APK na schorsing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:26
Ik heb een old timer die ik bijna zover heb dat hij weer door de APK komt. Helaas lukt me dat net niet voordat de schorsing afloopt. De schorsing verlengen doe ik liever niet ivm de kosten.

De vraag is nu of ik vanaf het moment dat de schoring afloopt 2 maanden heb om de auto weer gekeurd te krijgen? Of dat hij gekeurd moet zijn vanaf het moment van verlopen van de schorsing. Die 2 maanden is de tijd die je normaal hebt na het verlopen van de APK. Weet iemand hoe dit zit?

Ik ga hem uiteraard wel verzekeren en hij komt niet op de openbare weg.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:46

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

eerste hit:
Je mag namelijk vanaf het moment dat je APK verlopen is niet meer de weg op. De enige uitzondering is wanneer je binnen twee maanden na de vervaldatum zonder omweg naar de garage rijdt waar je een keuringsafspraak hebt.
Kan geen reden bedenken waarom het voor een dino anders zal zijn.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:26

kraats

Ik rol

Volgens RDW is het bij opheffen van de schorsing per direct APK plichtig: https://www.rdw.nl/partic...horsen/schorsing-opheffen

Is het niet handiger de schorsing gewoon te verlengen?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 14:51

stuffer

Ondertietel

Ik lees dat het:

Schorsing aanvragen of verlengen laag tarief RDW €24,95
Schorsing aanvragen of verlengen laag tarief RDW voor 2 jaar €49,90
Schorsing aanvragen of verlengen laag tarief RDW voor 3 jaar €74,85

Let op: U krijgt geen geld terug als u de schorsing eerder stopzet.

Kost.

Als je bijna klaar bent maar nog niet helemaal dan is 24,95 niet heel veel geld om het volgens de regels te doen.

https://www.rdw.nl/partic...orsen/schorsing-verlengen

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
stuffer schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:26:
Ik lees dat het:

Schorsing aanvragen of verlengen laag tarief RDW €24,95
Schorsing aanvragen of verlengen laag tarief RDW voor 2 jaar €49,90
Schorsing aanvragen of verlengen laag tarief RDW voor 3 jaar €74,85

Let op: U krijgt geen geld terug als u de schorsing eerder stopzet.

Kost.

Als je bijna klaar bent maar nog niet helemaal dan is 24,95 niet heel veel geld om het volgens de regels te doen.

https://www.rdw.nl/partic...orsen/schorsing-verlengen
Als die 2 maanden er gewoon bij komen dan doe ik het ook volgens de regels :).
kraats schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:23:
Volgens RDW is het bij opheffen van de schorsing per direct APK plichtig: https://www.rdw.nl/partic...horsen/schorsing-opheffen

Is het niet handiger de schorsing gewoon te verlengen?
Zonde van het geld als het niet hoeft. En actief opheffen of verlopen is wellicht anders.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan_25
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-05 12:48
Wanneer de schorsing ten einde is, is de auto ook gelijk APK verplicht. Je zou kunnen zeggen dat ga ik over 2 maand doen, en de gok wagen. Maar voor die paar euro zou ik gewoon de schorsing verlengen en dan rustig de restauratie af maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Arjan_25 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:32:
Wanneer de schorsing ten einde is, is de auto ook gelijk APK verplicht. Je zou kunnen zeggen dat ga ik over 2 maand doen, en de gok wagen. Maar voor die paar euro zou ik gewoon de schorsing verlengen en dan rustig de restauratie af maken.
Ik ga geen gok wagen, vandaar dat ik hier vraag of iemand de regels kent. Maar tot nu toe nog niet helaas.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Als ie niet op de openbare weg komt dan is verzekering toch niet nodig?
Lijkt me dan 25 schorsing voor een jaar aanzienlijk goedkoper is dan apk en verzenering. Geeft je rust en doe je die dingen lekker in het voorjaar als het zonnetje schijn :)

Je kan ook gewoon de rdw mailen/bellen voor het echte correcte antwoord natuurlijk

[ Voor 14% gewijzigd door Silent7 op 22-11-2021 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Silent7 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:37:
Als ie niet op de openbare weg komt dan is verzekering toch niet nodig?
Lijkt me dan 25 schorsing voor een jaar aanzienlijk goedkoper is dan apk en verzenering. Geeft je rust en doe je die dingen lekker in het voorjaar als het zonnetje schijn :)
Ben er pas 10 jaar mee bezig. Moet nu echt af. En het is meer de levertijd van de onderdelen die er voor zorgt dat ik het niet ga halen. Kom echt maar een dag of 3 te kort....

Heb de RDW maar gebeld. Krijg ik meteen "tot onze spijt kunnen we u niet helpen, bel op een later tijdstip terug".

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-05 18:05
Artbij schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:14:
Ik heb een old timer die ik bijna zover heb dat hij weer door de APK komt. Helaas lukt me dat net niet voordat de schorsing afloopt. De schorsing verlengen doe ik liever niet ivm de kosten.

De vraag is nu of ik vanaf het moment dat de schoring afloopt 2 maanden heb om de auto weer gekeurd te krijgen? Of dat hij gekeurd moet zijn vanaf het moment van verlopen van de schorsing. Die 2 maanden is de tijd die je normaal hebt na het verlopen van de APK. Weet iemand hoe dit zit?

Ik ga hem uiteraard wel verzekeren en hij komt niet op de openbare weg.
Ik zou hem gewoon schorsen(het zijn de kosten niet tegenover het gezeur) en rustig afmaken. Bedoel... Het weer nu is toch niet zo best voor het beesje :>

Je KAN trouwens zelf rijden naar een APK toe als hij geschorst is! Maar dan moet je een een afspraak hebben op papier bij de des betreffende garage (mocht je aangehouden worden door de Politie), de route moet zo kort mogelijk zijn en de auto verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:29
Als ik https://www.rdw.nl/partic...en/uitstel-van-apk-plicht heb je pech.

Maar kan je niet met je garagist vragen of hij 'm gewoon direct afkeurt? Het risico is een steekproef, maar met die afkeur heb je wél de 2 maanden de tijd.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
https://www.rdw.nl/partic...en/uitstel-van-apk-plicht

ok volgens mij is het zo...
geen apk maar wel apk plicht, automatische boete via de post als dat twee maanden zo is.
geen apk wel plicht en afspraak apk keuring, dan mag rijden nar keuring wel maar alleen darheen en dus met afspraak bewijs zodat oom agent je geen boete kan geven als ie je staande houdt. en na goedkeuring heb je apk rapport en kan oom agent wederom geen boeten geven.

In jouw geval als je zeker weet dat het binnen twee maanden lukt krijg je geen automatische boete en zal bij rijden van en naar keuring je ook geen boete krijgen, en ik denk eigenlijk dat je niet eens de papiertjes hoeft te laten zien, als je staande wordt gehouden dan zal dat vast een leuk gesprek zijn met bewonederen blikken en opmerkingan van de agenten :) Zijn meestal gewone mensen die veel liever een lekuke babbel maken over een interessante auto dan een petje op de bon doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
Op de website van het RDW staat het volgende:
U mag met een geschorst voertuig voor een APK-keuring rijden naar een RDW-erkend bedrijf dat APK-keuringen uitvoert of naar een RDW-keuringsstation. Een voertuig waarvoor de APK-plicht geldt, moet immers een geldige APK hebben op het moment dat de schorsing afloopt of u deze stopzet.
U moet dan de afspraakbevestiging, met daarop het tijdstip van de keuring, bij u hebben. Deze moet u kunnen laten zien als de politie daar om vraagt. Ook moet het voertuig WA verzekerd zijn.
U mag alleen rond de afspraaktijd rijden van het adres waar het voertuig is gestald naar het adres waar u de APK-keuring laat doen. U neemt daarbij de kortste route.
U hoeft op de dag van de keuring geen motorrijtuigenbelasting te betalen en u hoeft de APK-keuring vooraf niet te melden. Meer informatie op de website van de Belastingdienst .
Zie https://www.rdw.nl/partic...horsen/schorsing-opheffen onder "Rijden met een geschorst voertuig (bijv. voor APK)"

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:54
Los van de uitzonderingen die er zijn na schorsing. Houdt er even rekening mee dat de RDW ook gewoon steekproeven in het register doet op APK.

Dus dat betekend dus wanneer je op het moment van controle geen geldige APK hebt, en geen redenen om geen APK te hebben je dus ook gewoon geautomatiseerd een boete krijgt.

Hoewel je misschien hard kunt maken in bezwaar dat je e auto niet gebruikt of niet bruikbaar is, gaat er daarna weer allemaal tijd op aan bezwaar maken en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
@Silent7 dat zijn nogal wat aannames. De boete wordt automatisch verstuurd als je geen APK meer hebt. Ík zou er in ieder geval niet voor tekenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Jaapio_B schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:48:
Op de website van het RDW staat het volgende:

[...]

Zie https://www.rdw.nl/partic...horsen/schorsing-opheffen onder "Rijden met een geschorst voertuig (bijv. voor APK)"
Daar had ik overheen gelezen. Dank voor de quote!

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11:41

MeesterPieter

PnP Pinball

Na schorsing is er geen 2 maanden periode.

Het gaat ook niet enkel om de apk maar ook om de verplichting om verzekerd te zijn.

Wanneer je schorsing afgelopen is krijg je bij een eregistercontrole een boet Vaak genoeg dat mensen een 500+ rekening hebben gehad omdat ze de auto enkele dagen/weken te laat opnieuw geschorst hebben..

Met een geschorste auto mag je overigens gewoon naar de garage rijden voor een apk afspraak. Je moet wel aan kunnen tonen dat je een afspraak hebt (of had, mocht je bijv door een anpr controle rijden, zorg dat je iets op papier of mail hebt)
De auto moet daarvoor wel in apk waardige staat zijn, en de auto moet voor die dag ook verzekerd zijn (ik belde mijn gangbare autoverzekering altijd even, tot op heden was dit geen probleem en zelfs meestal gratis)

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:38

Theo

moederbord

Volgens mij als je je oude auto uit de schorsing haalt heeft deze geen APK, geen 'verlopen apk'. Gezien de auto 10 jaren geschorst is zal de APK inmiddels al 10 jaren verlopen zijn. Dan zijn de twee maanden niet echt van toepassing.

Aan de andere kant, ik heb een paar jaar geleden ook per ongeluk zonder APK gereden (geen verlopen APK, echt 'geen APK'*). Toen ik daarachter kwam afspraak gemaakt bij de lokale autodealer, een papiertje afgedrukt dat ik op [datum] bij [dealer] een APK heb staan en ben gewoon verder gereden.
Als jij vrij zeker bent dat de auto door de APK komt, en de keurder zit niet aan de andere kant van het land dan lijkt mij dat je gewoon ernaar toe kan rijden.

*Bij een benzineauto's jonger dan 4 jaar is geen APK nodig, bij LPG is dit 3 jaar. Bouw je in een 3.5 jaar oude auto een LPG in dan heb je per inbouwdatum een APK nodig. (dit werd zelfs door de RDW keurder die steeksproefsgewijs mijn auto na de ombouw bij het LPG station kwam inspecteren niet opgemerkt) Wordt dit door de LPGboer niet gedaan dan heb je per inbouwdatum een auto zonder APK, en niet met een 'verlopen APK'. Ik heb toen 10 dagen/ 750 km gereden zonder APK zonder boetes/bekeuringen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
@Theo gaaf dat je het even uitlegd, toen je schreef zonder apk gereden zonder het te weten krabbelde ik me achter de oren van "huh?" :D
DiedX schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:48:
@Silent7 dat zijn nogal wat aannames. De boete wordt automatisch verstuurd als je geen APK meer hebt. Ík zou er in ieder geval niet voor tekenen....
geen aanname staat er gewoon. pas na 2 maanden na akp verplichting komt de (automatische) boete
EN je mag met bewijs naar APK keuring rijden (mits verzekerd maar dat had TS al aangegeven te doen.
Lijkt mij dat het totaal niet interessant is hoe lang de wagen zonder APK heeft gestaan, de teller gat lopen zodra de schorsing er niet meer is.

De enige aanname die ik schreef was dat als ts bij het rijden naar APK door agenten langs de kant wordt gezet ik me goed kan voorstellen dat het een leuk gesprek is en dat hij zijn APK afspraak niet eens hoeft te laten zien. Mocht dat een foute aanname zijnmaakt dat niet uit, want TS geeft aan dingen goed te regelen en zal dus zijn APK afspraak wel kunnen laten zien :)

Hamvraag is...neem je €25 betalen om geen enkel gezeur te krijgen en jezelf geen twee maar 12 maanden te geven, maw weet je zeker dat je het gaat redden? er is een verschil tussen "het moet nu maar eens klaar zijn" en "dang heb nog wat onderdelen nodig die pas over 2 weken aankomen en misschien ga ik net over die twee maanden heen"
ALs ik een oldtimer zou hebben dan zou ik die 25 betalen voor de rust want ik zou me liever focussen op de auto helemaal tip top krijgen en bij het totaal van de kosten zullen 25 niet echt signifikant zijn schat ik in.

[ Voor 4% gewijzigd door Silent7 op 22-11-2021 10:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiedX
Silent7 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:50:
@Theo gaaf dat je het even uitlegd, toen je schreef zonder apk gereden zonder het te weten krabbelde ik me achter de oren van "huh?" :D

[...]

geen aanname staat er gewoon.
Wat er ook staat:

Op het moment dat de schorsing is opgeheven, mag u weer met het voertuig op de openbare weg rijden. Het voertuig moet dan wel verzekerd zijn. Voor voertuigen die een APK-plicht hebben en waarvoor motorrijtuigenbelasting betaald moet worden, gaan deze verplichtingen direct weer in. Het voertuig moet dus na het opheffen van de schorsing een geldige APK hebben.

Maar ik vind het prima.

Pagina: 1