een PS4 aansluit. Maar deze heeft dus zijn eigen netwerk, er is een mogelijkheid om de C2600 als accespoint te laten fungeren en dus 1 netwerk creëren. Maar door mijn beperkte kennis hiervan resulteert het keer op keer in het feit dat mijn PC/PS4 geen netwerkverbinding meer hebben.

Als resultaat heb ik soms op zolder met mijn iPhone nog verbinding met de Zyxel en in de woonkamer verbinding met de Archer. Daar komt nog bij dat er een ICS-1000 op de Zyxel staat aangesloten.

Mijn vraag: Wat is het meest handig in mijn situatie om toe te passen? Zelf kom ik op een 'Linksys MX 5300' in plaats van de Archer.

Kort:

- 2 Routers, 1 op zolder en één in de woonkamer
- 2 Netwerken, verschillende apparaten schakelen niet lekker tussen deze netwerken
- Optimale oplossing is 1 netwerk(?)
- Wordt dat gehaald d.m.v. de Linksys?
- Een 'leek-vriendelijke' oplossing heeft de voorkeur :$

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point

/edit: die LinkSys moet je dus meerdere keren kopen in jouw vraag / uitzoekwerkje; het is "goedkoper" maar allicht minstens zo "onhandig" om bijvoorbeeld meerdere Asus 68U of 88U tweedehands op de kop te tikken en deze in AIMesh te configureren.

Maar, even zoveel merken, even zoveel oplossingen.

[ Voor 66% gewijzigd door MAX3400 op 22-11-2021 10:41 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof