Wedstrijdgegevens analyseren vanuit draaitabellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henknijland
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-02 11:23
Hallo,

Ik verwerk scores van biljartwedstrijden bij in excel. D.m.v. een draaitabel maak ik een leuk grafiekje om makkelijk te zien hoe de trend van het spelersgemiddelde is.

Nu lijkt het me leuk en leerzaam om weer te geven tegen welke speler je het beste speelt en tegen welke het slechtst

Ik heb echter geen idee hoe ik dit moet doen, is er iemand die me daarmee op weg kan helpen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:53
Dat valt helaas niet te zeggen zonder dat we weten wat en hoe je precies je data bij houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henknijland
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-02 11:23
Mijn draaitabel ziet er als volgt uit: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_EOzK2HAbizuvnqO8XmXkEStjsQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZJK7bXYvD0VGxHjdFTMfQELS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:53
Maar hoe verwerk je de scores? Hoe ziet de rauwe data er uit?
Als het uit de data valt te halen dat pietje 10x tegen Jan heeft gespeeld en daarvan 7x heeft gewoon en 3x verloren, dan is het een kwestie van weergeven. De vraag is dan alleen nog hoe. Wil je rauwe data, wil je een taartdiagram, etc?

Als het niet bekend is hoe vaak iemand tegen een ander heeft gespeeld en of er gewonnen/verloren is, dan zal er eerst in de brondata een hulpkolom moeten komen om dit weer te geven.