Toon posts:

Cool : Fan mod

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
:?

Ik kan me fan zo disconnecten tijdens power-on .. en dan gaat het systeem niet van plat hoor.

Verwijderd

:9~ :9~ :9~ :9~ vet vet vet vet cool tering nijntje net zo gaaf ik ga dat ook fixxen :9~ :9~ :9~

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:50
Op dinsdag 28 augustus 2001 03:13 schreef HlpDsK het volgende:
:?

Ik kan me fan zo disconnecten tijdens power-on .. en dan gaat het systeem niet van plat hoor.
Idem hier.

Verwijderd

Ik heb er ook even eentje gebouwd met de centrale as als ground en een sleepcontact over aluminiumfolie, geplakt op de propellorrand -want ik heb geen metalen ring van die grootte.
Dit maakt wel teveel herrie!
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/2977.jpg
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/2978.jpg
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/2980.jpg
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/2982.jpg
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/3006.gif
In werkelijkheid zie je een rode cirkel!

Hij heeft ook al een verbeterde versie op zijn site gezet, met de contacten IN de propellor gebouwd.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:59

DaRoot

Some say...

Misschien een domme vraag, maar ik krijg bij de 3 verschillende fans die ik hier heb, de rotorbladen met dat middenstuk niet van de andere helft van de fan. Ik begrijp dat ik het asje los moet maken, maar hoe doet ik dat? krijg het zo niet voor elkaar...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op de achterkant zit een sticker
Onder die sticker zie je het asje
Om het asje zit een borgring
Die borgring moet je er af slopen (kijk uit dat ie niet heel hard wegschiet ;) ) en dan kan je de 'propellor' zo uit zij huisje halen...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

en hoe krijg je die borgring het beste eraf, met welk gereedschap?

39

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Met een borgringtangetje.

Als je die niet hebt moet je maar met een fijn tangetje en een schroevendraaier gaan pielen.

Verwijderd

Cool, maar ik kom net op een nog cooler id 8-)
waarom niet een met een tweekleuren ledje :9~ dan kun je tussen twee kleuren schakelen !!! het enige nadeel is dat je een derde (sleep?) contact nodig hebt :?

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:55

Whuzz

Dodgeball!

hmm, gaat zp'n fan niet langzamer draaien door zo'n sleepcontact? Of maakt dat niet uit?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

ARRRGGHHHHHHh dat ga ik ook doen..... :0 >:) vreet als die connectors gaan vonken en tegen je mobo overslaan....:7
maar ik ga het proberen heb toch alle tijd van de wereld school wacht maar ff

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

okee donderdag zo'n borgtangetje halen bij de gamma, en dan ga ik ook aan de slag.
Heb nog blauwe en rode leds liggen :P
Of kleuren mengen, oranje met groen :? :P

39

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 18-05 19:44

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op dinsdag 28 augustus 2001 20:54 schreef Whuzz het volgende:
hmm, gaat zp'n fan niet langzamer draaien door zo'n sleepcontact? Of maakt dat niet uit?
wat denk je nou zelf? het zal een aantal toeren schelen jah, maar dat hoert geen zak als het om een intake gaat ofz

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 16:35
w00t, versie 2 roelt nog harder, dat wil ik ook :))

• DaRoot
  • Laatst online: 09:59

DaRoot

Some say...

Op dinsdag 28 augustus 2001 20:51 schreef Silenzer_nl het volgende:
Cool, maar ik kom net op een nog cooler id 8-)
waarom niet een met een tweekleuren ledje :9~ dan kun je tussen twee kleuren schakelen !!! het enige nadeel is dat je een derde (sleep?) contact nodig hebt :?
Hoeft niet. Er zijn namelijk ook diverse dualcolor leds te krijgen met 2 aansluitingen. De andere kleur krijg je dan door de polariteit om te draaien. Dit zou je zelfs kunnen doen door zelf 2 kleuren leds naast elkaar in zo'n fanblad te zetten. Je moet dan de leds anti-parallel aansluiten. Leds kunnen namelijk tegen polariteitswisseling als de sperspanning niet te groot is. Weerstand is uiteraard verplicht!!!

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 22:49 schreef DaRoot het volgende:

[..]

Hoeft niet. Er zijn namelijk ook diverse dualcolor leds te krijgen met 2 aansluitingen. De andere kleur krijg je dan door de polariteit om te draaien. Dit zou je zelfs kunnen doen door zelf 2 kleuren leds naast elkaar in zo'n fanblad te zetten. Je moet dan de leds anti-parallel aansluiten. Leds kunnen namelijk tegen polariteitswisseling als de sperspanning niet te groot is. Weerstand is uiteraard verplicht!!!
klopt maar als de versie met 3 pootjes neemt kun je ze ook allebij tegelijk laten branden, anders zou je een schema moeten maken die snel de polariteit veranderd om bijde kleuren te laten oplichten

Verwijderd

Zeker weten BRUUT. Nix voor mij, moet je veel te precies zijn :P

• Kogelvis
  • Laatst online: 28-04 16:21

Kogelvis

Nu ook met gitaar

* Kogelvis heeft het zonet ff uitgeprobeerd met een oude fan maar heeft meteen ledjes doorgebrand waarschijnlijk een beetje te lage weerstand er tussen Wel zeer Cool BTW

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.org/3160.jpg
Dit krijg je als het sleepcontact niet goed contact maakt.

Voor de kabelaars iets totaal overbodigs: een animatie van 250K. Opslaan op je schijf en afspelen -anders draait het niet lekker.

Nogmaals:
Totaal zinloos! :)
Maakt veel herrie! :)

btw: het filmpje is een beetje FAKE want de webcam loopt niet 'syncroon' met de motor zodat capturing 'versmeerde' beelden oplevert, die ook nog aan elkaar gelast zijn in de gif-animatie. In werkelijkheid is het effect statischer.

Natuurkundevraag: op hoeveel toeren draait de ventilator?

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

dit ziet er wel rete vet uit

Greetz

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Waarom eigenlijk geen smd ledje op de fan monteren, zijn de kleinste ledjes die er zijn (volgens mij), dus ook minder herrie en minder luchtweerstand...

zo maar een ideetje... :)
Pagina: 1 2 Laatste