Hello!
Om de zoveel jaar mag ik voor mijn bedrijf een goede pc samen stellen. Nu de nieuwe Intels uit zijn twijfel ik enorm tussen de i7 12700K of de i9 12900K. Vandaar dit topic! Alvast bedankt voor jullie hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn pc gebruik ik drieledig. Allereerst zakelijk voor fotobewerking e-Learning ontwikkeling en contentcreatie met Photoshop, indesign. Daarnaast doe ik zo af en toe wat film bewerking, maar dat is incidenteel. Wel wil ik naar VR toe. Met name om te kijken hoe ik dit kan gaan inzetten voor mijn vakgebied (Learning & Development).
Tot slot als ik wat tijd heb game ik nog wat. 1440p momenteel. Misschien in de toekomst 4K. Ik twijfel nog over bijgevoegde scherm, misschien een maatje groter.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Vind ik minder belangrijk. Wil er meerdere jaren mee kunnen doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een LG 27inch G850 (van vorig jaar).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles. Ik kan alles afschrijven van de zaak. Dus regel het in één keer.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee dat maakt me niet uit. Moet goed zijn en meerdere jaren meegaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast moet niet groter. Dan past het niet mooi onder mijn bureau. Het liefst werk ik met zo min mogelijk kabels en met weinig geluid.
Ga je overklokken?
Ik begrijp dat het geen nut heeft op de i9. De i7 zou ik evt nog wat proberen.
Dit heb ik gevonden:
Wat verwacht je van ons?
Wat zouden jullie doen? De i7 of de i9? En verder mijn build? Zouden jullie hetzelfde doen of heel anders?
Qua ddr 5 heb ik iets aangeklikt wat leverbaar is. Momenteel beetje lastig natuurlijk.
Zelfde qua versie van de 3080 ik heb eentje uitgezocht die leverbaar is voor een ok (goed kun je nu niet zeggen) prijs.
Dank!
Om de zoveel jaar mag ik voor mijn bedrijf een goede pc samen stellen. Nu de nieuwe Intels uit zijn twijfel ik enorm tussen de i7 12700K of de i9 12900K. Vandaar dit topic! Alvast bedankt voor jullie hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn pc gebruik ik drieledig. Allereerst zakelijk voor fotobewerking e-Learning ontwikkeling en contentcreatie met Photoshop, indesign. Daarnaast doe ik zo af en toe wat film bewerking, maar dat is incidenteel. Wel wil ik naar VR toe. Met name om te kijken hoe ik dit kan gaan inzetten voor mijn vakgebied (Learning & Development).
Tot slot als ik wat tijd heb game ik nog wat. 1440p momenteel. Misschien in de toekomst 4K. Ik twijfel nog over bijgevoegde scherm, misschien een maatje groter.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Vind ik minder belangrijk. Wil er meerdere jaren mee kunnen doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een LG 27inch G850 (van vorig jaar).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles. Ik kan alles afschrijven van de zaak. Dus regel het in één keer.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee dat maakt me niet uit. Moet goed zijn en meerdere jaren meegaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast moet niet groter. Dan past het niet mooi onder mijn bureau. Het liefst werk ik met zo min mogelijk kabels en met weinig geluid.
Ga je overklokken?
Ik begrijp dat het geen nut heeft op de i9. De i7 zou ik evt nog wat proberen.
Dit heb ik gevonden:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-12700K Boxed | € 449,- | € 449,- |
1 | Processors | Intel Core i9-12900K Boxed | € 686,- | € 686,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Z690 AORUS PRO (rev. 1.0) | € 327,37 | € 327,37 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G OC LHR | € 1.220,19 | € 1.220,19 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Tempered Glass Light Tint Grijs | € 149,75 | € 149,75 |
1 | Monitoren | LG UltraGear 27GP850-B Zwart | € 379,- | € 379,- |
1 | Waterkoeling | MSI Mag Coreliquid C240 water & freon koeler | € 129,- | € 129,- |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF548C38BBK2-32 | € 248,69 | € 248,69 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 132,75 | € 132,75 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 127,99 | € 127,99 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 500GB | € 76,49 | € 76,49 |
Totaal | € 3.926,23 |
Wat verwacht je van ons?
Wat zouden jullie doen? De i7 of de i9? En verder mijn build? Zouden jullie hetzelfde doen of heel anders?
Qua ddr 5 heb ik iets aangeklikt wat leverbaar is. Momenteel beetje lastig natuurlijk.
Zelfde qua versie van de 3080 ik heb eentje uitgezocht die leverbaar is voor een ok (goed kun je nu niet zeggen) prijs.
Dank!