ADSL+WinGate=Outlook Express werkt nie?

Pagina: 1
Acties:

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
hmmmmm...

beetje rare titel voor een vraag die vrij moeilijk (onder woorden te brengen) is.

/tIk heb succesvol Planet Internet ADSL geroute via een WinGate server, nu wil ik echter op de client computers (3 in totaal) allemaal een apparte e-mail account installeren, die meegeleverd is bij een web-account van www.eigendomein.nl .

/tBij deze account wordt geen SMTP server meegeleverd, alleen een POP3 account, (adres: compark.nl). Voor de SMTP server dient het planet internet adres ingevoerd te worden.

Het tot stand brengen van een connectie lukt echter niet (met outlook express).

vragen die mij in het hoofd springen zijn:

1. welke l/p gebruik ik? die van planet.nl of die van eigendomein?
2. ligt het aan outlook express of aan wingate?
(3. wat moet ik doen? >:))

Verwijderd

Je kan wel gewoon het i-net benaderen via je wingate server op je clients ??

Ok ga er van uit dat dat kan.

Zorg dat je aangeeft dat je gebruikt maakt van een connectie via een LAN en geen inbel profiel gebruikt op je client.

POP3 gebruikje je eigendomein dingetje met het daarbij behorende gebruikersnaam en wachtwoord.

SMTP gebruikje van planet.nl aangeizen zij controleren op IP en je hebt een IP van hun dus is het goed.

Zo zou het moeten werken even vlug opgenoemd.

Krijg je nog een specifieke foutmelding of iets anders?
Probeer eens op je client met
start -> programma's -> ms-dos prompt (of waar die ook staat in iedergeval een dos boxje)

ping mail.eigendomein.nl

(vul daar dus het pop3 server adres in, als je een reactie terug krijgt dan is het goed)

Verwijderd

mocht het een probleem zijn met wingate, dan gooi je die er lekker af en dan moet je eens hier kijken.
http://adsltweak.iscool.nl

• SEFje
Bedankt voor de hulp ik kan het alleen nu niet opzoeken, want ADSL werkt niet (ook niet meer op de server (ligt dus niet aan het netwerk))

Ik denk dat het wel gaat lukken

• SEFje
Hmmmm...

het is niet gelukt, en pingen lukt ook niet, ik kan echter wel op internet komen (ik typ dit bericht van achter een van de computers).

Ik heb naar de instellingen van zowel de wingate server zowel als de client gekeken en kan niks raar vinden.

Verwijderd

En als je pingt vanaf je server (dus dan ga je direct en niet via wingate) kan je hem dan wel bereiken?

Dan ligt het waarschijnlijk aan wingate. Je kan volgens mij bij wingate wel pop3 en smpt instellen bij de protocollen en dan vraagt hij om een destination adres. weet niet of dit betrekkingheeft met dit probleem maar toch..

• SEFje
ja, vanaf die computer kan ik wel pingen, en ik denk idd dat het aan WinGate ligt, khad namelijk ff een zonnet accountje getest, en dat werkte ook niet...

kheb al wat zitten klooien met WinGate, onder het POP3 protocol...
port staat goed, ik heb acces gegeven en goede netwerkkaarten etc. ingeschakeld...

ik zou nu echt niet meer weten wat precies de (laatste?) tegenwerkende factor zou kunnen zijn...

Verwijderd

Ik heb even zitten testen met Wingate 4.4.1 (de laatste zeg maar)

- Open Gatekeeper
- Login als administrator manneke
- Ga naar tab blad "services"
- Dubbel klik op "POP3 Proxyserver 110"
- General: service startup op automatisch
service port 110
- Bindings: specify interfaces connections will be accepted on
kies je hier dus voor je lokale netwerk adres. (Zodat intern je server kan worden benaderd en men van buiten dit niet kan doen
- Interfaces: makkelijkste is de bovensrte optie dat hij zelf kiest hoe hij naar buiten gaat.
Kan ook kiezen voor de tweede optie en daar dan je nic kiezen voor het i-net dus degene die naar je modem toegaat.
- Policies: Gebruiker toevoegen om de service te laten gebruiken. (of je systeem policies goed instellen)
- Non-proxy-requests: op reject request
- Connection: Directly
- Logging: eventueel kan je hier je data stroom loggen, ook handig om te zien waar het dan nog fout gaat.

als je blieft.

Server herstarten natuurlijk na het opslaan van de nieuwe instellingen

Op client wel de Wingate client installeren maar spreekt voor zich

Zorg eerst dat je het adres kan bereiken van af je server (want dan heef wingate er niks mee te maken alleen of jouw server of jouw connectie naar i-net of de server die je zoekt is down :( )

Eventueel als alles nog niet is gelukt kan je nog proberen om non-proxy requests te laten pipen naar het adres van eigendomein.

-- edit --

eerst proberen of het lukt om de pop3 server te bereiken via je ping. dan kijken of je met telnet de server kan bereiken op poort 110 en dan testen met outlook..

• SEFje
dankjewel, het is gelukt!

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 13:25 schreef SEFje het volgende:
dankjewel, het is gelukt!
En waar zat het hem nou in???? Ben wel benieuwd eigenlijk..

Maar gelukkig op gelost...
Pagina: 1