Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aless-
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-11-2021
Aangezien ik op een technologie-forum zit en er hier waarschijnlijk héél veel IT’ers zitten zal ik hier mijn verhaal en vraag maar stellen ;)

Ik ben een 29 jarige man die al de foute keuze nam toen die 16 jaar was… Op school!
Ik volgde m’n vrienden en ging Automechanica volgen wat hélemaal mijn ding niet was. Met de hakken over de sloot tóch afgestudeert, met als gevolg dat ik nu een A2 diploma heb in een richting wat mij totaal niet ligt.
Gevolg: van interimjob naar interimjob switchen en uiteindelijk in de bouwsector beland om goed geld te verdienen. Hard werken en na 10 jaar werken begin ik het enorm te voelen aan mijn lichaam.

Ik ben enorm geintresseerd in technologie en computers en zou graag dit mijn job willen maken maar heb helemaal geen idee hoe ik in de sector terecht kom.

- Is mijn leeftijd (29) een probleem of is dit nog redelijk jong om te startten?
- Ik wil een voltijdse opleiding volgen kort bij mijn woonplaats. Is dit een goed begin?(ICT Infrastructuur) https://www.vdab.be/oplei...rastructuurbeheerder-GENK
- Wat is een goede startersloon en kan ik meer verdienen als ik meer studeer?
- Kan ik thuis studies doen om meer uit mijn job te halen?

Graag had ik wat tips en info van mensen gehad die in een gelijkaardige situatie waren! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:56
Waarom wil je graag de IT in? Denk je dat je er goed in bent, of haal je er voornamelijk plezier uit, of?

Weet je welke richting je op wilt gaan? Development, infrastructuur, network, security of voornamelijk helpdesk/support?

Ik vind het lastig om aan te geven wat een normaal starterssalaris is, ik denk als je op de helpdesk gaat zitten iets van 2000 bruto? Heb je een HBO opleiding afgerond en volg je een traineeship dan iets van 2500?

Werkervaring is voornamelijk belangrijk, maar certificaten doen het ook goed. Als je gedreven bent kan je in je eigen tijd prima een aantal cursussen volgen en certificaten behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-05 21:27
Hoi,

Misschien heb je wat aan de korte tips/info die ik nu ga delen.
Ik ben 43 en heb nu ongeveer 14 maanden ervaring als Support engineer en Skilled Servicedesk.

- Ik heb in 2020 de switch gemaakt naar IT en was daarvoor was ik bijna 10 jaar werkzaam als Procesoperator. Dus nee jouw leeftijd is geen probleem. Maar het is wel belangrijk om je motivatie goed te kunnen verwoorden en aan te tonen. (Waarom de switch naar IT? Ben je in bezit van een certicaat dat laat zien dat je bereid bent om te leren? etc)

- Fulltime Opleiding kan ik geen advies in geven, want die optie was voor mij niet mogelijk. Maar zeker altijd aan te raden als jij die optie wel hebt. Ga dat zeker eens goed uitzoeken voor jezelf, kijk bijvoorbeeld wat de arbeidsmarkt vraagt voor een startende positie en groei mogelijkheden en vergelijk het met de opleidingen die jij kunt volgen. Kijk eventueel waar je interesses liggen op lange termijn
(Infra of Development) Doe zeker goede research hierover want ICT is heel breed.

- Startersloon is voor een carriere switch is moeilijk in te schatten (vanwege meerdere factoren, leeftijd, ervaring, en arbeidsmarkt) Maar ik ben begonnen met 2400,- zonder detachering, en daarna met detachering 2200,- en nu heb ik ik 2 aanbiedingen richting de 2600,- bruto p.m. (heb een MBO 3 niet ict gerelateerd)

- Uiteraard moet je met thuisstudies aan de gang, ga eens uitgebreid googlen hoe jij je carriere wilt vormgeven als startende ICTer, welke kennis/vaardigheden jouw interesseren en helpen met jouw switch naar ICT en jou verder laat groeien. Hoe meer jij zelf aan research doet hoe meer gerichter jij vragen stellen wat betrekking heeft op jouw switch en/of groei. Bron: ik ben zelf nog steeds bezig om mijn pad uit te stippelen.