Toon posts:

iPhone 13 gelig scherm -> wordt vervangen -> leverancier?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• erikds
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23-11 22:12
Hey tweakers,

Ik heb een nieuwe iPhone 13 met nogal een gelig scherm. Ik hou daar niet van 😏
Na veel aandringen is men bereid om het scherm te vervangen. Maar blijkbaar kan me niet zien, uit de vervang stock, welke beeldschermen een cool (wit) of gelig uitstraling heeft. Weet iemand van jullie welke leverancier een cool (wit) scherm levert. Volgens wat ik al gelezen heb, zijn de schermen van LG, samsung, ...

Grtjes,
Erik

Links is mijn iPhone 11 en rechts dus de iPhone 13

[Voor 33% gewijzigd door erikds op 21-11-2021 17:08]

Alle reacties

• stfn345
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 00:43
Een gelig scherm.. Weet je zeker dat het niet gewoon True Tone is waar je naar kijkt?
Dat kan er nl. voor zorgen dat het gelig oogt. Als je het uitzet wordt het een stuk 'koeler'

[Voor 35% gewijzigd door stfn345 op 21-11-2021 16:52]

• erikds
De True Tone en Night shift staan uit.

[Voor 8% gewijzigd door erikds op 21-11-2021 16:53]

• erikds
Ben in de Apple Store te Brussel gaan kijken en een vergelijk gemaakt met 5 andere iPhone 13 toestellen. 3 waren cool, 2 gelig. Alle 5 gelijk ingesteld. 😏

[Voor 4% gewijzigd door erikds op 21-11-2021 16:56]

• 4acesNL
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:50
Je kan het scherm ietwat kalibreren.

• erikds
Heb van alles al geprobeerd, ook telefonisch contact gehad met een senior adviser van Apple.

• Vorkie
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Is Apple bereid het scherm te vervangen?

• erikds
Na veel aandringen en nadat de senior adviser de foto's zag. Is Apple bereid om het scherm te vervangen.
Maar blijkbaar kan me niet op voorhand weten van welke levering het scherm cool of gelig zal zijn 😏

Bestaat er geen tool ofzo, dat je kunt zien hoe je iPhone is samengesteld, bedoel met welke merken, materialen...

[Voor 21% gewijzigd door erikds op 21-11-2021 17:06]

• Vorkie
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
erikds schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:05:
Na veel aandringen en nadat de senior adviser de foto's zag. Is Apple bereid om het scherm te vervangen.
Maar blijkbaar kan me niet op voorhand weten van welke levering het scherm cool of gelig zal zijn 😏
Ik zou dan aandringen voor een ander toestel en deze in de Apple store gezamenlijk open maken.

• erikds
Dat kan ik proberen, maar dan moet men de verpakking ook willen openen en indien gelig?

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Is het niet gewoon een kwestie van:

Vervangen > kijken of je tevreden bent > zo niet dan doen ze er maar wat aan?

Als jij nu op voorhand gaat zeggen β€œik wil een LG scherm” dan gaan ze daar toch niet aan mee werken schat ik zo in.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01-12 20:56
Ik .. vind links geler dan rechts?

πŸ‡ΊπŸ‡Έ | California | Tesla M3 SR+

• erikds
Op foto krijg je misschien dt beeld, maar irl is 13 een stuk geliger dan de 12 😎

[Voor 9% gewijzigd door erikds op 21-11-2021 19:07]

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

ex87 schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:00:
Ik .. vind links geler dan rechts?
Dat is ook zo :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• danjan2411
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 01-12 16:27
Ik vind je iPhone 13 er witter uitzien. Vanaf de 12 is de witbalans wat natuurlijker afgesteld, de iPhone X en XS zijn veel blauwiger wit. Vergeet niet dat je 11 een lcd scherm heeft en je 13 een oled.

[Voor 18% gewijzigd door danjan2411 op 21-11-2021 20:48]

• erikds
Geloof mij, de iPhone 11 is witter dan de 13 😊
Zal dus niet te vinden zijn, een antwoord op mijn vraag.

• kamerplant
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

kamerplant

lekker toch

Ieder apparaat en display heeft altijd een andere manier om "wit" aan te geven. Het viel mij ook al op bij m'n iPhone 13 pro. Ik heb uiteindelijk Night shift uitgezet.

Je kunt er gewoon aan wennen, of je kunt het ook prima tweaken op de volgende manier:
https://www.macrumors.com...e-ipad-true-tone-display/

Ik vind de linker foto geel, de rechter is roze. Beiden is niet perse wit ofzo :P

Als je een bepaalde "wit" gewend bent en vanaf dat moment alleen nog maar die versie "wit" wilt, dan is de aankoop van iedere nieuw display vanaf nu een drama...

[Voor 27% gewijzigd door kamerplant op 22-11-2021 13:45]

• turkeyhakan
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 01-12 05:32
Mijn 13 Pro Max had juist een witter scherm dan mijn 12 Pro, die wel erg geel oogt als je ze vergelijkt. Op MacRumors staan ook diverse topics over de panelen in de 13-series iPhone.

Is wel een elk jaar terugkomend iets hoor.. maar wat mij vooral opviel was dat mijn 13 Pro Max minder helder oogte dan mijn 12 Pro.

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01-12 20:56
Ja, ik vind links geel, rechts licht roze. Vind ze allebei niet storend trouwens.. Elke iPhone heeft een ander display en ze spelen ook met warmte in de verschillende type toestellen.. Zo vind ik het van de X -> 11 -> 12 ook steeds warmer worden maar vind het niet storend.

πŸ‡ΊπŸ‡Έ | California | Tesla M3 SR+

• 4acesNL
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:50
Wat een gemiep weer. πŸ˜‚ Ieder scherm is anders. Ze naast elkaar leggen de hele tijd en ze vergelijken word je nooit gelukkig van. En nogmaals je hebt opties om de kleuren wat aan te passen.

Sommige Apple fans zijn best wel een beetje erg hoor. πŸ˜…

Edit- en na een dag ben je al niet anders meer gewend.

Ik vond ook dat mijn 12 mini iets te gelig was. Maar heb dat gewoon kunnen aanpassen. Was het 1 op een zoals op de 11 pro? Neen. Maar dichtbij genoeg. Dit zal altijd wel blijven. Dus oneindig toestellen ruilen lijkt me geen gezonde optie.

[Voor 37% gewijzigd door 4acesNL op 22-11-2021 18:01]

• kx22
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10:10
Ik kwam van de 11 en vond de 13 ook veel geliger. Alleen ja, na 2 dagen merkte ik niks meer van.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee