Handig wisselen tussen (werk)laptop & centrale pc

Pagina: 1
Acties:

• OntheRun
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-01 14:16
Beste tweaker,

Ik ben op zoek naar een systeem dat het wisselen tussen laptop & pc gemakkelijker maakt en daardoor kwam ik uit op een KVM switch. Nu vind ik het lastig vast te stellen of ik wel het juiste product voor me heb. Zo had ik verwacht dat een KVM switch met internet optie, via een kabel internet ontvangt en dit naar minimaal twee systemen toe kan sturen. Misschien is dit te idealistisch of kijk ik gewoon naar het verkeerde systeem?

In dit geval heb ik het over deze KVM:
https://tweakers.net/pric...0-en-audio/specificaties/

Wat ik graag gemakkelijk zou kunnen wisselen tussen (werk)laptop & pc:
keyboard / beeldscherm / muis ( + internetkabel, mocht dat niet lastig zijn)

Wat e.v.t. achterwege gelaten kan worden:
Een studiomic & headphone die via een USB audio interface met de pc zijn verbonden & een standaard 2.1 setje speakers. Al zou het super zijn als die audio interface op een KVM (zoals bovengenoemd) zou werken. Ik heb het idee dat alles op de KVM kan worden aangesloten dmv één front USB-poort & 3.5mm jack.

Mocht ik er compleet naast zitten, dan hoor ik het ook graag. Globaal zoek ik dus de voordelen van een "docking station" dat de randapparatuur van de lokale pc kan overpakken.

Alvast bedankt!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En waarom niet van de ene naar de andere PC iets gebruiken als RDP / TeamViewer / VNC?

Volgens mij ondersteunen die allen "achterlijk hoge resoluties" indien nodig en doen passthru voor geluid, client-drives, printers, etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Heb nog niet eerder gehoord van een KVM switch met netwerk, wat een KVM switch wel kan doen is je keyboard, muis en video overzetten van 1 naar andere machine. Dus het is wat je zoekt. Je moet alleen even zeker zijn dat je de HDMI kabels hebt liggen.

Voor netwerk zou je kunnen kijken naar een goedkoop 1Gbit unmanaged switchje van bijv netgear.

• Lex Willem
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-11-2021
Wat Max3400 zegt. Ik zou ook eens kijken naar remote access oplossing.
*Knip* reclame

[ Voor 54% gewijzigd door F_J_K op 22-11-2021 13:50 ]

• OntheRun
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-01 14:16
Bedankt voor de reacties! Ik zal het eens proberen met die remote access en ik zie dat het niet veel internet pakt (heb helaas 20Mbit internet). Dan lever ik dus één (laptop)scherm in om op te werken begrijp ik en dat is wel te doen.

Zo'n unmanaged switch heb ik nog liggen dus die kan ik er sowieso tussen plakken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is een aankoopadviesvraag, dus geldt:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Hoort thuis in de aankoopadviesfora. Ik verplaats even:

Move OH -> CAA

Verder inhoudelijk:
Waarom zou je remote desktopsoftware binnenhuis ook maar iets met je internetbandbreedte doen? Het blijft puur lokaal en als we het over netwerkkabels hebben gaat dat als het goed is met 1Gbps. Je moet het wel heel bont maken voordat dat zo vol raakt dat je het in je internetverbinding merkt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1