Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holtkamp
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-11-2021
Mijn vraag
Bij afspelen muziek geeft bluesound node 2 tikken in mijn Dynaudio focus xd boxen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
WiFi hotspot via 4G box van een Franse provider (bouygues). Ben sinds 5 jaar woonachtig in FR.
Dynaudio focus xd boxen en Dynaudio Connect
Bluesound Node 2
Connect is met de Bluesound verbonden middels een zeer prijzige coax kabel
Elektriciteit triphase

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik mijn cd speler ( die verbonden is met een optische kabel aan de Connect) muziek laat afspelen zijn er geen tikken
Als ik muziek afspeel nadat ik de Bluesound 10 seconden disconnecteer met de 220-240 V en vervolgens weer connecteer met 220V zijn er gedurende de dag geen tikken. Echter wanneer ik de volgende dag weer muziek afspeel zonder te deconnecteren heb ik weer tikken uit de boxen.
Heb de Bluesound Node 2 gereset en daarna blijft het probleem aanwezig
Installatie heeft altijd goed gefunctioneerd en sinds een half jaar dit probleem.
Gaarne uw diagnose.
Bij voorbaat dank.
Marcel Holtkamp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pggm
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-01 16:33
Hallo,

Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn Bluesound NODE 130: die is via een RCA kabel aangesloten op de analoge Line 1 input van mijn Luxman L-550 AXII versterker en daar zitten speakers aan (ik heb nu 2 sets speakers aangesloten, maar het probleem treedt al op als 1 set speakers aan staat). Ik heb ontdekt dat een ferrietkern om de RCA kabel het probleem vermindert: de tik is dan minder luid (ferrietkern is een cylinder om de kabel heen: je kunt hem los en weer vast maken met de kabel erin; ferriet wordt gebruikt om storingen te verhelpen).

Ik ben nog op zoek naar een elektromonteur die ook verstand van audio heeft, om mij nog verder te helpen. Maar misschien heb je al iets aan deze tip. Ik hoor het graag.

Groet, pggm