Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• joostdejonge123
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-11 17:46
Beste Tweakers,

De laatste tijd heb ik het nodige gehobbyd met Grafana. Dat werkt allemaal prima, ik gebruik nu een tablet om mijn dashboard te laten zien.

Het liefste zou ik dit echter willen laten zien op een ereader/e-ink scherm. Dan zou ik bijvoorbeeld elke 20 minuten een update doen, waardoor de ereader niet al te vaak aan het snoertje moet.

Heeft iemand wellicht zo'n setup werkende? Of weet waar ik meer info kan vinden?

Hartelijk dank!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:22

Klippy

Still Game

Welke e-reader hebben we 't over? Op mijn Kindle zit gewoon een webbrowser.
In Grafana kan je dan een auto refresh instellen al heb ik geen ervaring met of dat dan ook echt ververst of het statisch blijft op de e-reader.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Heb je al geprobeerd om met je e-reader je Grafana adres op te vragen?

Ik geef het weinig kans met de standaard e-reader software (browser) omdat Grafana bijna alles client side (in de browser) doet en extreem afhankelijk is van allerlei Javascript magie. De kans dat standaarden niet netjes zijn geimplementeerd of dat het simpelweg te langzaam is, is groot. Tevens is een e-reader scherm toch wel klein om een webpagina te renderen.

Ik heb bijvoorbeeld wel eens geprobeerd om een website te bezoeken met m'n Kindle en dat is ultiem brak.

Als je de software van de e-reader vervangt door een willekeurige standaard Linux omgeving dan kan het ongetwijfeld.

[ Voor 27% gewijzigd door Rukapul op 21-11-2021 21:45 ]

• joostdejonge123
dat werkt inderdaad helaas niet :-(

Mijn Kobo heeft ook een webbrowser, maar die kan niet zo heel veel met Grafana pagina...

Het makkelijkste zou natuurlijk gaan via een webpagina. Wat ik me kan voorstellen is dat ik vanuit Grafana een export maak naar een jpg/png file. Echter volgens mij kan je met Grafana niet een volledig dashboard als jpg exporteren. Of kan dat wel?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Niet met Grafana. Maar Grafana is dan ook een mooi product dat afschuwelijk geengineerd is (client side, onveilig, etc.)

Wat je kunt proberen is of je een browser (web renderer eigenlijk) kunt vinden die je kunt scripten om de pagina te openen en weg te schrijven naar een bestand.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:22

Klippy

Still Game

Je hoeft het natuurlijk niet met Grafana zelf te doen, als je toch al een Grafana webserver hebt draaien zou je met een headless browser om de zoveel tijd een screenshot kunnen maken en dat weer serveren.

Maar je zal wat programmeer/scripting kennis moeten hebben of iets vinden dat precies dat voor je doet.

Zelf ruime ervaring met wkhtmltopdf waar je met wkhtmltoimage dat zou kunnen doen.
Het lijkt op End-To-End testing een beetje, dus je zou ook naar tools als Puppeteer, Cypress, Cucumber of Selenenium kunnen kijken.
Of iets commercieels als https://apiflash.com/

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• joostdejonge123
Thx ik ga hier eens mee aan de slag...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Laat even weten hoe dit afloopt, ben zelf ook al een tijdje over zoiets aan het nadenken :)
Als ik zoek op Google naar 'e ink dashboard' dan zie ik al een paar mooie projecten die niet zouden misstaan hier aan de muur.

• joostdejonge123
Ik ben weer een paar stappen verder...

Apiflash werkt out of the box zonder problemen. Echter zit mijn Grafana op interne netwerk, en die wil ik niet openzetten voor de buitenwereld.

Met Puppeteer lijkt het ook te werken, ik heb het juiste screenshot, nog wel een beetje finetuning nodig. Dit script https://gist.github.com/a...1ba17ab13a3b1e2b7c263cb0e heb ik gebruikt.

En deze https://reposhub.com/java...sindresorhus-pageres.html werkt nog veel beter!

[ Voor 12% gewijzigd door joostdejonge123 op 27-11-2021 22:10 ]

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 09:26

decramy

root@birdie:~#

Ik ben wel eens een docker-container tegengekomen met volgens mij de naam 'grafana-export'.

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
@joostdejonge123 Heb je een foto van hoe het er nu uit ziet?

• joostdejonge123
Jazeker, deze gaat via Puppeteer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tPLlLJm4ET-6xmpphTelPVdv78=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DzcoV0eqJ7qoTVsz6SMcFWzo.png?f=fotoalbum_large

deze via normale browserwindow:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8vGuZSxM34thR9hMXnSyLkgNyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zYoTtKxtxJbweuzdZAkMlGKV.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1